Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mun yks tanorektikko tuttavani on kehitellyt aurinkorasvan levittämiseen sellaisen jutskan, jossa puisen paistinlastan siihen leveimpään osaan on liimattu vaahtomuovia. Tällä lastalla se sitten levittää aurinkorasvan selkäänsä.

Sama efekti on oman kokemuksen mukaan kaikissa tälläisissä ponnekaasupulloissa. Deodorantit ym. Veikkaan sen siis liittyvän jotenkin kyseiseen pakkausmuotoon, ei niinkään kermavaahtoon. :D

Itse en kyseistä ole ilmiötä pistänyt merkille, mutta todennäköisesti kyse on siitä, että ravistelun seurauksena (paineenvaihtelu) pullossa oleva kaasu muuttaa olomuotoaan nesteeksi sitoen itseensä samalla lämpöenergiaa. Samaan ilmiöönhän perustuu jääkaapissa käytettävä tekniikka, paineenvaihtelua ei vain tuoteta ravistelemalla. :)

Oon nimittäin pitänyt useemman vuoden tossa alahuulen alla sellasta pientä "homohoukutinta" :D enkä ole leikannut sen pois kuin muutaman kerran. Se on siis ollut lähes koskematta siitä asti kun siihen karvat alkoi kasvaa. Ja se on aivan selvästi hentoisempaa karvaa ja kasvaa paaaaljon hitaammin kuin muu parta. Parran saa ajaa joka toinen päivä, että näyttää jotenkuten fiksulta, tota homohoukutinta katkon kai kerran kuussa.

No siis eiväthän kaikki karvat kasva yhtä nopeasti. Mullakin on koko ajan tossa ohimoilla sellaisia lyhyitä hiuksia, joita en koskaan leikaa, mutta jotka eivät vaan kasva 10 senttiä pidemmiksi. Eli todennäköisesti siinä leuan alla vain kasvaa hentoisempaa karvaa.

Karvojen leikkaaminen ei voi vaikuttaa tulevaan karvankaskuun, koska se ihon sisällä oleva karvatuppi ei tiedä, onko sitä karvaa leikattu vai ei. Nyppiminen taas on eri asia, koska silloin tieto karvan poistamisesta tulee tuppeen asti.

Sama efekti on oman kokemuksen mukaan kaikissa tälläisissä ponnekaasupulloissa. Deodorantit ym. Veikkaan sen siis liittyvän jotenkin kyseiseen pakkausmuotoon, ei niinkään kermavaahtoon. :D

No en sitä ajatellutkaan että kermavaahto olisi jotenkin erityisen maagista :nolo: Tässä taloudessa vaan ei oikein ponnekaasupulloja ole, en käytä muotovaahtoja tai hiuslakkoja, deodoranttia toki mutta jotain mitä voi laittaa ilman että joutuu vetämään sitä henkeen. Ravisteluvertailupohja siis puuttui täysin. Dii daa :arvi:

Itse en kyseistä ole ilmiötä pistänyt merkille, mutta todennäköisesti kyse on siitä, että ravistelun seurauksena (paineenvaihtelu) pullossa oleva kaasu muuttaa olomuotoaan nesteeksi sitoen itseensä samalla lämpöenergiaa. Samaan ilmiöönhän perustuu jääkaapissa käytettävä tekniikka, paineenvaihtelua ei vain tuoteta ravistelemalla. :)

Tätä viestiä kirjoittaessa tuli ajatuskatko. Lämpöenergiaa sitoutuu tietenkin nesteen muuttaessa olomuotoaan kaasuksi, ei päinvastoin.

Miksi kaikki tupakoitsijat näyttävät kusipäiltä sitä käärylettä imiessään? Sellainen vihaisen ja älykkään ylimielinen katse näyttää olevan useimmilla tervapötkön imuttajilla.

Koska tupakoitsijat tiedostaa että tupakka maistuu pahalle, on epäterveellistä, turhaa ja rahaa vievää, mutta silti ne ei pääse siitä eroon ja ovat vihaisia itselleen...vitsi.

Miksi kaikki tupakoitsijat näyttävät kusipäiltä sitä käärylettä imiessään? Sellainen vihaisen ja älykkään ylimielinen katse näyttää olevan useimmilla tervapötkön imuttajilla.

Tällaiset henkilöt ovat elokuva-addikteja, ja niistä heille on jäänyt pahan jäbän rooli päälle. Leffoissa aina kaikki kovat ja pahat jätkät polttaa sellainen ilme naamalla röllejä.

vrt. Psykologia - tunteiden siirto ;)

Mistä saan rekisteriotteen ilmoitusosan kun pitäisi myydä kaverille auto? Muuton jälkeen ei löydy ko. lappua mistään.

No siis eiväthän kaikki karvat kasva yhtä nopeasti. Mullakin on koko ajan tossa ohimoilla sellaisia lyhyitä hiuksia, joita en koskaan leikaa, mutta jotka eivät vaan kasva 10 senttiä pidemmiksi. Eli todennäköisesti siinä leuan alla vain kasvaa hentoisempaa karvaa.
Palataan asiaan kun alan nyt ajelemaan tota sit useammin. Vähän omia tutkimuksia. :) Kyllä tässä vähän sekin ihmetyttää, että toi karvankasvu tossa on alkanut nyt vasta lähiaikoina leviämään, vaikka parta on kasvanut jo monta vuotta.

Miten saa puhelunestoja päälle? Kun joku virtsapää soittelee mulle keskellä yötä, taitaa olla väärä numero kaverilla.

Riippuu puhelimesta. Selailepa asetuksia, siellä pitäisi olla jossain erikseen tulevien ja lähtevien puheluiden esto!

Onko keitetyssä makaronissa erit ravintoarvot kuin kuivassa raa'assa makaronissa? Esim kaloreita eri määrä per 100g..?

On, koska keitettäessä makaroni imee itseensä vettä -> ravintoarvot ovat pienemmät kuin raa'assa.

Kun mies suunnittelee leikkaavansa tukkansa, hän valitsee parranajokoneen ja parturin väliltä. Jos mies päätyy parturiin, hän selaa katalogia pari minuuttia ja valitsee mahdollisimman neutraalin hiustyylin, joka on helppo leikata. Parturilla menee operaatioon 10-15 minuuttia

Kun nainen suunnittelee hiusten ohennusta, pidennystä, värjäystä ja kiharrusta, hän menee parturiin, ottaa kupposen kuumaa mukaan ja käyttää huolellisesti aikaa hiustyylin valintaan. Parturilla menee operaatioon 1-2 tuntia.

Tee matematiikka.

Ei muuten kestä vain 10-15min. Mun mutsi on parturi ja kun hän mun hiukset kynii (mulla aina semmoset 3mm-4cm pitkät) niin silti kestää sen ½h. Ja ei, hän ei ole hidas.

sun mutsis leikkaa vaan huolellisesti, koska joutuu katsella sun kuontaloas viel huomennakin. :)

Mä kyl kohtaan usein partureita, joille näytän lehdestä kuvaa perushiustyylistä, niin ei niitä juuri kiinnosta ja ottavat sen koneen esiin ja sutasee jotain...ja nyt trendikkäästi ne jättää ton takatukan ajamatta, aina pitää erikseen vielä vaatia sen poistoa. Kai niitä ei motivoi kun ei saa taiteilla ties mitä raitoja ja trenditöyhtöjä, josta velottaa se 100€.

Back
Ylös Bottom