Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko hyviä nettisivuja näytönsäästäjiin Nokiaan?

Miten saa normaalit videotiedostot muutettua .gp3-muotoon, eli siten että ne toimisivat Nokia 2670:ssa?

Ja kyllä olen saanut uuden LELUN NOKIA 6270 <3<3<3

Jos ei ole opintolainoja kesäksi tai ei ole opintolainoja otettu ollenkaan, niin eikö ole joku taho, mistä saa esim. pakon edessä jotenkin turvattua rahatilanteen jos ei syystä tai toisesta saa työtä?

Jos ei ole opintolainoja kesäksi tai ei ole opintolainoja otettu ollenkaan, niin eikö ole joku taho, mistä saa esim. pakon edessä jotenkin turvattua rahatilanteen jos ei syystä tai toisesta saa työtä?

Mielessäsi on varmaankin toimeentulotuki? Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi keinoksi turvata henkilön toimeentulo ja opiskelijan osalta ensisijaisena keinona on siis katsottu olevan opintotuen ja opintolainan käyttäminen. Vaikka et näitä käyttäisi, mutta niihin on sinulle myönnetty oikeus, vähentävät ne kuitenkin oikeuttasi saada toimeentulotukea.

Miksi hampaat tuntuvat "pehmeiltä" 1,5 litran Pepsi Maxin juomisen jälkeen. Myös vähänkin jonkun kovan pureskelu tuntuu hampaissa aran vaikealta, jopa ujolta.:(

Mistä Doc Martensit Turun seudulta?

Niin, elikkä olisko jollain tietoa? Kyllä tuollaset kerran elämässä täytyy tosimiähellä olla :D Mahd. paljon eri liikkeitä voi luetella.

Miksi hampaat tuntuvat "pehmeiltä" 1,5 litran Pepsi Maxin juomisen jälkeen. Myös vähänkin jonkun kovan pureskelu tuntuu hampaissa aran vaikealta, jopa ujolta.:(

Happamat juomat pehmentävät kiillettä. Älä pese hampaita.

Ei hampaiden pesua ennen nukkumaanmenoa? Samat hapot yön yli suussa? Haloo?Halo?:rolleyes: :)

Sekin on parempi vaihtoehto kuin että harjaat heti hampaat.

Eroosio

Kiilteen liukeneminen eli eroosio johtuu suuhun joutuneista ylimääräisistä hapoista. Näitä happoja tulee suuhun joko mahasta happamien röyhtäisyjen tai oksentelun johdosta. Sitrushedelmät ja happamat juomat voivat myös usein nautittuna aiheuttaa kiilteen liukenemista. Kun ylimääräistä happoa joutuu suuhun ja kosketuksiin hampaan pinnan kanssa, kiilteen kalkkikiteitä irtoaa ja hampaan pinta pehmenee. Tällainen vaurio näkyisi aluksi vain mikroskoopilla. Jos pintaa hangataan välittömästi kielellä, vastapurijahampaalla, karkealla ravinnolla tai harjalla, irtoaa pehmentynyt kerros pois. Kun tämä toistuu tarpeeksi usein, on kiilteen pinnalla kuoppa. Jos hapon pehmentämää pintaa ei hangata, palautuu siihen syljestä kalkkikiteitä, ja se kovettuu uudelleen. Fluorilla voidaan myös kovettaa kiilteen pintaa kestämään paremmin hapon vaikutusta.

Kuluneen hampaiston kunnostaminen on hankalaa, joten ennalta ehkäiseminen on tärkeää. Maha ja syömishäiriöt tulee hoitaa, happamia ravintoaineita ei pidä käyttää liikaa ja fluorin käyttöä tulee tehostaa. Lisäksi tulee muistaa, että hampaita ei pidä harjata välittömästi esimerkiksi hedelmien tai tuoremehun nauttimisen jälkeen.

Lähde: Suomen Hammaslääkäriliitto

Vieläkö ahdistaa? :)

Edit. Joissain muissa lähteissä suositeltiin odottamaan noin tunti ennen hampaiden harjausta mikäli on happamia ruokia nauttinut.

Edit. Joissain muissa lähteissä suositeltiin odottamaan noin tunti ennen hampaiden harjausta mikäli on happamia ruokia nauttinut.

Kaikkea sitä oppii vielä tästä maailmasta :thumbs: Juomisista&syömisistä onkin nyt ihan mukavasti aikaa että uskaltaa pestä hampaat ja lähteä nukkumaan :zzzz:

Mielessäsi on varmaankin toimeentulotuki? Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi keinoksi turvata henkilön toimeentulo ja opiskelijan osalta ensisijaisena keinona on siis katsottu olevan opintotuen ja opintolainan käyttäminen. Vaikka et näitä käyttäisi, mutta niihin on sinulle myönnetty oikeus, vähentävät ne kuitenkin oikeuttasi saada toimeentulotukea.

Eli jos oletetaan, että olen opiskelija joka ei saa kesätöitä eikä mitään tukia luonnollisesti kesällä, niin sitten saa toimeentulotukea vähennetysti jos en ole lainaakaan ottanut?

