Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.


Olen kuullut tuon trendin levinneen myös joidenkin menestyvien naispoliitikkojen piiriin. (sori oli pakko)
:lol2: :lol2: :lol2:

Niin itse kysymykseen... mikäs on englanniksi 'vähättelevä' ? Tää on varmaan tosi helppo, mutta ei vaan tuu itelle mieleen...
 
Jos hypoteettisesti ajatellaan, että joku random pano ois tullu raskaaksi vaikka kumia on käytetty, ja tämä kyseinen ihminen ei halua aborttia, niin miten vältetään elatusmaksut? :D
 
Tietääkö kukaan kuinka paljon ammattibodarit esim: Ruhl, Colemann vetää kaloreita bulkilla per päivä? Ei tietenkään kalorilleen tartte tietää mut jotaki suuntaa:rolleyes:
 
vähättelevä a dismissive Hän vähätteli raporttia He was dismissive of the report
itseään vähättelevä self-deprecating
ongelmia vähättelevä glib
 
Ei nyt ole mitään erityistä määritelmää.
Mutta esim. matala alkuhinta pitää olla tuotteilla joille on saatava paljon myyntiä.
Korkea alkuhinta taas niille tuotteille joita menee kaupaksi vaikka hinta on korkea.

Vittu en osaa mitään määrittää :D Siksi sitä täällä kysynkin
 
Ei nyt ole mitään erityistä määritelmää.
Mutta esim. matala alkuhinta pitää olla tuotteilla joille on saatava paljon myyntiä.
Korkea alkuhinta taas niille tuotteille joita menee kaupaksi vaikka hinta on korkea.

Vittu en osaa mitään määrittää :D Siksi sitä täällä kysynkin

matala tuottamishinta versus korkea loppumyyntihinta löytyy varmaan huumeista, viinasta, tupakasta jne. Esim. Jussi viinapullo maksaa alkolle 50snt ja se myydään n.10 euroa/pullo. Siinä 50snt on vielä Altian kate mukana...
 
Ehkä kuulostaa vähän oudolta mutta menkööt:

Eli, onko ihmisellä luonnostaan elastinen ruokatorvi? Itse pystyn ottamaan ruokatorvesta kiinni, ja viemään sen noin 7-10 cm vasemmalle tai oikealle. Taipuu ihan luonnottoman näköisesti, suorastaan sairraalloisesti. Onko tämä ihmisillä ihan normaalia, taipuuko teillä...? Vai onko tämä joku luonnon oikku?
 
Ehkä kuulostaa vähän oudolta mutta menkööt:

Eli, onko ihmisellä luonnostaan elastinen ruokatorvi? Itse pystyn ottamaan ruokatorvesta kiinni, ja viemään sen noin 7-10 cm vasemmalle tai oikealle. Taipuu ihan luonnottoman näköisesti, suorastaan sairraalloisesti. Onko tämä ihmisillä ihan normaalia, taipuuko teillä...? Vai onko tämä joku luonnon oikku?

A) miten vitussa saat ruokatorvestasi kiinni? On meinaa kohtuu syvällä kaulassasi.. käytännössä läjässä selkärangan ja henkitorven välissä.

B) vastaus kysymykseesi: on se fletku.. ohut lörppänä lihasputki.
 
Ehkä kuulostaa vähän oudolta mutta menkööt:

Eli, onko ihmisellä luonnostaan elastinen ruokatorvi? Itse pystyn ottamaan ruokatorvesta kiinni, ja viemään sen noin 7-10 cm vasemmalle tai oikealle. Taipuu ihan luonnottoman näköisesti, suorastaan sairraalloisesti. Onko tämä ihmisillä ihan normaalia, taipuuko teillä...? Vai onko tämä joku luonnon oikku?

Henkitorvea liikuttelet. Kyllähän se itselläkin jonkun sentin liikkuu
 
A) miten vitussa saat ruokatorvestasi kiinni? On meinaa kohtuu syvällä kaulassasi.. käytännössä läjässä selkärangan ja henkitorven välissä.

B) vastaus kysymykseesi: on se fletku.. ohut lörppänä lihasputki.

Korjaan. Henkitorvesta. my bad:nolo: Eli se ensimmäinen rööri mikä näkyy kun nielaiset.
 
Missä tuotteissa käytetään korkeaa alkuhintaa? Entä matalaa?

Millä toimialoilla on erityinen vaara joutua hintasotaan?

Hintasota on toimenpide jolla yritys yrittää erottua kilpailijoistaan ja saada suurempaa markkinaosuutta alentamalla tuotteidensa hintoja. Tämä on aika äärimmäinen toimenpide ja sitä käytetään yleensä vain silloin kun ei pystytä monopolistiseen kilpailuun, eli kun tuotteita ei pysty differentioimaan ja hakemaan kestävää kilpailuetua tuotteiden ominaisuuksia kehittämällä. Monopolistinen kilpailu on markkinoiden yleisin toimintamuoto, ja havaittavissa esim. autoissa, virvoitusjuomissa, ravintolapalveluissa jne. Kuluttajat ovat valistuneita ja niille pystyy tarjoamaan lukemattoman määrän eri variaatioita samasta perustuotteesta. Näinollen alalla toimivien yritysten kannattaa hakea kilpailuetua sellaisia tuotteidensa ominaisuuksia kehittämällä joita muut eivät jostain syystä pysty heti tarjoamaan.

Hintadifferointi on tuttua mm. kännykkäliittymistä, mutta myös esim. maidossa oli joskus lähivuosina hintakilpailun makua. Puheluaika on aika "yksinkertainen" palvelu johon on vaikea keksiä sellaista lisäarvoa tuottavaa ominaisuutta jota kilpailija ei pystyisi seuraamaan. Kännyköiden kytkykauppa, eli se että operaattorit voivat lisätä perustuotteeseensa lisäarvoa tuottavia ominaisuuksia eli puheluvehkeitä, on parhaillaan muuttamassa tämän toimialan rakennetta heterogeenisempään suuntaan, kuten myös erilaiset datasiirtopalvelut jne.

Historiallisesti katsottuna ainakin alkutuotannossa on vissiinkin perinteisesti sodittu hinnoilla.
 
Back
Ylös Bottom