Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kun käy esim kusella, kusee käsille ja menee pesemään kädet ja siis vääntää hanan päälle pesee kädet ja vääntää hanan kiinni niin hansata tarttuu taas kusta käsiin vaikka ne saippualle tuoksuisivatkin. Tätä kun jossain instnssin vessassa toistetaan jatkuvasti pian hanan kahvassa on aika paljon elämää..

Oisko osittain tämän takia keksitty nämä elektroniset hanat, joissa on tunnistin - hanaan ei tartte koskea. :) Voihan sitä elämää siinä hanassa ollakkin, mutta jatkokysymyksenä heittäisin, että eikös kusi ole aika steriiliä tavaraa lopunperin?

Mutta siitä huolimatta käsille ei kannata kusta, se alkaa ainakin vituttamaan, oli siinä pöpöjä tai ei. :thumbs:

Vielä bakteerisempi on se vessanpöntön nuppi, joten ehkä siksi se pisuaari huuhtelee itse itsensä? Käsittääkseni ulosteissa on kuona-aineita, joita ei kannata mutustella (siis myös virtsassa).

edit. onko se mikään vitun ihme, että alkaa nyt vasta valmistuminen häämöttää, kun olen kuluttanut näin saatanasti aikaa tänne jaaritteluun? Missä välissä toi postcount on tollaseksi paisunut? Voi morjens.

Onko tyhmää tervehtiä sairasta vanhusta sanomalla "Terve!"

Äärimmäisen typreää. Ei sairasta vanhusta pidä tuolla tavalla törkeästi muistuttaa asioiden ikävästä tilasta... Se on satavarma, että kun nuori ja terve henkilö tulee terveydellään noin loukkaavasti ja törkeästi kukkoilemaan, vanhus masentuu ja ehkä jopa vihastuu. Suosittelen lämpimästi käyttäämään jotain myönteisempää tervehdystapaa, johon vanhus ei tule liittäneeksi negatiivisia konnotaatioita, kuten vaikkapa: Yo! Wazzuup biaatch!

Äärimmäisen typreää. Ei sairasta vanhusta pidä tuolla tavalla törkeästi muistuttaa asioiden ikävästä tilasta... Se on satavarma, että kun nuori ja terve henkilö tulee terveydellään noin loukkaavasti ja törkeästi kukkoilemaan, vanhus masentuu ja ehkä jopa vihastuu. Suosittelen lämpimästi käyttäämään jotain myönteisempää tervehdystapaa, johon vanhus ei tule liittäneeksi negatiivisia konnotaatioita, kuten vaikkapa: Yo! Wazzuup biaatch!

Raskolnikov tarjoaa jälleen päivän naurut tässä ketjussa. :lol2:

a) Onko pyöräilevä pyöräilijä (vrt. taluttajaan) eri asemassa suojatiellä kuin jalankulkija? Sillä taluttaja lasketaan jalankulkijaksi, mutta miten on, jos pyöräilee suojatien yli?

b) Kohta a:han liittyen, jos tulee kolari, kun pyöräilijä polkee hillitöntä vauhtia yhtäkkiä suojatien yli, niin onko se autoilijan vika?

Tänään oli meinaan näin |---| lähellä, ettei eräs nainen olisi sairaalassa. Juuri ja juuri ehdin jarruttaa. :eek:

Tämä nainen polkaisi todella reipasta vauhtia aivan yhtäkkiä suojatien yli, eikä siihen mitenkään pystyny varautumaan. Jos nyt olisi paukahtanut, niin olisinko ollut syyllinen (lainopillisesti)? Niin, ja vauhtia oli reilut 50 km/h (kiihdyttäessä normaalivauhtiin tiukan mutkan jälkeen).

Itse pyöräilen aina juuri noin, että jos ajan sen suojatien yli, olen auto. Jostain olen niin lukenut, en sitten tiedä pitääkö paikkansa mutta eipä ole ollut läheltä piti -tilanteitakaan.

edit. en siis noudata tuota sääntöä (pelkästään) siksi, että olen armoton pelkuri ja tumpelo, vaan koska kuvittelen tuollaisen säädöksen olevan olemassa.

Itse pyöräilen aina juuri noin, että jos ajan sen suojatien yli, olen auto. Jostain olen niin lukenut, en sitten tiedä pitääkö paikkansa mutta eipä ole ollut läheltä piti -tilanteitakaan.

edit. en siis noudata tuota sääntöä (pelkästään) siksi, että olen armoton pelkuri ja tumpelo, vaan koska kuvittelen tuollaisen säädöksen olevan olemassa.

Eli, koska pyöräilijän katsotaan olevan "auto", niin olisi ollut kyseisen sankarin oma vika, kun meni moisen tempun tekemään? Tuli siis tien vasemmalta puolelta oikealle (minusta katsottuna).

