Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

hienosti aukiaa

Miksi proteiinipatukat ovat aina ällömakeita suklaa tms. virityksiä? Itselläni ei ole niin minkäänlaista sokerihammasta, mutta suolaiset tai happamat herkut kyllä maistuvat. Eikö kukaan ole onnistunut kehittämään suolaista - tai mieluiten suolaisen makuista - proteiiniherkkua kätevään patukkamuotoon? ProFX Kebab... ;)

(Joo, sarjassamme todella tyhmiä kysymyksiä myöhään yöllä kun ei nukkuminen onnistu...)

Testaa kuivalihaa. Sen pitäisi olla proteiinipitoista ja suolaista. Itse en tosin ole vielä maistanut, mutta kiinnostaisi kyllä joskus testata.

Mistä Helsingin keskustasta tai sen välittömästä läheisyydestä löytyy paikka, jossa saisi edullisesti korjautettua vaatteita (lähinnä lyhennyksiä ym.) ja josta jollakulla pakkislaisella olisi positiivisia kokemuksia....?

Mitä tarkoittaa suomeksi - Chupa me la polla ???

Mitä tarkoittaa suomeksi - Chupa me la polla ???
"ime mun dickiä/pimperoa" en nyt muista kumpaa, mutta ainakin portugalissa näin sanottiin. Vähän sama kuin suomessa "haista vittu", jenkeissä "fuck you" jne... Tosta sun kirjoitusasusta en ole oikein varma, mutta jos ei ole oikein niin ainakin lähelle.:)

Haha.. olin ihan varma et se on - soita mulle huomenna :lol2:
Tylsä työpäivä.....

Mitä jos seisot bussin ulkopuolella bussin takaosaan kiinni painautuneena (seisot puskurin päällä tai jotain..), bussi ajaa 120km/h (leikisti) niin kuoletko hapenpuutteeseen? Pitäisi siis olla aivan pää kiinni bussin takapäässä ja mielellään lähellä "takaseinän" keskikohtaa.

Minun logiikkani sanoo, että koska bussi on sen verta leveä, ja vauhtia on tuon verran niin se ilma ei ehdi täyttämään tyhjiötä, joka syntyy aivan bussin takaosaan. Vai syntyykö siihen mitään tyhjiötä edes? :eek:

Entä jos vauhtia olisi vielä enemmän?

Mitä jos seisot bussin ulkopuolella bussin takaosaan kiinni painautuneena (seisot puskurin päällä tai jotain..), bussi ajaa 120km/h (leikisti) niin kuoletko hapenpuutteeseen? Pitäisi siis olla aivan pää kiinni bussin takapäässä ja mielellään lähellä "takaseinän" keskikohtaa.

Minun logiikkani sanoo, että koska bussi on sen verta leveä, ja vauhtia on tuon verran niin se ilma ei ehdi täyttämään tyhjiötä, joka syntyy aivan bussin takaosaan. Vai syntyykö siihen mitään tyhjiötä edes? :eek:

Entä jos vauhtia olisi vielä enemmän?

Ei synny mitään tyhjiötä. Ilman molekyylit täyttävät sekä perus-liikkeellään että bussin jälkeensä jättämän ilmavirran pyörteilyn ym. aiheuttamana sen tyhjiösi. Ilmamolekyyli liikkuu nopeudella abouttiarallaa 500 m/s eli 1800 km/h.

Tossa linkki jos haluat tehdä lisälaskelmia: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_theory

Kiitos! Vihdoinkin joku antoi edes jonkinlaisen selityksen tähän minua vuosikausia vaivanneeseen pulmaan! :D

Back
Ylös Bottom