Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Se, poltetaanko luomet laserilla vai leikataan, on mulla ainakin riippunut luomen sijainnista.

Käytännössä laseria käytetään lähinnä vain jossain yksityisellä tai sitten ihotautilääkärin toimesta. Mitään järkevää syytä laserin käyttöön normaalin luomen poistoon ei mielestäni ole, arpi se siitäkin jää.

D sanoi:
Mitä kehonrakennuksessa sana "volyymi" tarkoittaa?
Omskakas sanoi:
100kg x 10 toistoa = 1000 kg 'volyymiä'. Volyymitreenillä tarkoitetaan sitä, että volyymiä on runsaasti ts. monta sarjaa per lihasryhmä.

Tai siis sitä, että tehdään esim. 69 sarjaa tunnissa entisen 15 sijaan. Tässä tapauksessa on siis volyymi kasvanut huomattavasti.

Toinen vaihtoehto on tietysti vääntää salin humppakoneeseen lisää volyymia.

Se, poltetaanko luomet laserilla vai leikataan, on mulla ainakin riippunut luomen sijainnista. Esim. selkärangan kohdalla olevaa luomea ei lääkäri ilmoituksensa mukaan voinut polttaa. Leikkaamisen jälkeen oli muistaakseni pidempi kastelukielto kuin laserin. Jäljen jääminen on yksilöllistä ja riippuu siitä, miten herkästi iho muodostaa arpikudosta. Mulle muodostuu helposti, ja laserista jäi sellaiset pyöreät pisteet ja leikkauksista viiltomaiset, vaikka useampi tikki laitettiinkiin.

Niin siis kannattaako mielummin antaa olla jossain naamassa vai ei? Onko se arpi pahemman näköinen kun itse luomi?

Niin siis kannattaako mielummin antaa olla jossain naamassa vai ei? Onko se arpi pahemman näköinen kun itse luomi?

Jos se ihan "tavallinen" luomi on, niin ei kannata poistattaa. Kyllähän lääkäri noihin osaa sanoa (kun näkee sen), että kannattaako vaiko ei.

Onko se arpi pahemman näköinen kun itse luomi?

No se riippuu tietysti luomesta, paikasta, tarvittavan viillon koosta, ihostasi muuten, luontaisesta tavastasi muodostaa arpea, innostasi hoitaa leikkaushaavaa jne..

Kävin lääkärille näyttämäs näitä luomia ja käski mennä yksityiselle, yleisellä puolella ei kuulemma ole aikaa eikä resursseja hoitaa tälläisiä kauneusleikkauksia. Tulee kyl aika kalliiks yksityisel polttaa näitä pois, tais olla jotain 280e.

Tyhmä kysymys: Tarttuuko rusketus arpeen? :david:

Käytännössä laseria käytetään lähinnä vain jossain yksityisellä tai sitten ihotautilääkärin toimesta. Mitään järkevää syytä laserin käyttöön normaalin luomen poistoon ei mielestäni ole, arpi se siitäkin jää.
Saanen olla eri mieltä tuosta arven muodostumisesta. Tyttöystävältäni poistettiin luomia laserilla. Häneltä on myös poistettu luomia normaalisti leikkaamalla. Arvet ovat ihan eri luokkaa näissä tapauksissa. Laserilla poistetuissa ei oikeastaan voi edes puhua arvesta. Niin siistiä jälkeä tulee.

Lisäksi laserin jälkeen voi jatkaa elämää heti ihan normaalisti kun ei ole vaarana tikkien repeäminen. Parin päivän päästä taisi päästä jo suihkuun.

Tosin laserilla ei poistettu ainakaan tässä tapauksessa kuin selvästi kohollaan olevia luomia. Ei esim. lähdetty poistamaan sellaisia missä osa luomesta on "normaalia ihonmyötäistä" ja osa kohollaan.

En tietysti tiedä tarkoititko TJJ "normaalilla luomella" juuri tuota ihonmyötäistä. Luulisin kuitenkin, että jos noita voi laserilla poistaa, niin jälki on silti siistimpää kuin tikattu leikkausarpi. Ja toipuminen helpompaa.

Edit: Bracerille. Aika kallistahan se on mutta ne hintarajat meni jotenkin niin että 1-5 luomea maksoi jotain mainitsemasi summan luokkaa ja 6-10 oli tuo summa plus noin 50€. Joten jos on paljon poistettavaa niin tulee halvemmaksi. (Jos suostuvat poistamaan kaikki :))

Saanen olla eri mieltä tuosta arven muodostumisesta.

Saat toki. Pointti kumminkin syvällisyydessä oli, että jättää se laserinkin jäljen, jonka suuruus, laatu yms riippuu taas juurikin luomesta, ihosta mistä poistetaan jne.

Olenpa itse joskus poistanut tietyn tyypin luomia ihan sähköllä polttamalla, siistiä jälkeä niinkin tulee, tosi ei sovellu koviinkaan moneen luomityyppiin.

Laserin ja polttamisen yms keinojen kanssa huonopuolihan on sitten se, että luomia ei saa näytteeksi ja (teoriassa) mahdolliset kasvaimen alut jää huomaamatta..

Voisiko joku kertoa, mistä löytäisin Britney Spearsin sensuroimattoman "autostanousukuvan" ilman, että hankin samalla haittaohjelmia koneelle, kiitos :nolo:

Pakkohan se on nähdä :D

Moneltako keikat yleensä alkaa Tavastialla? Olen menossa kuuntelemaan PMMP:tä tänään enkä viitsi notkua siellä yksin tuntikaupalla odottelemassa keikan alkua.

Millä putsattiin hampaita ennen kuin hammastahnat keksittiin?
Jostain kuullut, että hiili puhdistaa, mutta onko tämä paskapuhetta?

Saanen olla eri mieltä tuosta arven muodostumisesta. Tyttöystävältäni poistettiin luomia laserilla. Häneltä on myös poistettu luomia normaalisti leikkaamalla. Arvet ovat ihan eri luokkaa näissä tapauksissa.

Tämäkin on yksilöllistä. Mulla arpikudoksen muodostuminen on sen verran vahvaa että selkeät valkoiset jäljet jäi laseristakin.

Itseltäni en poistattaisi kasvoista luomia kuin terveydellisestä syystä, nyt kun tiedän miten suuri arpi tulee.

Back
Ylös Bottom