Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pitääkö olla yli 200 postia, VIP-tunnukset, yli 20 vuotta ikää vai kaikki kolme, jos haluaa, että kukaan reagoi pakkiksella posteihisi?

Pitääkö olla yli 200 postia, VIP-tunnukset, yli 20 vuotta ikää vai kaikki kolme, jos haluaa, että kukaan reagoi pakkiksella posteihisi?
Sinulla ei ole mitään näistä kolmesta ja silti vastaan:hyper: Millaista reagointia siis nyt kaipaat, miten sinua on potkittu päähän? Ainakin itse olen saanut aina kaiken avun ja vastaukset mitä olen tarvinnut. Porukka ei jaksa aina hirveästi vastailla ns. tyhmiin kysymyksiin olisiko tässä yksi syy?

Ei täytyy vaan pistää ihan älytöntä provoa että porukka vetää herneet nenään ja sitten saa huomiota... No ei, kuhan heittää keskusteluihin asiaa sekoitettuna omiin mielipiteisiin ja pistää paria sanaa pitempiä vastauksia, kyllä sillon porukka huomioi, välillä tulee vaan niin kovia kiistoja ja pitkiä keskusteluja ettei porukka jaksa jokaiseen viestiin vastata. Puhumattakaan off-topicin määrästä:) Siitä lähet niin oot ikusesti koukussa pakkikseen ellet jo oo:thumbs:

Jotenki vaan tuntus mahdottomalta temmata enemmän kuin työntää, tai no jos ei oo ylös työntöö yhtään reenannu :D En usko ennen ku nään
No juu juu. Kysymys kuului onko mahdollista, ja totta kai se on mahdollista. Eri asia onkin sitten se, löydätkö tällaista jamppaa joka tempaisee enemmän kuin työntää.

Ja penkki-kyykky vertauksen ei pitänytkään olla millään tavalla hyvä vertaus. Lähinnä hiukan sarkastinen kysymyksen hölmöyteen liittyen.

Sinulla ei ole mitään näistä kolmesta ja silti vastaan Millaista reagointia siis nyt kaipaat, miten sinua on potkittu päähän? Ainakin itse olen saanut aina kaiken avun ja vastaukset mitä olen tarvinnut. Porukka ei jaksa aina hirveästi vastailla ns. tyhmiin kysymyksiin olisiko tässä yksi syy?

Kysymyksessäni saattoi ehkä jopa olla humoristinen sävy?

Mistä sais jonkinlaisen puntteilu hymiön? :penkkaa:

showoff.gif
weight_lift2.gif

http://smileys.smilchat.net/Sports.php
http://smileys.smilchat.net/Sports-2.php

Onko olemassa yhtään lyhyttä sensuroitua kirjaa?? Siis ihan miltä aikakudelta vaan.. Oon etsiny aika vidun kauan kuuklettamalla kirjoja yhestä sensuroitujen kirjojen listasta mut eipä oo osunu alle 200 sivusia kohdalle. Ja kirja pitäis olla luettu tiistaina :hyper:

Onko olemassa yhtään lyhyttä sensuroitua kirjaa?? Siis ihan miltä aikakudelta vaan.. Oon etsiny aika vidun kauan kuuklettamalla kirjoja yhestä sensuroitujen kirjojen listasta mut eipä oo osunu alle 200 sivusia kohdalle. Ja kirja pitäis olla luettu tiistaina :hyper:

Varmaksi en mene sanomaan (käytä vaikka sitä googlea jos kiinnostaa), mutta seuraavat kirjat ovat melko lyhyitä ja aivan varmasti jossain päin maailmaa joskus sensuroituja

Eläinten vallankumous (George Orwell)
Kellopeli appelsiini (Anthony Burgess?)
Carrie (Stephen King)

Varmaksi en mene sanomaan (käytä vaikka sitä googlea jos kiinnostaa), mutta seuraavat kirjat ovat melko lyhyitä ja aivan varmasti jossain päin maailmaa joskus sensuroituja

Eläinten vallankumous (George Orwell)
Kellopeli appelsiini (Anthony Burgess?)
Carrie (Stephen King)
Kiitos pelastit mun päivän :D

Oon kuullut, että jos kännykkä varastetaan, niin se voidaan jäljittää se varastettu kännykkä jotenkin sen signaalin avulla. Pitääkö paikkansa ?

Kännykkä lähettää jatkuvasti lyhyitä viestejä tukiasemalle ja ilmoittelee olinpaikkansa. Mitenkäs muutenkaan puhelu osattaisiin ohjata siihen kännykkään, kun se saattaa olla missä päin maailmaa tahansa. Periaatteessa siis pitää paikkansa.

Käytännössä kuitenkin rosvo varmaan tajuaa sulkea kännykän heti ja vaihtaa sim-kortin. Itse kännykkää ei ymmärtääkseni tunnisteta, vaan sim-kortti.

Kännykkä lähettää jatkuvasti lyhyitä viestejä tukiasemalle ja ilmoittelee olinpaikkansa. Mitenkäs muutenkaan puhelu osattaisiin ohjata siihen kännykkään, kun se saattaa olla missä päin maailmaa tahansa. Periaatteessa siis pitää paikkansa.

