Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En tiedä onko tätä jo kysytty, mutta minkä takia Ranskassa, ja nykyään vissiin jo suomessakin, ravintolassa jäätelöä ostaessa lusikka tulee vesilasissa. Onko vesi tarkoitus juoda vai mitä? Itse join sen hyvällä mielellä.
Liekö tämä sitten syy tarjoilijan outoon kiireeseen päästä musta eroon...

Spelimies sanoi:
Menee jo ohi aiheesta matematiikan puolelle... Laskin eilen pelikoneen ääressä että saako 80 sentin voittoa tuplaamalla tasarahaksi ettei tarvitsisi hiluja ottaa ulos. No ei saa, kämpillä otin sitten laskimen ja aloin tuplaamaan niin kauan että tuli tasaraha.

Kysymys kuuluu: mikä on ensimmäinen tasaluku kun lähdetään tuplaamaan 0,8:sta alkaen?
Päässä kun lasket oikein, voidaan kai jo sanoa että omaat loistavan päässälaskutaidon.

Ööö.. Ei tosta kyllä oikeen saa millään tasarahaa, kun siihen tarttis tulla ,5 että 2 kerrottuna menis tasan.. parillista kun kerrot, niin et sitä vitosta sinne kyllä saa.

W-Lo sanoi:
En tiedä onko tätä jo kysytty, mutta minkä takia Ranskassa, ja nykyään vissiin jo suomessakin, ravintolassa jäätelöä ostaessa lusikka tulee vesilasissa. Onko vesi tarkoitus juoda vai mitä? Itse join sen hyvällä mielellä.
:eek: Jo on aikoihin eletty.

Juurikin näin..

Luku voi olla jaollinen jollakin toisella luvulla vain, jos jaettavan luvun viiimeinen numero on jaollinen jaettavalla...

Koska vitonen ei oo kakkosella jaollinen, niin kyseinen ongelma on ratkaisematon...

EDIT: Tää siis tohon tuplausongelmaan..

W-Lo sanoi:
En tiedä onko tätä jo kysytty, mutta minkä takia Ranskassa, ja nykyään vissiin jo suomessakin, ravintolassa jäätelöä ostaessa lusikka tulee vesilasissa.

Tarkotus on varmaan helpottaa sen jäätelön syömistä. Vedessä ollut lusikka uppoaa paremmin siihen jätskiin.?

Hämmer sanoi:
Luku voi olla jaollinen jollakin toisella luvulla vain, jos jaettavan luvun viiimeinen numero on jaollinen jaettavalla...

Eli siis tällä logiikalla 12 ei voi olla jaollinen kolmosella, koska 2/3 ei mee tasan? Pakko oli taas viilata pilkkua kun siihen tuli mahdollisuus. Pahoittelen.

:nolo: *138378124

Nyt tuli todellista hc-materiaalia "Klassisen tyhmät ihmiset"-ketjuun.

Laskin tuon kännykän laskimella ja siinähän on rajallisesti tilaa. Sitten kun on yhdeksännumeroinen luku, sehän tietenkin pyöristää, kun ei mahtuisi pilkun jälkeen enää marginaalia. "Tulokseksi" sain 107374182.

Spelimies sanoi:
Päässä kun lasket oikein, voidaan kai jo sanoa että omaat loistavan päässälaskutaidon.
Päässä ei tartte kun sitä viimeistä numeroa kun ei ne täydet eurot hirveästi eroa tossa tee. 8,6,2,4,8,6,2,4, ...

Edit: Jaa, ois voinut katsoa muiden vastauksia ennen spoiler-tageilla pelleilemistä..

Viimeksi muokattu:
Oltiin tänään Vehossa ostamassa mutsille uutta autoa ja sain hävetä silmäni päästä sen kysymysten takia. Esim: Mites tämän autoveron kanssa mrenetellään? Menenkö tulliin tekemään sen ilmoituksen ja hankin sen päätöksen?! Myyjä:WTF!?! Rouva hyvä tämä ei ole tuontiauto vaan ihan suomiauto josta on jo maksettu verot tuontihetkellä... Mutsi: Muttakun mulla on tälläinen paperi jossa neuvotaan käytetyn auton ostossa SAKSASTA!!! olin et jepjep ja meenpä tästä kävelylle :jahas: Voin vaan kuvitella kun tälläisiä kysymyksiä tulee tasaseen tahtiin viikosta toiseen niin alkaa jo kypsyttää.

Ei juma, penkkarit ylihuomenna ja Tartsani pitäis olla. Kaikki muu valmiina, paitsi kehon väritys. Nyt oon aika paleface. Millä keinolla väriä ihoon, tummaa siis? Pro- sekä Dreamtan on pelistä pois, ei ehdi tilailla (ja mitä siitä tulis noviisin käsissä?). Kerta solariumissa ei auta. Mikä avuksi? Sittenkin etsimään/kyselemään -tan:eja?

Mikään kenkäblankki ei varmaan tee kovin hyvää mun huonolle ja herkälle iholle. Ja hikoontuessa valuu pois ja sotkee muutenkin kaiken?

Nyt tarvis apua.

KONE-MASIINA sanoi:
Ei juma, penkkarit ylihuomenna ja Tartsani pitäis olla. Kaikki muu valmiina, paitsi kehon väritys. Nyt oon aika paleface. Millä keinolla väriä ihoon, tummaa siis? Pro- sekä Dreamtan on pelistä pois, ei ehdi tilailla (ja mitä siitä tulis noviisin käsissä?). Kerta solariumissa ei auta. Mikä avuksi? .