Älkää perkele pyöräilkö niiden suojateiden yli jotain vitun 30km/h, tulee ruumiita hyvin, hyvin äkkiä.. (tämä ei ollut sinulle Ultimecia :D )

Tämä nainen polkaisi todella reipasta vauhtia aivan yhtäkkiä suojatien yli, eikä siihen mitenkään pystyny varautumaan. Jos nyt olisi paukahtanut, niin olisinko ollut syyllinen (lainopillisesti)? Niin, ja vauhtia oli reilut 50 km/h (kiihdyttäessä normaalivauhtiin tiukan mutkan jälkeen).
50 km/h ja hidastamatta suojatien kohdalla? :jahas:

Voisi tässä vaiheessa avautuakin asiasta joka on vituttanut itseäni jo pitkään. Autoilija tulee esimerkiksi parkkipaikalta ja pukkaa auton nokkaa jalkakäytävän/pyörätien yli. Ratin takana katsotaan vain sinne tulevan autoliikenteen suuntaan ja niska ei käänny sitten millään varmistamaan sitä, että tuleeko kevyen liikenteen kaistalla pyöräilijää toisesta suunnasta. :curs: Joskus on tehnyt mieli vain ajaa siihen kylkeen ja potkaista vielä vähän lisää peltivaurioita siihen kotteroon.

On meinaan ollut usein näin |---| lähellä, että autoilija lähtee vain puskemaan kaistalle (vieläkin pää jumittuneena sinne tulevan liikenteen suuntaan) ja ajaa päälle/tukkii ajoväylän kun pyöräilen oikeuksieni mukaan. Joskus vielä napsahtaa...

50 km/h ja hidastamatta suojatien kohdalla? :jahas:

Voisi tässä vaiheessa avautuakin asiasta joka on vituttanut itseäni jo pitkään. Autoilija tulee esimerkiksi parkkipaikalta ja pukkaa auton nokkaa jalkakäytävän/pyörätien yli. Ratin takana katsotaan vain sinne tulevan autoliikenteen suuntaan ja niska ei käänny sitten millään varmistamaan sitä, että tuleeko kevyen liikenteen kaistalla pyöräilijää toisesta suunnasta. :curs: Joskus on tehnyt mieli vain ajaa siihen kylkeen ja potkaista vielä vähän lisää peltivaurioita siihen kotteroon.

On meinaan ollut usein näin |---| lähellä, että autoilija lähtee vain puskemaan kaistalle (vieläkin pää jumittuneena sinne tulevan liikenteen suuntaan) ja ajaa päälle/tukkii ajoväylän kun pyöräilen oikeuksieni mukaan.

Öö..Monenko suojatien kohdalle pysähdyt taajamassa (en nyt puhu kaupungin keskustasta)? Oletetaan, että ajat suoraa tietä taajamanopeudella, tiellä on suojatie, jonka varrella ihminen odottaa. Takanasi ei ole autoja tulossa. Et varmaankaan pysähdy tuollaisessa tilanteessa. Ja jos pysähdyt, pisteet sulle, mutta siitä ei ole mitään hyötyä. :jahas: Samanlaisesta paikasta oli kyse tuossa minun esimerkissäni.

Eri asia on risteykset sun muut, joissa aina tulee annettua tilaa jalankulkijoille. Eikä nyt ollut kyse siitä, olenko teiden ritari, vaan kumpi olisi tuossa tilanteessa syyllinen.

Edit. Tuohon "pysähtyisitkö" -kohtaan vielä, että olet suojatien välittömässä läheisyydessä ja joutuisit jarruttamaan voimakkaasti, jos aikoisit pysähtyä. Näin oli tuossa minunkin tapauksessani.

Täytyy sen verran vielä lisätä, että yksi syy omaan varovaisuuteen on, että ei se paljoa lohduta kenen vika oli mikäkin siinä vaiheessa, kun kallo on halki. Autoilijoilta toivoisin, että näytätte jotain merkkiä, jos oikeasti aiotte antaa tietä. Vituttaa kun ei tiedä kaikista hidastajista, voiko siitä mennä. Ei myöskään ole kiva saada sitä halveksuvaa katsetta osakseen, kun kiltisti odottaa tien reunassa, autoilija tulee tuhatta ja sataa ja sitten viime hetkellä lyö liinat kiinni, alkaa huitomaan ja toljottaa vielä päälle vittuuntuneena, että "piti tämänkin takia pysähtyä". Ja kyse ei siis ole siitä, että liikehtisin ajotietä kohti, vaan että seison paikallani kuin tikku paskassa.

Sanoinko jotain pysähtymisestä? En. Puhuin hidastamisesta. Ihan samoin kuin risteyksiin tullessa yleisesti hidastetaan vauhtia.

Tulee vähemmän ruumiita.