Käytännössä kuitenkin rosvo varmaan tajuaa sulkea kännykän heti ja vaihtaa sim-kortin. Itse kännykkää ei ymmärtääkseni tunnisteta, vaan sim-kortti.

Väärin. Myös ilman SIM-korttia olevaa puhelinta pystytään IMEI-koodin perusteella seuraamaan, kunhan puhelin on vain päällä. Käytännössä poliisi tosin ei käsittääkseni ala "etsimään" vain varastettua puhelinta. Tuskin riittää resurssit. Pitänee olla vähän suurempaa rikosepäilyä taustalla.

-edit- Lievennetään nyt tuota "väärin"-kommenttia sen verran, että olen melkein 100%:sen varma muistikuvistani että näin on... :)

Väärin. Myös ilman SIM-korttia olevaa puhelinta pystytään IMEI-koodin perusteella seuraamaan, kunhan puhelin on vain päällä. Käytännössä poliisi tosin ei käsittääkseni ala "etsimään" vain varastettua puhelinta. Tuskin riittää resurssit. Pitänee olla vähän suurempaa rikosepäilyä taustalla.

-edit- Lievennetään nyt tuota "väärin"-kommenttia sen verran, että olen melkein 100%:sen varma muistikuvistani että näin on... :)

Kyllähän se puhelin sen IMEI-koodin ilmottaa kans ku pistää puhelimen päälle.
Kun yön timppa tulee ja kääntää sun puhelimen niin menet poliisille, kerrot niille IMEIn ja ne ilmottaa operaattoreille puhelimen sulkemisesta.

Näin käsittääkseni.

Kyllähän se puhelin sen IMEI-koodin ilmottaa kans ku pistää puhelimen päälle.
Kun yön timppa tulee ja kääntää sun puhelimen niin menet poliisille, kerrot niille IMEIn ja ne ilmottaa operaattoreille puhelimen sulkemisesta.

Näin käsittääkseni.

Juu totta, kyllä sen puhelimen suljettua saa IMEI-koodilla, joten jäljittäminenkin siis onnistuu ilman SIM-korttia. Eli laitan sittenkin sen "väärin"-kommentin takaisin... :) Mutta ei sitä kukaan jäljittämään ala (siis pelkkää varastettua puhelinta), vaikka mahdollista onkin. Sitä kai Masterpiece alunperin kyseli.

Widowmaker sanoi:
Puhelimen ei tarvitse olla edes päällä, vaan riittää että akku on kiinni. Näin siis olen kuullut.

Hyvin paljon mahdollista.

Mitä tapahtui Amazing Race-sarjan alussa sille kundille kuka pitää usein huivia päässä? Saiko se nenään joltain kilpailijalta? Missasin alun.

Puhelimen ei tarvitse olla edes päällä, vaan riittää että akku on kiinni. Näin siis olen kuullut.

Tämä on totta vaikka kuulostaakin uskomattomalta. En tiedä/muista mihin se perustuu, että suljetusta puhelimesta missä on akku kiinni saa jotain signaalia, mutta näin se vain ilmeisesti on. Kaverit oli nuoruudessaan harrastamassa urbaania taidetta VR:n varikoilla aika laajamittaisesti ja heitä vastaan käytettiin todisteina joitain tukiasematietoja, vaikka kaikilla oli ollut puhelimet kiinni 30min ennen ja jälkeen töhrintäsessioiden. Ja ei he eivät sulkeneet ja avanneet puhelimiaan alueen läheisyydessä vaan kymmenien kilometrien päässä kohteesta.

Mikä on selän välilevyrappeumaiselle ihmiselle paras mahdollinen nukkuma-asento? Kivuton asento lienee tietysti hyvä vaihtoehto, mutta on mitään fysikkalisen tiedon sisällään pitävää vastausta saatavilla edes Pakkotoistolta tähän aikaan?

Mikä on selän välilevyrappeumaiselle ihmiselle paras mahdollinen nukkuma-asento? Kivuton asento lienee tietysti hyvä vaihtoehto, mutta on mitään fysikkalisen tiedon sisällään pitävää vastausta saatavilla edes Pakkotoistolta tähän aikaan?

Kivuton asentopa hyvinkin. Itselleni on toiminut paksuhko keko tyynyjä jalkojen alle siten että jalat jää semmoseen 45 asteen kulmaan polvista.

Toinen vaihtoehto on kivun vastakkaisella kyljellä nukkuminen, tällöinhän rankaan tulee lievä kaari joka antaa tilaa sille mössölle joka hermoa painaa. Jalkoja kannattaa tässäkin vähän vetää koukkuun, tyyliin sikiöasento.

Jalat suoraan selällään taikka vatsallaan ei kannata nukkua mutta sen olet varmaan jo huomannutkin. Jaksamista !

edit: Empä muuten muistakkaan kummalla kyljellä nukuin kun viimeksi välilevy pullisteli. Kokeilemalla selvii :)

Back
Ylös Bottom