Miksei auta? Makaa siellä vaikka koko tämä päivä ja huominen niin varmasti iho ei ole ainakaan valkoinen :jahas:

KONE-MASIINA sanoi:
Ei juma, penkkarit ylihuomenna ja Tartsani pitäis olla. Kaikki muu valmiina, paitsi kehon väritys. Nyt oon aika paleface. Millä keinolla väriä ihoon, tummaa siis? Pro- sekä Dreamtan on pelistä pois, ei ehdi tilailla (ja mitä siitä tulis noviisin käsissä?). Kerta solariumissa ei auta. Mikä avuksi? Sittenkin etsimään/kyselemään -tan:eja?

Mikään kenkäblankki ei varmaan tee kovin hyvää mun huonolle ja herkälle iholle. Ja hikoontuessa valuu pois ja sotkee muutenkin kaiken?

Nyt tarvis apua.

ÖÖÖööö... Siis aiot heilua jossain ulkona autonlavalla pelkkä turkki vyötäröllä? Voi meinaan se iho olla aika sininen ja valkoinen aika pian näillä keleillä. Pistä nohevana taistelijana äiteen (käyttämättömät) ruskeat sukkahousut käsivarsiin ja jalkoihin niin jopas on lämmin ja ruskea olo. Problem solved! :thumbs:

Voi olla ettei mennä rekan lavalle. Täällä se perinne on vähän kuollutta(Lapissa). Keke, jos koko päivän makaa solariumiss, nii kassit on täynnä jo jotain aktiivisia syöpäsoluja? :D
Ja ironchef:iltä hyvä idea, moni muukin ystävä ehdottanut, joten jos tota alkais harkitsemaan...

Mikä ajatus on monien normaalien käytöstapojen takana? Siis esimerkiksi: miksi mies avaa oven naiselle, ja nainen menee ensin sisään?

Mies päättää mistä ovesta nainen menee sisään, avaa lukon koska nainen ei osaa ja avaa sen oven koska nainen ei jaksa? Sitten vielä katsoo persettä perästä tullessaan? :D

Okei, kuolen varmaan yksin. Mutta mikä on ajatus tuon tavan takana, oikeasti?

Eiche sanoi:
Mutta mikä on ajatus tuon tavan takana, oikeasti?
Mä oon kuullut sellaisen teorian, että siihen aikaan kun elettiin linnoissa, niin linnoissa oli salamurhaajia tikariensa kanssa. Joten kun pariskunta meni ovesta sisään, niin mies laittoi naisen edeltä, jotta ei itse kuolisi mahdollisen tikarin lävistykseen. :jahas:

Eiche sanoi:
Mutta mikä on ajatus tuon tavan takana, oikeasti?

Mä oon kuullut sellaisen teorian, että siihen aikaan kun elettiin linnoissa, niin linnoissa oli salamurhaajia tikariensa kanssa. Joten kun pariskunta meni ovesta sisään, niin mies laittoi naisen edeltä, jotta ei itse kuolisi mahdollisen tikarin lävistykseen

Niin ja vanha sanontahan on, että naiset ensin vaikka heikoille jäille. Hmm... mä luulen, että miehet ajatteleen ja suojelee itseään :D

jänkäkoira sanoi:
Mä oon kuullut sellaisen teorian, että siihen aikaan kun elettiin linnoissa, niin linnoissa oli salamurhaajia tikariensa kanssa. Joten kun pariskunta meni ovesta sisään, niin mies laittoi naisen edeltä, jotta ei itse kuolisi mahdollisen tikarin lävistykseen. :jahas:
Heehe, pakko kommentoida.
Näinhän se juuri meni. Että se siitä ritarillisuudesta :jahas:

W-Lo sanoi:
et ole varmaan huomannut kun jäätelökioskilla se tyyppi tekee palloa, niin se kastaa sen "lusikan" ensin lämpimään veteen, jolloin se tietysti uppoaa paremmin kuin jäinen lusikka...

W-Lo sanoi:

Mä olen taas ihmetellyt, että mitä ihmisen pitäisi tehdä lentokoneessa tarjotuilla kuumilla pyyhkeillä? Aina kun bisnesluokassa matkustaa, niin lentoemo lyö jossain vaiheessa pihdeillä kuumankostean pyyhkeen kouraan. Pyyhitäänkö sillä kainaloita? Toiset pistää sitä naamalleen ja toiset pyyhkii käsiään siihen...!? Omituista menoa.

kodari76 sanoi:
Mä olen taas ihmetellyt, että mitä ihmisen pitäisi tehdä lentokoneessa tarjotuilla kuumilla pyyhkeillä? Aina kun bisnesluokassa matkustaa, niin lentoemo lyö jossain vaiheessa pihdeillä kuumankostean pyyhkeen kouraan. Pyyhitäänkö sillä kainaloita? Toiset pistää sitä naamalleen ja toiset pyyhkii käsiään siihen...!? Omituista menoa.

Jos kerran bisnesluokassa olet matkustanut, tiedät varmaan, että ne pyyhkeet tuovat sitä paljon puhuttua lisäarvoa, josta bisnesluokkalaiset maksavat lipun hinnassa :D Se on sitten jokaisen oma asia, mihin sen pyyhkeen työntää.

Back
Ylös Bottom