Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Katsoiko kukaan eilen Akuutin dokumenttia xxl-sukupolvesta TV-2:lta klo. 18.20? Siinä kun mainittiin teknologian ala, jossa geenien perusteella määritellään oikeanlainen ruokavalio ja jota pystyy sitten noudattamaan sirulla ja kaupan sensoreilla.Tämän alan nimike nyt pitäisi saada tietoon. Joku -niikka se oli mutta ei millään suostu tulemaan mieleen :wall:

Repe_ sanoi:
Katsoiko kukaan eilen Akuutin dokumenttia xxl-sukupolvesta TV-2:lta klo. 18.20? Siinä kun mainittiin teknologian ala, jossa geenien perusteella määritellään oikeanlainen ruokavalio ja jota pystyy sitten noudattamaan sirulla ja kaupan sensoreilla.Tämän alan nimike nyt pitäisi saada tietoon. Joku -niikka se oli mutta ei millään suostu tulemaan mieleen :wall:

Tulee uusintana huomenna kakkoselta klo 14.45.

Tämä on alkanut askarruttamaan viimeaikoina: Eli mistä tulee sana: LOL..? Siitä on varmaan kolmisen vuotta aikaa kun tuon kuulin ekoja kertoja kun silloin luokallani eräs hyypiö hoki tuota vähän väliä. Kuului aina luokan toiselta puolen kovaan ääneen: no LOL!! Ei sillon kiinnostanu pätkääkään mitä tuo tarkoittaa, mut nykyään sitä hoetaan jokapaikassa. :wall:

Art2 sanoi:
laughing out loud, laugh out loud
Kolmanneksi vaihtoehdoksi voisi lisätä vielä Lots Of Laugh, tuo ensimmäinen tosin taitaa olla se "virallinen"

Teen tällä hetkellä yksinkertaisella 2-jakoisella sarjapainojen kasvattamiseen keskittyvää treeniä. Melkein joka liikkeessä yritetään tehdä 2x6 tai 2x10, jolloin lisätään painoa. Ideanahan lienee antaa sopivan pieni ärsyke, joka ei rassaisi liikaa hermostoa ja pystytään treenaamaan useammin lihaksen palautumiskyvyn ehdoilla?

Kysymys kuuluu onko enemmän haittaa vai hyötyä silloin tällöin heittää esimerkiksi 20 toiston restpause-sarja kyykkyä tai 21:nen hauiskäännössä normaalisarjojen päälle? Oma järkeni sanoisi että vaihtelu vain virkistää, kuhan tekee nimenomaan silloin tällöin eikä joka treenissä.

AM sanoi:
Korkea-arvoisilla sotilashenkilöillä on noin sentin korkuisia ja ~10cm pitkiä, kirjavia ommelpötkäjä takkinsa rintamuksessa, mitä ne ovat ?

Vai ommelpötkäjä... Esim. jenkkiarmeijassa kunniamerkkejä ei pidetä rintamuksessa killumassa, vaan pätkä ko. prenikan nauhaa (ei niitä kunniamerkkejä tietysti leikellä, vaan se "pötkäjä" on symboli).

Esimerkki: http://en.wikipedia.org/wiki/Awards_and_decorations_of_the_United_States_Air_Force

AM sanoi:
Miksi joidenkin rekkojen/kuorma-autojen alla roikkuu ketjunpätkiä ?
Ne on ketjunheittimet. Pahassa paikassa ne voi laittaa napista pyörimään renkaiden alitse ja pitoa tulee. En ole henk.koht. nähnyt toiminnassa, rekkakuski kertoi.

AM sanoi:
Miksi joidenkin rekkojen/kuorma-autojen alla roikkuu ketjunpätkiä ?
Lumiketjuja? Niitähän on nykyään käsittääkseni sellaisia, jotka roikkuvat siellä mukana ja asettuvat paikoilleen nappia painamalla.

edit: hidas

Toimiiko jääkaapin kompura alipaineistuksessa, ja miten alhaiseen paineeseen tuollaisella normaalisti pääsee?

minkä hintanen on tänä päivänä focus autovahvistin, malli formula-x. ykspäivä etsin tietoja ko vahvarista, mutta en löytänyt. jos joku löytää niin pistäkää linkkiä tai tiedot vahvarista, hinta ja speksit.

Glyptis sanoi:
Ne on ketjunheittimet. Pahassa paikassa ne voi laittaa napista pyörimään renkaiden alitse ja pitoa tulee. En ole henk.koht. nähnyt toiminnassa, rekkakuski kertoi.

Nämä eivät ainakaan näytä perinteisiltä lumiketjuilta. Enemmänkin näyttäisi, että auton alla(renkaiden välissä) roikkoisi yksittäisiä noin 30cm pitkiä ketjunpätkiä pari rivissä.

Voi olla, että ketjunheittimen ketjut on nykyään tuollasia, en tiedä, kunhan ihmettelen.

ps. Ja miten miten tälläinen tekniikka toimii käytännössä ?
Itse olen moneen kertaan pistänyt tavalliseen autoon lumiketjut ja siinä saa kiroilla hetken aikaa ennen kuin suostuvat menemään paikoilleen käsipelillä.

AM sanoi:
Nämä eivät ainakaan näytä perinteisiltä lumiketjuilta. Enemmänkin näyttäisi, että auton alla(renkaiden välissä) roikkoisi yksittäisiä noin 30cm pitkiä ketjunpätkiä pari rivissä.

Voi olla, että ketjunheittimen ketjut on nykyään tuollasia, en tiedä, kunhan ihmettelen.

ps. Ja miten miten tälläinen tekniikka toimii käytännössä ?
Itse olen moneen kertaan pistänyt tavalliseen autoon lumiketjut ja siinä saa kiroilla hetken aikaa ennen kuin suostuvat menemään paikoilleen käsipelillä.
Jossain olen joskus nähnyt tuollaisen toimintaperiaatteen, mutta ei mitään hajua missä se oli. Kun järjestelmä otetaan käyttöön niin ne yksittäiset ketjut siirtyvät kai jonkinlaiselle renkaan vieressä pyörivälle kiekolle ja keskipakoisvoima painaa ne renkaan ja tien väliin. Tai jotain sen suuntaista...

Tyhmien kysymysten äiti.
PC:n NHL2006 pelissä, miten toimii manuaalinen ketjunvaihto näppiksellä pelattaessa??
Mä oon käyny kaikki näppäimet huolella läpi, mutta mitään ei tapahdu.
Ohjekirja ei oikein osannut sanoa mitään tähän.

Katso näppäinasetuksista. Mutta veikkaisin että F1-F4. Jos on uudempi logitechin näppis niin katso että F-LOCK on päällä.

KukiHilli sanoi:
Tyhmien kysymysten äiti.
PC:n NHL2006 pelissä, miten toimii manuaalinen ketjunvaihto näppiksellä pelattaessa??
Mä oon käyny kaikki näppäimet huolella läpi, mutta mitään ei tapahdu.
Ohjekirja ei oikein osannut sanoa mitään tähän.

Peliohjaimella pelatessa vaihdetaan painamalla etunappi pohjaan ja ohjaustikulla johonkin suuntaan. Ylös 1-ketju, alas 2-ketju jne.

Olisiko näppiksellä jotain samantyylistä? Joku nappi pohjaan ja luistelunäppäimillä valitaan ketju?

Back
Ylös Bottom