Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Plääh.. nämä näyttävät nytten liian helpoilta. Pitää hakea jonakin päivänä esimerkki eteen tulleesta lauseesta, joka ei ollutkaan näin helppo :wall:

Olikohan ajattelemasi lause varmasti kirjakieltä? Puhekielessä käytetään useinkin "don't" vaikka pitäisi sanoa "doesn't".

Ultimecia sanoi:
Olikohan ajattelemasi lause varmasti kirjakieltä? Puhekielessä käytetään useinkin "don't" vaikka pitäisi sanoa "doesn't".
Tuosta en nyt mene vannomaan kun mun kirja/puhe-kieli menee lähinnä perstuntuman mukaan. Toinen englannin kirja/puhe-kielen juttu on että, my ja I menee sekaisin mutta tuon "virheen" tekee 99.9% natiiveistakin.

Ja sitten kun nykyään on monessa leffassa, sarjassa ja musiikki-kappaleissa tuo ebonics käytössä.. Se on kuulemma niin katu-uskottavaa kun puhuu kieliopillisesti päin vit.. Siis huonosti. "We be sorry about that"..

Mikäs olis terveellisin (alkoholillinen) drinkki? Tai sellainen suht "terveellinen", parempi dietatessa ku kalja ja siiderit :nolo:

Mikäs olis terveellisin (alkoholillinen) drinkki? Tai sellainen suht "terveellinen", parempi dietatessa ku kalja ja siiderit :nolo:

Kossuvissy. Yleensäkin kirkas viina + sokeriton blandis. Toisaalta jos vetää raakana, niin nousee paremmin päähän eikä tarvi juoda niin paljon.

Tuosta en nyt mene vannomaan kun mun kirja/puhe-kieli menee lähinnä perstuntuman mukaan. Toinen englannin kirja/puhe-kielen juttu on että, my ja I menee sekaisin mutta tuon "virheen" tekee 99.9% natiiveistakin.

En nyt mun darraseen päähän saa mitenkään rakennettua esimerkkiä, jossa my ja I menis sekasin.

En nyt mun darraseen päähän saa mitenkään rakennettua esimerkkiä, jossa my ja I menis sekasin.
En nyt muista tuota tarkalleen, mutta melkein kaikki natiivit sanoo sen väärin. Joku täällä varmaan muistaa että miten se menee, olihan siitä joku vitsi Frendit - sarjassakin.

Britit muuten noin yleisesti ottaen kirjoittaa omaa kieltään helvetin heikkotasoisesti. Sellaisia virheitä joita itsellä oli yläasteella. Juuri puhekieltä käytetään kirjoittaessa helvetin paljon.

Olisko jossain jotakin staattisesta voimasta, sen kehittämisestä ja hallinnasta ?
Jos ei pakosti täältä niin mistäköhä muualta sitä voisi katsoa ja lueskella?

Back
Ylös Bottom