Eli edelleen hidastat jokaisen suojatien läheisyydessä. Onnittelut, kuulut hyvin harvalukuiseen joukkoon (tosin sehän on vain hyvä asia). Jos ei nyt kuitenkaan kinata tästä asiasta. :piis:

Olisiko tähän kysymykseeni jollakulla lainopillista vastausta?

Täytyy sen verran vielä lisätä, että yksi syy omaan varovaisuuteen on, että ei se paljoa lohduta kenen vika oli mikäkin siinä vaiheessa, kun kallo on halki. Autoilijoilta toivoisin, että näytätte jotain merkkiä, jos oikeasti aiotte antaa tietä. Vituttaa kun ei tiedä kaikista hidastajista, voiko siitä mennä. Ei myöskään ole kiva saada sitä halveksuvaa katsetta osakseen, kun kiltisti odottaa tien reunassa, autoilija tulee tuhatta ja sataa ja sitten viime hetkellä lyö liinat kiinni, alkaa huitomaan ja toljottaa vielä päälle vittuuntuneena, että "piti tämänkin takia pysähtyä". Ja kyse ei siis ole siitä, että liikehtisin ajotietä kohti, vaan että seison paikallani kuin tikku paskassa.

Totta. Välillä saa myös autosta selvästi tietä näyttäen ja selvästi hidastaen ihme mulkoiluja. :eek:

Ruvetaan kaikki pyöräilemään. :D

Edit.
Ei siihenkään voi luottaa. Auto pysähtyy ja viereisellä kääntyvien kaistalla tuleva pakettiauto ajaakin täyttä vauhtia ensimmäisen auton ohi että ehtisi keltaisilla valoilla risteyksestä läpi.

Tuohan on se kaikkein vaarallisen skenaario. Ikinä ei muuten kannata luottaa, jos bussi pysähtyy antamaan tilaa, kun aivan saletisti viereiseltä kaistalta joku painaa menemään bussin peittäessä näkyvyyden.

Autoilijoilta toivoisin, että näytätte jotain merkkiä, jos oikeasti aiotte antaa tietä.
Ei siihenkään voi luottaa. Auto pysähtyy ja viereisellä kääntyvien kaistalla tuleva pakettiauto ajaakin täyttä vauhtia ensimmäisen auton ohi että ehtisi keltaisilla valoilla risteyksestä läpi.

Silloin olin 10-15 cm päässä vakavasta onnettomuudesta/kuolemasta ja pakun kuski tuskin edes huomasi tapahtunutta.

Silloin olin 10-15 cm päässä vakavasta onnettomuudesta/kuolemasta ja pakun kuski tuskin edes huomasi tapahtunutta.

Juuh. Mun pyöräilyreitit on tarkkaan valittu niin, että tuollaisia tilanteita ei tulisi. Vituttaa todella raskaasti välillä, kun pyöräily on niin kivaa, mutta ei vaan joka paikassa uskalla :( . Paljon se kypäräkin auttaa, jos oikein muusiksi menee (aina jonkun verran tietysti, mutta tajuatte varmaan). Ja en edes hurjastele kaupungilla ajaessa, mutta ei siihen voi luottaa, että itse on kiltisti.

Helvetti ku menee Offtopicics mut menköön. Oma pieni tarina peliin.

Tapahtumasta noin vuosi aikaa. Eli pyörällä olin liikenteessä aamulla joskus 8 aikoihin ja hiukan oli sumuista ja saavuin risteykseen jossa suojatie ja näen auton tulevan risteykseen. Alan itse jarruttamaan, vielä tässä vaiheessa en nähnyt aikoiko kuski pysähtyä vai ei. Samassa hetkessä huomaan että auton vauhti hidastuu selvästi ja se pysähtyy ennen risteystä ja antaa minulle tietä. No minä siinä sitten lähden kiltisti tietä ylittämään vauhtiani kiihdyttäen, jotta ehtisin mahdollisimman pian pois edestä. No siinä melkein risteyksen puolivälissä huomaan, että auto päättikin jatkaa matkaa ja on törmäämässä minuun. Meikä lentää siihen liikenteenjakan päälle ihan niiku leffoissa poski siihen pintaa vasten ihanasti. Kuski tietysti pysähtyy saman tien ja n. 50 oleva mies astuu ulos ja pyytelee anteeksi ja pelästyy tietysti hirveästi. Meikäläistä nyt ei tietysti pahemmin sattunut paitsi että polvi ei taipunut mihinkään suuntaan ja naamassa jotain pientä ruhjetta. Poliisi tietysti kutsutaan paikalle ja ukko todetaan turman aiheuttajaksi ja saa sakot sun muuta ja selittää vielä kaupan päälle, että eikös niiden pyörien pitäisi yleensä väistää... Eli äijä oli ihan pihalla noista säännöistä. Tosin kerto myöhemminen että oli eka kerta ratissa 20 vuoteen. No tämmöstä jauhantaa. Toivottavasti joku sää kicksejä. :lol2:

Back
Ylös Bottom