Eli jos oletetaan, että olen opiskelija joka ei saa kesätöitä eikä mitään tukia luonnollisesti kesällä, niin sitten saa toimeentulotukea vähennetysti jos en ole lainaakaan ottanut?

Kesällähän ei normaalistikaan saa opintotukea, ellei opiskele ja hae sitä poikkeuksellisesti. Toimeentulotuki ei kyllä työttömälle opiskelijalle huima ole, ellet ole erinomainen valehtelemaan ja liioittelemaan pakollisia menojasi. Viime kesänä eräs tuttu oli vastaavanlaisessa tilanteessa, ja ihan tämän mukaan sai tukea. Opintotukea + lainaa nostanut normaalisti opiskelukuukausien ajan.

edit. pointti oli siis, että nuo tuet ja lainat vaikuttavat vain niiden "nauttimiskuukausina" haettuihin lisätukiin. Eipä tuo summa silti päätä huimaa. Kannattaa opetella säveltämään "lisämenoja" ja hakea myös Kelalta asumistukea jne.

Kesällähän ei normaalistikaan saa opintotukea, ellei opiskele ja hae sitä poikkeuksellisesti. Toimeentulotuki ei kyllä työttömälle opiskelijalle huima ole, ellet ole erinomainen valehtelemaan ja liioittelemaan pakollisia menojasi. Viime kesänä eräs tuttu oli vastaavanlaisessa tilanteessa, ja ihan tämän mukaan sai tukea. Opintotukea + lainaa nostanut normaalisti opiskelukuukausien ajan.

edit. pointti oli siis, että nuo tuet ja lainat vaikuttavat vain niiden "nauttimiskuukausina" haettuihin lisätukiin. Eipä tuo summa silti päätä huimaa. Kannattaa opetella säveltämään "lisämenoja" ja hakea myös Kelalta asumistukea jne.

mutta jos sulla on opintolainaa nostamatta, et sossusta saa mitään. ihan sama mille kuulle ne on myönnetty jos vaan on nostamatta...

jep, eli ensisijaiseksi opiskelijan toimeentulotueksi on nimenomaan tarkoitettu nuo opintotuet ja opintolainat. Oikeuskäytännössä on nimenomaan edellytetty, että opiskelija hakee opintolainaa ennen toimeentulotuen saamista. Jos siis sinulla on mahdollisuus saada opintolainaa, mutta päätät jättää sen käyttämättä, et todennäköisesti tule saamaan toimeentulotukea ainakaan täysimääräisenä.

Riippuu kai siitä, koska sitä toimeentulotukea hakee? Opintolainassa on se "parasta ennen" -päivämäärä, jota ennen se on nostettava. Itse olen kyllä ollut tuon toimeentulotuen kanssa aikamoisissa vaikeuksissa kerran, kun koko kevään lainasumma oli kulunut takuuvuokriin jne. isompiin maksuihin, ja sitten päättivät sossussa että minä en tarvitse mitään lisärahoja kun olen siirtymässä työelämään! Tämä tapahtui alkuvuodesta 2002, jolloin olin ollut yliopistolla alle vuoden.

Mielestäni noita päätöksiä ei kuitenkaan tehdä sillä lailla sokeasti, ettei omat selittelyt mitään auta. Sinne pitää vaan mennä paikan päälle eikä vaan lähettää sitä lappua. Itse olen nostanut opintolainaa niin paljon että hirvittää, joten en tajua miksei joku voisi sitä jotakin pientä summaa nostaa esim. juuri kesän toimeentuloa varten, jos siihen on mahdollisuus. Kannattaa niitä töitä kuitenkin ahkerasti kesää varten hakea, koska tuo rumba on todella vastenmielinen, paljoa ei saa ilman huijausta ja sekin on hankalaa. Vinkki: keksi, keneltä olisit voinut muka lainata rahaa ja tehtailkaa virallisia velkakirjoja (esim. vanhemmat). Itse olen tehnyt noin (velat olivat kyllä todellisia, mutta kelpaavat siis kuitenkin tuollaiset itse tehdyt velkakirjat).

Pointti mulla oli siis se, että tuo opintotuen ja lainan ensisijaisuus pätee niiden kuukausien kohdalla aukottomasti, jolloin normaalisti saa sitä tukea ja lainaa. Kesäkuukausilta sitä ei saa, jollei opiskele, ja jos lainaa ei tajua nostaa tiettyyn päivään mennessä, se on mennyttä. Ei sitä tukipäätöstä tehdä sillä perusteella, että "sulla on 6 kk sitten ollut palkkatulot xxx €, pitäisi olla nytkin". Pitää vaan olla tarkkana, mihin aikaan vuodesta sitä tukea hakee ja edelleen mennä itse paikan päälle selittämään tilanne.

Miksi ihmeessä hikoilen _tiettyjen_ t-paitojen kanssa enemmän kuin toisten? Hikoilu on siis jopa niin kovaa, että paidan kainalot tulevat jopa läpimäriksi. Hikoilu tapahtuu ihan vaikka koneella istuessa, mitään sen kummempaa tekemättä.:david: :wall:

Back
Ylös Bottom