Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

1) Mikä on Saksassa alkoholin hintataso kaupoissa ja baareissa?

2) Onko kukaan muu huomannut, että Frederikin biisin Rakkauden aika kertosäkeen alku ja Elastisen Anna Soida:n alun kitarariffi ovat sävelestä säveleen samoja?

Eikai se ny kovin hankalaa ole ommella sitä merkkiä, eihän? Menee kyllä melkein sarjaan uusavuttomuus...

Jumpahuiti joskus kun aloin ompelemaan niin olin ihan samaa mieltä. Konetta ei tietenkään ollut joten ihan käsipelillä meinasin puuhastella. Jotain 30 merkkiä oli ja neljännen kohdalla meni hermot. Helvetin kovaa matskua oli ja muutenkin työlästä.

Ei toi "batterykossu" nyt niin erikoista oo mun mielestä :rolleyes: . Eikä taida batteryä saada mistään suuremmissa erissä. Hyvä ja raikas booli mitä oon ite juonu syntyy omenälikööristä, appelsiinituoremehusta, spritestä ja viinasta. Alkon myyjät muuten osaa neuvoa tossa boolihommassa jos saat esim. jonkun kaverin asialle.
Jees kuulostaa hyvältä paitsi, omenalikööriä ei nyt oo et tulisko hyvä jos heitän vaik puhdasta viinaa ja rommia suhteella 1:1 yhteensä 8dl ja hitusen giniä (2dl or so) vielä päälle. Sitten omenamehua ja novelle citrusta joku 8dl kumpaakin. Ja lime- sekä sitruunapuolipalloja sen kaiken liemen päälle? Mite ois? :hyper:

Rommi on siis bacardia ja se tasaa vähän viinan "raakaa" makua makeudellaan ja gini lisää vähän kitkeryyttä. Omenamehu tuo makeuden, värin ja olemuksen ja novelle tuo mukaan hiilihapot sekä vivahduksen sitruunaa jota kelluvat hedelmänpuolikkaat sitten voimistavat. Huuleni voivat jo melkein tuntea kitalaen täyttävän makunautinnon :david: mut silti - mielipiteitä kiitos ;)

ps. viina ja naiset yhteisö olis tarpeellinen kuten huppe ja neuvostoliitto ovat muistaakseni useampaan otteeseen todenneet :lol2:

Kaupasta saa "tekstiililiima" nimellä, jolla voisi pysyä

Itse oon laittanut cascon tekstiililiimalla (askartelukaupat, bauhaus ym. löytyy), jolla on pysynyt kovemmassakin menossa:D ja jos epäilyttää voihan ne "arvokkaimmat" merkit vaikka varmistaa parilla tikillä.

Kerran kiireessä vetäisin nitojalla, oli pienes tumuis kunkku idea:lol2:

Rommi on siis bacardia ja se tasaa vähän viinan "raakaa" makua makeudellaan ja gini lisää vähän kitkeryyttä. Omenamehu tuo makeuden, värin ja olemuksen ja novelle tuo mukaan hiilihapot sekä vivahduksen sitruunaa jota kelluvat hedelmänpuolikkaat sitten voimistavat. Huuleni voivat jo melkein tuntea kitalaen täyttävän makunautinnon :david: mut silti - mielipiteitä kiitos ;)
Hyvän myyntipuheen oot kehittäny :D

Teoriassa kuulostaa aivan mahtavalta, mutta käytännössä saattaa olla ihan hirveetä kuraa. En lähtis sekottelemaan eri viinaksia liikaa. (Tulee mieleen omat teiniajat kun isän viinakaapista otettiin joka pullosta loraus ja juotiin sitten salaa jossain mettän keskellä :jahas: Makunautinnosta ei voinut puhua...)

Mutta jos noi juomat on jo valmiina ja tollasta tekee mieli, niin kokeile ensin yhden drinkin muodossa vaikka ilman hedelmiä. (Boolihan on käytännössä vain iso drinkki.) Jos uppoo, niin :kippis1:

1) Mikä on Saksassa alkoholin hintataso kaupoissa ja baareissa?

