Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Blast From The Past leffassa Brendan Fraser heittää siellä baarissa tytölle jonkun läpän joka liittyy ankaan. Sen kaveri oli sanonut, että naisille pitää sanoa jotain hauskaa mikä ei välttämättä voisi pitää paikaansa. Miten se lause meni? Nauroin ihan törkeesti sillä repliikille kun ekan kerran kuulin.

Tästä leffasta siis kyse: http://www.imdb.com/title/tt0124298/

Katsoitko läpi tuon "memorable quotes" osion?

Kyllä. Esimerkkinä metanoli

Skål vaan ;)

(vaikka kuka tässä nyt puhui sen alkoholin juomisesta)

Jos etanolista puhutaan niin en tiedä, mutta itse molekyyli aiheuttaa kemiallista ärsytystä suun limakalvojen vapaissa hermopäätteissä, mikä meinaa sitä viinalle ominaista polttavaa fiilistä mikä siis periaatteessa on sen maku (eikö olekin? olen niin sunnuntaiskoolailija etten oikein tiedä miltä sen pitäisi maistua).

ei kai nyt pelkkää tunneaistimusta voida mauksi laskea.

Skål vaan ;)

(vaikka kuka tässä nyt puhui sen alkoholin juomisesta)

Jos etanolista puhutaan niin en tiedä, mutta itse molekyyli aiheuttaa kemiallista ärsytystä suun limakalvojen vapaissa hermopäätteissä, mikä meinaa sitä viinalle ominaista polttavaa fiilistä mikä siis periaatteessa on sen maku (eikö olekin? olen niin sunnuntaiskoolailija etten oikein tiedä miltä sen pitäisi maistua).
Puhdas etanolihan on itsessään hajutonta. Juomat saavat hajunsa kaikesta siitä muusta moskasta, jotka pitävät sisällänsä. Mausta en sitten tiedäkään, riippuu vähän miten maku määritellään..mutta tunteehan sen suussa niin kuin sanoit :)

ei kai nyt pelkkää tunneaistimusta voida mauksi laskea.

No periaatteessa se ei ole makuaistimus mutta se mitä me koetaan makuna (flavori) on monen aistimuksen, mm. tuon kemotunnon, yhteisvaikutus.

edit:
Integrandi: Niin, maistuukohan se jollekin muulle? Jos tarpeeksi vahvaa etanolia laittaa suuhunsa niin ei välttämättä sen polttelun alta huomaa mitään makua?

Minun pitäisi myydä CH:n f-16 fighterstick -joystick, pro pedalsit ja kaasukahva, jossa on nappuloita vaikka muille jakaa. Nämähän ovat arvokkaita vehkeitä, mutta näissä ei ole vielä usb-liitäntää vaan se vanhempi. Mitä näistä kehtaa pyytää? Varmaan aika paljon tippunut hinnat, koska on tullut näitä usb-tuotteita, mutta eipä sillä niin väliä pitäisi olla että mikä liitäntä on, koska toimii kuitenkin.

viinarallineitsyys lähtee pian joten asiaan liittyen muutama kysymys:

-tarkastavatko kuinka herkästi autoja tullissa?

-jos syystä tai toisesta käy selville että mulla on matkassa vaikkapa 5 kartonkia tupakkaa, kun sallittu on 1 per lärvi. onko odotettavissa kenties tuotteiden takavarikointi vai lätkästäänkö siihen verot päälle. sakkoa tuskin tulee?

-entä jos bongaavatkin läjän väkeviä ja kukaan porukasta ei ole 20v tai yli?

Minun pitäisi myydä CH:n f-16 fighterstick -joystick, pro pedalsit ja kaasukahva, jossa on nappuloita vaikka muille jakaa. Nämähän ovat arvokkaita vehkeitä, mutta näissä ei ole vielä usb-liitäntää vaan se vanhempi. Mitä näistä kehtaa pyytää? Varmaan aika paljon tippunut hinnat, koska on tullut näitä usb-tuotteita, mutta eipä sillä niin väliä pitäisi olla että mikä liitäntä on, koska toimii kuitenkin.
Oih. Kuolasin noita joskus pienempänä :haart:

Ja ei, en ole ostamassa enkä tiedä mitä pyytää :)

Miten ihmeessä maailmassa voi olla niin paljon erilaisia avaimia ja lukkoja? Kuinka moneen eri maailman oveen kotiavaimeni sopii? Teettäessä kopiota, lukkoseppä väänsi avaimen alle minuutissa, joten kai samanmoisia lukkoja on oltava paljonkin?

Oih. Kuolasin noita joskus pienempänä :haart:

Ja ei, en ole ostamassa enkä tiedä mitä pyytää :)

Miten ihmeessä maailmassa voi olla niin paljon erilaisia avaimia ja lukkoja? Kuinka moneen eri maailman oveen kotiavaimeni sopii? Teettäessä kopiota, lukkoseppä väänsi avaimen alle minuutissa, joten kai samanmoisia lukkoja on oltava paljonkin?

Tuskin on joka maassa samanmerkkisiä ja mallisia lukkoja.

Tai no kyllähän jotkut avaimet varmastikin käy, mutta on niitä variaatioita ihan älyttömästi

Blast From The Past leffassa Brendan Fraser heittää siellä baarissa tytölle jonkun läpän joka liittyy ankaan. Sen kaveri oli sanonut, että naisille pitää sanoa jotain hauskaa mikä ei välttämättä voisi pitää paikaansa. Miten se lause meni? Nauroin ihan törkeesti sillä repliikille kun ekan kerran kuulin.

Tästä leffasta siis kyse: http://www.imdb.com/title/tt0124298/

Nyt löyty ankka pätkä. Tosin toi oli kyllä hauskempi kun ekan kerran sen näki ja se oli suomennettu erilailla mitä se näköjään oikeesti sanoo. Eli se ei sanonutkaan sitä sille naisella vaan puheli itekseen ennekuin meni naisen luo.
http://www.youtube.com/watch?v=5OaAvH-PNW8

Miksi minun toinen korvani tuntuu näin flunssan keskellä olevan "lukossa"? Nyt jo toista päivää. Räkää on tietysti pää täynnä, mutta mitenköhän korva taas aukeaisi???

Miksi minun toinen korvani tuntuu näin flunssan keskellä olevan "lukossa"? Nyt jo toista päivää. Räkää on tietysti pää täynnä, mutta mitenköhän korva taas aukeaisi???

Ilmastointihäiriötä korvassa, syy korvatulehdus tai muuten vain limakalvoturvotus korvan ja nenän välillä.

Voi olla tullu jo esille tuolla ravintopuolella mut so not..
Minkä takia isompi (400g) Valion raejuustopurkki maksaa yli kaksi kertaa enemmän kuin se normaali (200g) purkki? Äsken oli lähikaupassa hinnat 1.15€/200g ja 2.65€/400g. Eikös se isompi paketti pitäs aina olla suhteessa halvempi..

Back
Ylös Bottom