Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko miehillä olemassa jonkinlainen "hormonikierto" joka aiheuttaa muutamia kertoja vuodessa selittämättömiä vitutuskausia? Siis samaan tyyliin kuin kuukautiset saattaa vaikuttaa naisilla mielialaan. Itse olen pistänyt tällaisen merkille, ja kuulemma muillakin ollut samanlaisia kokemuksia. Löytyisköhän asiasta jopa jonkinlaista tietoa, niin että löytyis tälle joku parempi termi kuin "yleinen vitutus"? :D

Miehillä on vuodenaikautiset:

Syysmasennus
Talvituskastus
Kevätväsymys
ja
Keäsketutus

Onko miehillä olemassa jonkinlainen "hormonikierto" joka aiheuttaa muutamia kertoja vuodessa selittämättömiä vitutuskausia? Siis samaan tyyliin kuin kuukautiset saattaa vaikuttaa naisilla mielialaan. Itse olen pistänyt tällaisen merkille, ja kuulemma muillakin ollut samanlaisia kokemuksia. Löytyisköhän asiasta jopa jonkinlaista tietoa, niin että löytyis tälle joku parempi termi kuin "yleinen vitutus"? :D

jokakeväinen ongelma: naisten vaatteiden väheneminen ja sen välilliset vaikutukset? :D

Voiko pastaa tehdä ilman suurensuurta tustaa kotona ilman pastakonetta?????

Miten palkankorotushakemus VIRALLISESTI kuuluu aloittaa? Mä oon nyt kolme päivää tässä sitä pohtinut, enkä saa mitään aikaiseksi.

Terkkuja vaan pomolle, jos jostain kumman syystä tän lukisit! :D

Väheneekö auringonoton haittavaikutukset pigmentin muodostumisen myötä?

Eli jos otettas vaikka kaksi ihmistä joilla identtiset ihotyypit.

Toinen pitää rusketusta yllä ympäri vuoden, makaa kesällä auringossa, talvella solkussa.

Toinen taas perinteisemmin on sydäntalvella kalkkilaivan kapteeni, mutta joka kesä paahtaa sen verran että saa värin pintaan.

Kummalla suurempi riski syövän, ihon pigmenttimuutosten yms. suhteen?

Eli toinen vaan pitää yllä rusketusta jatkuvasti, toinen taas hankkii sitä ajoittain?

Toivottavasti joku sai juonesta kiinni.

En ole lääkäri, mutta kuvittelisin, että jatkuva altistus haitalliselle säteilylle on vaarallisempaa kuin jaksottainen. Siis koko talven solariumissa käyvä heppu saa syövän :D

Originally Posted by Wendy
Anttila

Kiitoksia :)

Miten palkankorotushakemus VIRALLISESTI kuuluu aloittaa? Mä oon nyt kolme päivää tässä sitä pohtinut, enkä saa mitään aikaiseksi.

Terkkuja vaan pomolle, jos jostain kumman syystä tän lukisit! :D

Ei tohon mitään virallista kiveen hakattua ohjesääntöä ole (paitsi ehkä yrityskohtaiset vakiintuneet käytännöt), mutta sellasta suht virallisen näköstä pyyntöä oon nähny käytettävän, missä oli ihan wordilla laadittu pyyntö.
Eli asiakirja oli PYYNTÖ ja siihen tietysti normaalisti formaatin mukaan yhteystiedot ja allekirjotukset yms. Eipä siinä kovin kummosia tarinoita ollut. Asian esittely ja sitten perustelut.
Varmaan tiedät miten teiän firmassa palkankorotuksia yleensä pyydetään, joten sitä käytäntöä kannattaa ehkä noudattaa. Tosin onhan tollanen kirjallinen korotustoive on jotenkin jämäkämpi ja pakko pomon noteerata :)

No vähitenhän se vituttaa et naisilta vaatteet lähtee ;). Tää ilmiö ei siis liity vuodenaikoihin tai edes naisiin.

kyllähän se vituttaa jos näkee vaikka mitä mutta mitään ei saa :D

Lisää kysymyksiä mastercardista, eli kortti on nyt luoton puolella ja sitä jo lyhensinkin. Onko tuo nyt normaalia että se lasku ja seuraava eräpäivä on silti yksi ja sama kuin ennen lyhennystä? Eräpäivä siis 30.4 ja lyhennys oli reilusti suurempi kuin minimi (lyhensin 16.4 ja näkyy nimellä suoritus).

Mitkä olisivat hyviä venyttely/lämmittelyliikkeitä maastavetoa varten? Vaikka kuin vetäisi lämmön päälle ym. niin silti joskus napsahtaa (eikä ole edes mitään egopainoja, tekniikkakin ok).

Paljonko saa yrittäjä korkeintaan vähentää edustuskuluissa verotuksessa? Kannattaako iskeä kaikki viime vuoden kosteat baarikierrokset paperille? :) :(

Paljonko saa yrittäjä korkeintaan vähentää edustuskuluissa verotuksessa? Kannattaako iskeä kaikki viime vuoden kosteat baarikierrokset paperille? :) :(

Alkoholi ei ole vähennyskelpoinen menoerä. Näin muistelisin asian olevan.

edit. paria poikkeusta lukuunottamatta. esim:

Esimerkiksi henkilökunnan virkistystilaisuus (tavanomainen
pikkujoulu tms.) on vähennyskelpoinen myös alkoholihankintojen osalta.
(KHO 20.6.1998/1229)

Lisää kysymyksiä mastercardista, eli kortti on nyt luoton puolella ja sitä jo lyhensinkin. Onko tuo nyt normaalia että se lasku ja seuraava eräpäivä on silti yksi ja sama kuin ennen lyhennystä? Eräpäivä siis 30.4 ja lyhennys oli reilusti suurempi kuin minimi (lyhensin 16.4 ja näkyy nimellä suoritus).

Yleensä lasku lähetetään 15 päivää ennen eräpäivää ja näin ollen laskuun ei ole huomioitu sun suoritusta. Ainakin mulla, kun eräpäivä on aina 1. päivä niin kortti ja luottotapahtumat ovat kirjautuneet 13-14 päivään asti kuluvaa kuukautta.

edit. Muistelisin myös, että ylimääräiset suoritukset eivät oikeuta pitämään lyhennysvapaata tai vähentämään seuraavan laskun minimierää. Eli jos vaikka 30.3 minimilyhennys olisi ollut 100€ ja olisit sen kiltisti maksanut ja sitten ennen uuden laskun lähettämistä maksaisit vaikkapa 300€ lisää niin et voi jättää 30.4 olevaa laskua maksamatta. Ainoa tapaus milloin voit lisälyhennyksellä jättää maksun maksamatta on, että maksat koko luottosaldon pois.

Back
Ylös Bottom