Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten unirytmi normaaliksi? 2h yrittäny nukkua, eikä vieläkään väsytä yhtään...

valvot sinne asti mihin oot normaalistikkin näin kesäisin. mutta aamulla heräät koulu-normaalisti eli joskus 0700 aikaan. eiköhän huomisiltana väsytä sen verran että uni maittaa silloin kun pitäiskin.

Muuten valvoisin suoraan huomiseen ellen tietäs että huominen päivä menee pilalle ja sen etten nukahtaisi 3 aikoihin sitten... Sitten sitä vasta oiskin unirytmi perseellään:rolleyes:

valvot sinne asti mihin oot normaalistikkin näin kesäisin. mutta aamulla heräät koulu-normaalisti eli joskus 0700 aikaan. eiköhän huomisiltana väsytä sen verran että uni maittaa silloin kun pitäiskin.

Erittäin fiksu systeemi. Olen käyttänyt samaa tapaa jo peruskoulusta lähtien ja rytmi heilahtaa kerralla kondikseen.

Erittäin fiksu systeemi. Olen käyttänyt samaa tapaa jo peruskoulusta lähtien ja rytmi heilahtaa kerralla kondikseen.

Entä jos tällä tekniikalla menee päivä koomassa mutta yöksi sitten piristyy ihan itsekseen? Nim. Merk. ei mene noin helposti yöviikon jälkeen. Vaikka nukkuisi yövuoron jälkeen vain 3-4 tuntia niin illalla sitä piristyy ja jaksaa kyllä valvoa.

En tiedä mikä itselläni on, mutta mulla ainakin on kausia jolloin 22-02 aikaan pysyn hereillä vaikka olisin kuolemanväsynyt. Muistuu mieleeni viimeisin jolloin en nukkunut edellisenä yönä lainkaan (siis en mennyt edes makuulle) ja silti nukahdin vasta kahden jälkeen vasta seuraavana yönä. Tosin lähes seisaalteni.

Sitten kysymys.

Kuinka kaukaa voin pyytää matkakorvauksia? Näyttää jääneen hakematta korvaus 750km reissulta viime vuoden kesäkuulta. Pomoltahan ton kuulis, mutta lomailee.

Kuinka kaukaa voin pyytää matkakorvauksia? Näyttää jääneen hakematta korvaus 750km reissulta viime vuoden kesäkuulta. Pomoltahan ton kuulis, mutta lomailee.
Mahdoinkohan ymmärtää oikein...mutta kyllä sun tosta ihan normaalisti pitäisi kilometrikorvaukset saada, sekä tietysti päiväraha/puolipäiväraha.

Jaa nyt tajusin. :) Kyllä ne maksaa pitää, heitä lasku sisään vaan.

No kyllä se nyt vaan on usbi2 nopeeta. Apleen upposi 1.4 gigaa noin 5 minuutissa, nokiaan kestää 700 mb 15 min.

Tuli vähän googlailtua ja yleinen ongelma. Voi voi tasolla. Siirtonopeus on jotain 0.5 mb/s.

Ootko siirtänyt PC-suiten avulla, vai massamuisti-tilassa? PC-suite on hitaampi, eli kannattaa valita kaapelia kytkettäessä massamuisti-tila (mass storage ainakin englanniksi, en muista mitä suomeksi).

Mahdoinkohan ymmärtää oikein...mutta kyllä sun tosta ihan normaalisti pitäisi kilometrikorvaukset saada, sekä tietysti päiväraha/puolipäiväraha.

Jaa nyt tajusin. :) Kyllä ne maksaa pitää, heitä lasku sisään vaan.

Joissakin firmoissa on käytäntönä, että korvauksia täytyy hakea tietyn ajanjakson sisään (esim. 2kk) itse tapahtumasta, tai muuten firma voi kieltäytyä maksamasta. En tiedä onko tuo oikeasti laillista, vai vaan pelottelukeino, jotta saataisiin laskut mahdollisimman tarkasti kohdistettua niille kuukausille, joille ne kuuluu. Enkä edes tiedä yhtään tapausta, joissa firma olisi kieltäytynyt maksamasta, ohjeissa vaan on lukenut, että voi kieltäytyä.

