Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ainakin Helsingsä jossain suurlähetystön edessä niiden paikalla (esim. Yrjönkadulla Forumin luona) saa parkkisakot ihan heti. Ilmeisesti ne soittaa sieltä lähetystöstä ja käskee sakottamaan. Jonkun sortin turvallisuuskysymys heille varmaan.
Yrjönkatu 36 A:ssa on Israelin suurlähetystö. Siellä päin maailmaa pysäköidyt autot voivat räjähtää spontaanisti. :D Lähetystön kanssa yhteisiin pysäköintitiloihin ajettaessa turvamiehet tarkastavat autot pommien varalta.

Parempi jäädä kotisohvalle, katsoa töllöstä kaikenmaailman Speden Spelit uusintana ja ottaa lunkisti. Itse väittäisin, että hiemankaan kipeenä suoritettu treeni ei vie eteenpäin sitten yhtään. Tämä siis minun mielipiteeni.

Lisäksi parantuminen on nopeampaa, kun antaa keholle lepoa. Pahemmassa tapauksessa tauti vaan pahenee treenaamisesta, ja salihommista tuleekin sitten pidempi tauko. Sekös vasta syö miestä ja naista...

Ai jollai toisellakin on ongelma suomentaa tota http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm saittia.
Jotain tärkeetä siinä on eikä oikee osaa itekkään suomentaa sitä.Olen just jollain tavalla tehnyt tota single factorya 1viikon ja nytten ei tiedä kumpaa tekee eli tekiskö keskiviikkona ylätaljaa vai leukoi sekä entäs miten toi taka olkpapäät sais hittiä kun on eteen päin taipuvat olkapäät..Vittu meni tää kirjotuskin ihan sekasin nytten.

LOL. Tämä ei ehkä ole oikea thredi treenikysymyksille. Ja muutenkin... :rolleyes: Mutta kysyppäs asiaa täällä: Aloittelijan peruskysymykset. Tai täällä: 5X5, dual/single factor-teoriat. Ongelmia?

Olis muuten voinut kuvitella, että Jasse82 olis hoksannut kysyä ratkaisua ongelmaansa tuossa threadissa... Kun on kuitenkin itse aloittanut ko. ketjun... :D

Enpä huomannutkaan. Vielä isompi LOL! Neuvoin kaveria kysymään asiaansa hänen itse aloittamassaan thredissä... :lol2:

mistä johtuu että jos ostan 1kg pussin mandariineja ja ensimmäisen syömäni sisältä löytyy kymmenkunta ärsyttävää pikku siementä niin tasan tarkkaa kaikki muutkin pussin mandariinit on täynnä siemeniä? poimimisajankohdassa saattaa kumminkin olla eroja eikä poimintapaikkakaan välttämättä ole sama pussin eri mandarineilla? :D

Parempi jäädä kotisohvalle, katsoa töllöstä kaikenmaailman Speden Spelit uusintana ja ottaa lunkisti. Itse väittäisin, että hiemankaan kipeenä suoritettu treeni ei vie eteenpäin sitten yhtään. Tämä siis minun mielipiteeni.

Lisäksi parantuminen on nopeampaa, kun antaa keholle lepoa. Pahemmassa tapauksessa tauti vaan pahenee treenaamisesta, ja salihommista tuleekin sitten pidempi tauko. Sekös vasta syö miestä ja naista...
Tää on varmaan aika yksilöllistä. Mulla ainakin tulee paljon terveempi olo loppupäiväksi, kun vetää ihan kunnon treenin pikkuflunssasta huolimatta. Eli ei siitä ainakaan haittaa ole ollut, päinvastoin!

Tietty jos on kaikki röörit ihan tukossa, ni ei oo välttämättä mikään paras idea mennä sinne salille.

mistä johtuu että jos ostan 1kg pussin mandariineja ja ensimmäisen syömäni sisältä löytyy kymmenkunta ärsyttävää pikku siementä niin tasan tarkkaa kaikki muutkin pussin mandariinit on täynnä siemeniä? poimimisajankohdassa saattaa kumminkin olla eroja eikä poimintapaikkakaan välttämättä ole sama pussin eri mandarineilla? :D

Minäpä taas luulisin että se poimintapaikka on jokseenkin sama saman pussin mandariineilla. Ne poimijat tuskin hyppii umpimähkään puun luota toiselle, saati tarhalta toiselle. Samalla tarhalla varmaan kasvatetaan samaa lajiketta ja poimitaan samoihin aikoihin tietyn kypsyysasteen saavuttaneet. Se siementen määrä ja laatu on varmaan kiinni lajikkeesta enemmän kuin kypsyydestä. (Mutta esim. kokonaan siemenettömät viinirypäleet "huijataan" kypsyttämään hedelmät, vaikka ne eivät oikeasti ole hedelmöityneet. Niiden emeille on ripoteltu väärän lajin siitepölyä, ne vaan luulee että nyt syntyy siemeniä..) Myöskään en usko, että ne hedelmät sitten jossain matkalla tarhalta rekan kyytiin ja kauppaan sekoitetaan kuin lottopallot.

Se korkki aukee paremmin kopsautuksen jälkeen. Tasottaiskohan se jotain paineita siellä pullon sisällä tai jotain... emmää tiijä muuta kun että se kopautus toimii.

Toimii muuten myös esim. mehupulloissa. (Etenkin niissä mummojen keittelemissä ja kuumana pakatuissa :D .) Siitä korkin suultahan kuuluu sellainen äänikin? Eli ilmaa liikkuu suuntaan tai toiseen, veikkaisin että pullon suuntaan (alipainehan lisäisi kitkaa ?). Mikäli paine-ero taas ei ole niin suuri, että vaikuttaisi oikeasti korkin "kireyteen ", niin toinen arvaukseni: korkki heilahtaa sen verran, että jos se on "liimautunut" kiinni, niin se napsahtaa irti. (Siellä korkin pohjassahan esim. on sellainen kumimainen lätyskä..) Tällöin paine-erojen tasautuminen olisi toissijaista, vaikka niin samassa yhteydessä kävisikin... tai sitten kyse on molemmista..:rolleyes:

* Ei vittu lens exquisat pöydille :D

Nyt kyllä hävettää jos/kun olen väärässä, mut ihan normaalisti? -> jarrut ihan niinkuin muissakin vempeleissä, rumpu/levy.

Paskalla säkällä näin saa myös pullon paskaks. Tai kruunukorkillisen pullon auki

Miten raitiovaunut jarruttaa?

Taitavat useimmiten käyttää sähköjarrua, eli ajomoottoreita pyöritetään generaattoreina
ja niiden tuottama teho syötetään ns. jarruvastuksiin tai takaisinkytkennällä sähköverkkoon.
Joissain raitiovaunuissa taitaa tosin olla myös levyjarruja.

Saako ihoon tulleita "uurteita" mitenkään häivytettyä? :( :D

Itellä on ollu jo kauan tossa navan yläpuolella tollanen iso uurre ja nyt tohon rintojen alapuolellekkin on tulossa vaikka en oo missään hirmurasvoissa.

Läski häviää dieettaamalla, se on yleensä noiden poimujen aiheuttaja, tai sitten "ylimääränen" nahka(esim kovasta laihdutuksesta jääneenä), joka tiukkenee ajan kanssa. Jos siinä on ihopoimu (eli semmone mitä on kämmenissäkin) niin laihdutus auttaa parhaiten.

Back
Ylös Bottom