Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kiitän Mika1979. Olen ton pätkän joskus lukenut, mutta en vain nopeeta keksinyt mistä olisin sen tähän hätään kaivanut.

Eli jos tota nyt oikein tulkitsin, niin kun ei työterveyspalveluita ole ennalta sovittu, voi työntekijä käydä lääkärissä ihan kuten aina ennnekin. Ja jos TA katsoo että tuo ei käy, voi hän määrät käymään jossain toisessa lääkärissä.

Mutta jossain perus flunssatapauksessa tolla nyt ei varmaan ole merkitystä. Tässä kun oli selkeä tapaus että TA varasi työntekijälle ajan tutulta lääkäriltää joka ei äänettömälle ja todella heikossa hapessa olevalle flunssapotilaalle antanut kun käyntipäivän (joka oli vielä vapaapäivä) ja sitä seuraavan päivän saikkariksi. Ja tämä lääkäri on vielä toisella puolella kaupunkia kaiken hyvän lisäksi. Ihme perseilyä taas tällainenkin.

Juu ei mitään.

Itse tulkitsin samalla tavalla ja enpä muista kovin monesti nähneenikään, että työsopimuksessa olisi velvoitettu käyttämään mitään tiettyä lääkäriä. Epäselvyystilanteissa sitten joutuu vääntämään noita juttuja.

edit. Niin joo, toimihenkilöliiton sivuilta löytyi tuo pätkä

Broidi tosiaan voitti bilispelissä jonkun jenkkiauton kannen. Typerää, mutta totta, vastustajalta loppui latit kesken ja antoi sen sitten...
Meille sillä ei ole mitään käyttöä ja mietin, että onkohan paikkaa, mistä kysyä muiden tarvetta sille?
Jos siis joku tietää foorumin, mistä kysyä tai vaikka haluaisi sen itselleen, niin kertokoon.
Romuraudan hinnalla.
Sorry OT, mutta ei välttämättä kuulu ostetaan/myydään palstalle mielestäni, sillä nyt kelpaa edes vihje mahdollisesta saitista.

Niin, broidin lento uuteen kotimaahan lähtee huomenna ja jätti kannen minun riesaksi. Verkkojen painoksikaan en kehtais laittaa.

Siis sylinterin kannenko se voitti vai mitä.. minkä auton..

Siis sylinterin kannenko se voitti vai mitä.. minkä auton..

Niin.
Vittu ja mun riesana.
Käytännössä tässä en yritä rikastua, vaan saada se jollekkin, kuka rakentelee jenkkejä.
Mulle se on romurautaa. Ruosteessa ei ole ja ollut broidin varastossa, mutta varaston tyhjennyksen yhteydessä nyt jäi mun käsiin....
Voin kysellä tarkempaa selostetta, minkä auton kansi ja minkä kokoisen koneen...

Edit: pikkulohko, chevyn. Wanha kuulemma.

Miten tehdään niitä hyytelöshotteja joita jenkkileffoissa vedetään????

Miten tehdään niitä hyytelöshotteja joita jenkkileffoissa vedetään????

Jenkeissä ne tehdään niin, että ostetaan annospakkaus Jell-o hyytelöjauhetta (käsittääkseni saatavilla joissain paikoissa Suomessakin), sekoitetaan jauhe ohjeen mukaan kiehuvaan veteen ja sopivaan alkoholijuomaan (esim. vodkaa), kaadetaan tulos shottilaseihin ja pistetään lasit jääkaappiin hyytymään. Ei voisi olla helpompaa.

Jos taas Jell-o'ta ei ole saatavilla, voit valkata jotain mehua ja alkoholia oman maun mukaan, ja hyydyttää shotit liivatelehtiä käyttäen.

^^ Normi gelatiinijauhe varmaan soveltuis tähän sypäkämmin???? vai....

Mikä olisi helpoin tapa irroittaa kaksipuolinen teippi seinästä? Itsellä on seinässä 20 pientä peiliä joista jokainen on kiinnitetty kaksipuolisella teipillä. Kokeilin jo vääntämällä repiä yhtä irti. Sormi voivin ei lähtenyt joten ruuvarilla tuli nyhtättyä kaksi irti kunnes kolmas pamahti sirpaileiksi naaman edessä. Olisiko siis jotain helppoa/turvallista/seinän ehjänä pitävää menetelmää irroittaa nuo?

Mikä olisi helpoin tapa irroittaa kaksipuolinen teippi seinästä? Itsellä on seinässä 20 pientä peiliä joista jokainen on kiinnitetty kaksipuolisella teipillä. Kokeilin jo vääntämällä repiä yhtä irti. Sormi voivin ei lähtenyt joten ruuvarilla tuli nyhtättyä kaksi irti kunnes kolmas pamahti sirpaileiksi naaman edessä. Olisiko siis jotain helppoa/turvallista/seinän ehjänä pitävää menetelmää irroittaa nuo?

Toimiskohan tuossa sellainen, että esim. hiustenkuivaajalla lämmittäisi sitä teippikohtaa,(tässä tapauksessa peiliä siltä kohtaa missä teippi) jolloin se liima notkistuu ja lähtee irti. En sitten tiedä miten se lämpö tuon peilin läpi sitten menee. Ite oon hintalappuja sillälailla joskus irrottanut joistain tavaroista..:rolleyes:

Ei ehkä ole tyhmä kysymys, enemmänkin apua huutava kysymys.

En pääse katsomaan kenenkään profiilia käyttäjän nikistä, enkä myöskään omaa profiilia, tulee se samainen tekstilaatikko kun yrität mennä vip-alueelle eikä sinulla ole oikeuksia. Omaan profiiliin pääsen kyllä tuolta ylhäältä "Profiili" kohdasta. Ennen kyllä toimi hyvin, mutta nyt jokusen 3 päivää varmaan tehnyt tätä kyseistä. Pitäisikö ottaa yhteyttä ylläpitoon/moderaattoreihin, vai onko tähän joku yksinkertainen ratkaisu.

Tai sitten olen saanut jonkun profiilin katselu bannin. :david:

et ole vip. väärinkäyttöjen takia tiedot näkyvillä vain vipeille

joo. ulkomaiset roinakauppiaat rupes profiilien pohjalta kauppaamaan tavaraa, joten profiilit laitettiin vain vipeille näkyviks, jos tämä estäis väärinkäytön. en löytäny miken tekemää trediä asiasta.
joo ei mitn :)

Back
Ylös Bottom