Joo mä olen ton homman hoitanut ihan vaan jättämällä yhdet unet väliin.

Ootko siirtänyt PC-suiten avulla, vai massamuisti-tilassa? PC-suite on hitaampi, eli kannattaa valita kaapelia kytkettäessä massamuisti-tila (mass storage ainakin englanniksi, en muista mitä suomeksi).

Molemmilla kokeiltu. Juuri tuossa massamuistilassa teen nuo siirrot. Ja tosiaan näyttää olevan ominaisuus, pop-portti ei ilmeisesti parempaan pysty.

http://www.geekarmy.com/Science/Cheap-Infrared-Goggles.html
Jos tähän yhdistetään tehokas infrapuna-valaisin, niin tuollahan saisi sitten nähtyä pimeässäkin lyhyen matkan päähän..?

riippuu ir-lähteen tehosta, mutta perstuntumalla sanoisin että saa valmistautua raahaamaan auton akkua mukana...

ja näkömatka riippuu valaisutehosta. kun matka kaksinkertaistuu, valaisutehon tulee nelinkertaistua jne.. ei muuta kun kaukosäätimen kanssa pimeeseen huoneeseen :D

e: halvemmalla pääset kun ostat mäglaitin ja tyydyt näkyvän valon aallonpituuksiin ilman vippaskonsteja...

Joissakin firmoissa on käytäntönä, että korvauksia täytyy hakea tietyn ajanjakson sisään (esim. 2kk) itse tapahtumasta, tai muuten firma voi kieltäytyä maksamasta. En tiedä onko tuo oikeasti laillista, vai vaan pelottelukeino, jotta saataisiin laskut mahdollisimman tarkasti kohdistettua niille kuukausille, joille ne kuuluu. Enkä edes tiedä yhtään tapausta, joissa firma olisi kieltäytynyt maksamasta, ohjeissa vaan on lukenut, että voi kieltäytyä.
Kyllä se on ihan laillista, löytyy ihan työ- ja virkaehtosopimuksistakin. Ainakin meidän talossa olisi ihan turha yrittää vuoden takaisen reissun laskuttamista, mutta tietysti mikään ei estä työnantajaa poikkeamasta säännöistä työntekijöille edullisempaan suuntaan.
Virka- ja työehtosopimus matkakustannusten korvaamisesta sanoi:
21 § Matkalasku ja tositteet
Matkan kustannuksista on haettava korvausta matkalaskulla, joka on jätettävä virastolle kahden kuukauden kuluessa matkan päättymisestä uhalla, että oikeus korvaukseen ja mahdollisesti maksettuun ennakkoon muutoin menetetään.

Erityisestä syystä voi asianomainen viranomainen määrätä, että korvausta on haettava edellä mainittua lyhyemmänkin kohtuullisen ajan kuluessa.

Asianomainen viranomainen voi hakemuksesta myöntää luvan korvauksen maksamiseen, vaikka korvausta ei ole haettu määräajassa.

Matkalaskuun on liitettävä tositteet syntyneistä kustannuksista silloin, kun tosite niistä on ollut saatavilla.
Huom! Tiedostan etteivät kaikki ole tämän kyseisen sopparin piirissä, mutta vastaavaa löytyy yksityisenkin sektorin puolelta.

Millä ratikalla minun pitääkään mennä pasilasta jos haluan vallilan ammattikoulun pysäkille. Eka pohjois-haagasta M-junalla pasilaan, mutta mikä se ratikka nyt olikaan millä vallilan amikseen? Ei tule nyt millään mieleen osote oli Sturenkatu 18-22. Reittiopasta yritin mutta ei toiminu.

Millä ratikalla minun pitääkään mennä pasilasta jos haluan vallilan ammattikoulun pysäkille. Eka pohjois-haagasta M-junalla pasilaan, mutta mikä se ratikka nyt olikaan millä vallilan amikseen? Ei tule nyt millään mieleen osote oli Sturenkatu 18-22. Reittiopasta yritin mutta ei toiminu.

Ainakin raitiovaunu 7 menee Pasilasta ja Vallilasta...

http://www.hel2.fi/hkl/ratikka/su/reitit.html

Back
Ylös Bottom