2) Onko kukaan muu huomannut, että Frederikin biisin Rakkauden aika kertosäkeen alku ja Elastisen Anna Soida:n alun kitarariffi ovat sävelestä säveleen samoja?

Olut on ainakin halpaa saksassa :)

Moniko täällä on lukenut raamatun kannesta kanteen?

Itse en kuulu kirkkoon mutta olen raamatun lukenut muutaman kerran. Aloin miettiä että olenkohan omituinen :eek: .

Itse en kuulu kirkkoon mutta olen raamatun lukenut muutaman kerran. Aloin miettiä että olenkohan omituinen :eek: .
Ei kai se uskoa vaadi lukea sitä kirjasta. Itsekin lukisin, mutta jotenkin rupeaa väsyttämään jo ekoilla sivuilla.. eli omituisesta en tiedä, mutta ainakin omaat rautaisen keskittymiskyvyn :)

En ole lukenut ja et ole omituinen. Olisi nimittäin tarkoitus joskus lukea itsekin ihan mielenkiinnosta. Ja en kuulu kirkkoon.

Olen lukenut (kahdesti kannesta kanteen, pienempiä osia useamminkin), en kuulu kirkkoon (ehkä juuri siksi, että olen lukenut). Toinen kerta oli huvikseen, toinen yliopistolle; joskin tunnustan olleeni enemmän kuin huolimaton niiden sukuluetteloiden kanssa.

Kyllä kaikkea pitää lukea, mikä edes vähän kiinnostaa tai itse jaksaa lukea, ei se mitenkään määritä ihmistä. Enemmän se, mitä itse ajattelet lukemastasi (tai siis se, että ylipäänsä ajattelet siitä jotain; en ole väittämässä, että on jotain oikeita ratkaisuja siihen, mitä mistäkin kirjasta pitää ajatella).

Prkl nää aamulässytykset on aina niin sekavia.

Mahtaako markkinoilla olla ns. minipakastimia? En tarkoita ~40 litran vetoisia pienikokoisia pakastimia, vaan paljon minimpää... Tarvitsisi säilyttää lääkkeitä -20 asteessa, eikä ole mitään mahdollisuutta tilan tai rahan puolesta hankkia tuollaista mini-elintarvikepakastinta. Jääkaapin pakastelokero taas ei oikein riitä kylmyyden puolesta. Olemassahan on esim. autojääkaappeja, mutta onko autopakastimia? Semmoinen voisi olla hyvä..

Tai jos löytyy joku muu hyvä kikka säilyttää noin litran verran tavaraa pakkasessa niin kertokaa ihmeessä.

Muutin Meilahteen. Mitähän lahikauppoja mahtaa löytyä? Tiedän Töölöstä pari, sekä Kuusitien Siwan, mutta olisiko lähempänä Tukholmankatua mitään?

Muutin Meilahteen. Mitähän lahikauppoja mahtaa löytyä? Tiedän Töölöstä pari, sekä Kuusitien Siwan, mutta olisiko lähempänä Tukholmankatua mitään?

onko todellakin niin suuri vaiva lähteä ulos ja vähän kierrellä? eiköhän ne lähikaupat löydy jos oikein tarkasti etsit...

Pihlajatieltä löytyy kanssa siwa.

edit.Niin ja Paciuksenkaarelta isompi K-market, jos se ei ole liian kaukana vielä.

Jos aloittaa uudessa työpaikassa 29.1., tarvitseeko noille tammikuun kolmelle päivälle vielä edellisen vuoden verokorttia joka siis teoriassa on voimassa tammikuun loppuun asti vai voiko sen kolme päivää verottaa uudella verokortilla?

Miten saan Nokia N91 puhelimeen tekstiviestin soittoääneksi oman mp3 soittoäänen ?

Esimerkiksi musiikkikirjastossa ollessasi klikkaa haluamasi kappaleen kohdalla valinnat ja aseta soittoääneksi. toinen vaihtoehto on valita kappale profiilien soittoäänivalikosta. näin ainakin n73 jossa on sama softa.

Back
Ylös Bottom