Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten tämä voi olla mahdollista.

Henkilö perii kämpän ja muuttaa sinne. Hänellä ei ole varaa maksaa perintöveroja, mitkä menevät lopulta ulosottoon. Kämppä menee kai myyntiin sen takia, että jostain kummallisesta syystä pankit eivät suostu lainaamaan rahaa perintöveron maksuun, vaikka asunnon arvo on reilusti sen. Summa alle 10k€.

Osakekirja on kai ulosottomiehellä.

En tiedä miten tuo on mahdollista, pankkihan tekee omat ratkaisunsa ja he varmaan osaavat perustella asian kysyttäessä.

Ainakin aikoinaan neuvottelu ulosottomiehen kanssa oli mahdollista ja pääsin hänen kanssaan sopuratkaisuun. Tilanne oli se, että sain lahjaksi osuuden eräästä asunnosta ja köyhänä opiskelijana minulla ei ollut varaa maksaa lahjaveroa eikä sellaisia summia ollut säästössä entuudestaan.

Soitin hyvissä ajoin verovirastoon ja kysyin kuinka minun tulisi toimia asiassa, jotta luottotietoni eivät menisi jne... Verovirastosta kerrottiin, että minun tulisi antaa noiden verojen mennä ulosottoon ja sen jälkeen tehdä maksusuunnitelma ulosottomiehen kanssa. Näistä veroista ei kuulemma mene luottotiedot tai ainakaan silloin 17 vuotta sitten eivät menneet. Tämän jälkeen tein tuon suunnitelman ja lyhensin veroja kerran kuukaudessa tietyn summan niin pitkään, että verot oli maksettu.

En tiedä miten tuo on mahdollista, pankkihan tekee omat ratkaisunsa ja he varmaan osaavat perustella asian kysyttäessä.

Ainakin aikoinaan neuvottelu ulosottomiehen kanssa oli mahdollista ja pääsin hänen kanssaan sopuratkaisuun. Tilanne oli se, että sain lahjaksi osuuden eräästä asunnosta ja köyhänä opiskelijana minulla ei ollut varaa maksaa lahjaveroa eikä sellaisia summia ollut säästössä entuudestaan.

Soitin hyvissä ajoin verovirastoon ja kysyin kuinka minun tulisi toimia asiassa, jotta luottotietoni eivät menisi jne... Verovirastosta kerrottiin, että minun tulisi antaa noiden verojen mennä ulosottoon ja sen jälkeen tehdä maksusuunnitelma ulosottomiehen kanssa. Näistä veroista ei kuulemma mene luottotiedot tai ainakaan silloin 17 vuotta sitten eivät menneet. Tämän jälkeen tein tuon suunnitelman ja lyhensin veroja kerran kuukaudessa tietyn summan niin pitkään, että verot oli maksettu.

Nämä ovat sellaisia asioita, että jos ei tiedä mitä tehdä, niin viedään kuin pässiä narussa. Ei kukaan tule sanomaan miten kannattaa toimia.

Nämä ovat sellaisia asioita, että jos ei tiedä mitä tehdä, niin viedään kuin pässiä narussa. Ei kukaan tule sanomaan miten kannattaa toimia.

Näinhän se on, eli jokaisen pitää osata pitää omista oikeuksistaan huolta ja osata itse etsiä tietoa oikeista paikoista. Rahahan se rahan lainaajalla ratkaisee. En sitten tiedä oliko tuo minun käyttämäni tapa kuinka huono, sillä en tuohon aikaan osannut arvioida esim. korkokustannuksia. Pankista en edes lähtenyt kysysmään mitään lainaa.

En osaa sanoa mitä syitä pankilla on evätä lainahakemus mainitsemassasi tapauksessa enkä osaa sanoa, mikä olisi paras vaihtoehto hoitaa asia. Ilmeisesti sinä olet jo ottanut selville parhaimman vaihtoehdon, jos asia koskee sinua.

Tietääkö kukaan mistä vois saada (netistä tilata) hyviä hiirimattoja, lähinnä pelikäyttöön tarkoitettuja?

Edit: prkleen googlekin ties jotain :wall:

Valtio ei enää maksa korkotukea, vaan opintolainan korko määräytyy markkinakoron mukaan.

Maksaako valtio oikeasti osan opintolainan korosta vai olenko kuullut ihan huuhaa juttuja?

opintolainan koroista voi vähentää osan verotuksessa. valtio takaa opintolainan ja yleensä opintojen aikana korosta lyhennetään vain 1% / vuosi

Miten tämä voi olla mahdollista.

Henkilö perii kämpän ja muuttaa sinne. Hänellä ei ole varaa maksaa perintöveroja, mitkä menevät lopulta ulosottoon. Kämppä menee kai myyntiin sen takia, että jostain kummallisesta syystä pankit eivät suostu lainaamaan rahaa perintöveron maksuun, vaikka asunnon arvo on reilusti sen. Summa alle 10k€.

Osakekirja on kai ulosottomiehellä.

Jos ei muuta keksi niin laittaa kämppä myyntiin ja maksaa sillä se perintövero. Turhaa kikkailua alkaa ulosoton kans leikkimään . Tai sitten kylmästi kieltäytyy perinnöstä niin verot on sit seuraavan perijän ongelma .

Onko mahdollista että joku voisi tunkeutua netin kautta tietokoneeni kovalevyllä oleviin tiedostoihin ja pölliä vaikkapa kuvia?:nolo:

Back
Ylös Bottom