Tyhmien kysymysten kerho

Selittäkääpä tämä: Mun työmatkalla on liikennevalot. Useimmiten kun pysähdyn niihin, auton radio hiljenee muutamaksi sekunniksi ja jatkaa sitten soimista. Olen muutaman hassun kerran havainnut tämän tapahtuvan jossain muualla, mutta en osaa näyttää kartalta yhtäkään toista pistettä jossa se tapahtuu toistuvasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Selittäkääpä tämä: Mun työmatkalla on liikennevalot. Useimmiten kun pysähdyn niihin, auton radio hiljenee muutamaksi sekunniksi ja jatkaa sitten soimista. Olen muutaman hassun kerran havainnut tämän tapahtuvan jossain muualla, mutta en osaa näyttää kartalta yhtäkään toista pistettä jossa se tapahtuu toistuvasti.
Oma onnekas arvaus: sinne tien alle on jemmattu se joku "looppi" (en muista virallista termiä) joka havaitsee onko paikalla autoa vai ei. Se voisi mahdollisesti aiheuttaa jonkun hetkittäisen häiriön. Tämä siis puhdas arvaus, mutta se on nyt ainoa mikä tulee mieleen.

Oma onnekas arvaus: sinne tien alle on jemmattu se joku "looppi" (en muista virallista termiä) joka havaitsee onko paikalla autoa vai ei. Se voisi mahdollisesti aiheuttaa jonkun hetkittäisen häiriön. Tämä siis puhdas arvaus, mutta se on nyt ainoa mikä tulee mieleen.
Samoja luuppeja on haudattu useisiin risteyksiin. Olisi jokseenkin outoa, että taivaalta signaalia vastaanottava apparaatti hiljenisi kahdeksi sekunniksin maassa olevan luupin takia yksissä liikennevaloissa.

Kaukaa haettu mutta voisiko olla että tuossa kohdassa on joku joka laukaisee parkkitutkat mutta sitten kuitenkaan ei ala hälyttämään vaan huomaa että no problem?
Itselle yhdessä edellisessä autossa oli herkät tutkat jostain syystä ja mökkitiellä kun vauhti tarpeeksi hiljainen niin tutkat pärähti päälle vähän väliä heinänkorsista ja radio hiljeni hetkeksi aina kun varoitus aktivoitui. Olin laittanut tutkilta äänet pois niin ei kuitenkaan piipannut. Sama homma liikennevaloissa jos erehtyi liian lähelle edellä olevaa.

Kaukaa haettu mutta voisiko olla että tuossa kohdassa on joku joka laukaisee parkkitutkat mutta sitten kuitenkaan ei ala hälyttämään vaan huomaa että no problem?
Itselle yhdessä edellisessä autossa oli herkät tutkat jostain syystä ja mökkitiellä kun vauhti tarpeeksi hiljainen niin tutkat pärähti päälle vähän väliä heinänkorsista ja radio hiljeni hetkeksi aina kun varoitus aktivoitui. Olin laittanut tutkilta äänet pois niin ei kuitenkaan piipannut. Sama homma liikennevaloissa jos erehtyi liian lähelle edellä olevaa.
Ei ole parkkitutkaa. Itse olen miettinyt sellaista, että ehkä toi tapahtuu useammin kuin huomaankaan, mutta koska olen liittänyt sen tuohon paikkaan ja tarkkailen silloin tätä asiaa juuri siinä paikassa. Jospa se liittyykin ihan vain auton pysähtymiseen. Tosin sen tiedän varmasti, että se ei tosiaankaan tapahdu aina kun auto pysähtyy. Tai ehkä se liittyy radioaaltojen heijastuksiin rakennuksista ja muista autoista. Tai ehkä vieressä olevassa rakennuksessa on jotain.

Samsungin smart teeveessä kun poistut tv kanava guide tilasta, heittää telkkari smart hub palkin automaattisesti ruudun alalaitaan. Miten saan tämän estettyä 😄

On muuten pirun ärsyttävää :puntti:

Täytyy kysyä kaverilta joka Samsung expertti, tai ainakin luulee tietävänsä kaiken niistä :ROFLMAO:
Kerro si mullekki mitä kaveri ties 💪💪

erityislapsi
Miksei voida vaan hyväksyä, että nämä "erityiset" ei oo erityisiä, special, vaan kehitykseltään vajavaisia? Luulin, että suomalaiset on rehellisesti ja suoraan puhuva kansa. Vanha sana vammanen oli hyvä termi. Käsitti kaikki nuo tuollaiset narun päässä pidettävät, joita on vaikka kuinka paljon.

Miksei voida vaan hyväksyä, että nämä "erityiset" ei oo erityisiä, special, vaan kehitykseltään vajavaisia? Luulin, että suomalaiset on rehellisesti ja suoraan puhuva kansa. Vanha sana vammanen oli hyvä termi. Käsitti kaikki nuo tuollaiset narun päässä pidettävät, joita on vaikka kuinka paljon.
Hieman eriävä mielipide näin erityislapsen isänä. Omalapseni, joka täyttää ensi vuonna 21 vuotta on kyllä kehitysvammainen, mutta hänellä on myös erityisiä ominaisuuksia, jotka korostuvat tuon kehitysvamman johdosta. Esimerkiksi hänellä on äärettömän hyvä muisti ja lisäksi hän on erittäin empaattinen persoona, joka huomaa heti jos jollakin ihmisellä on huono olo. Lisäksi hän osaa mennä tuollaisen henkilön luokse ja lohduttaa häntä. Miellän hänen siinä mielessä erityiseksi, enkä vain vammaiseksi.

Tässä toinen samanlaisen isä jonka kersa yläasteella mutta sairaalakoulussa.
Tekee ehkä tunnin päivässä koulujuttuja mutta esim. Englannista vetelee 10 kokeista, siihen vaaditaan jo jotain erityistä.

Täytyy olla kyllä jo aika paha mieli jos ahdistaa se että lasta kutsutaan erityislapseksi vaikka ei ne oikeesti oo niinku yhtään erityisiä kun minäkin oon erityinen meiän äitin mielestä. Se "special" tulee siitä että sillä tenavalla on "special needs".

Erityislapsi on erityisen tuen tarpeessa olevan lapsen puhekielinen ilmaisu tai lyhenne, ja se on kattotermi lapselle joka tarvitsee erityistä tukea tai muuta huomiota ja apua tai vaikkapa ruokavaliota tai laitteita, joko sotepalveluiden, varhaiskasvatuksen tai opetuksen. Allerginen tai lukihäiriöinenkin mahtuu termin alle, kuten myös se vanha hyvä vammainen. Kaikki on kyllä hyväksyneet sen että vammaiset lapset ovat vammaisia ja kehitykseltään vajavaiset ovat kehitykseltään vajavaisia.

En nyt tiedä mitä hyötyä saavutettaisiin sillä että moniallergista alettaisiin kutsua vammaiseksi tai kehitykseltään vajavaiseksi, sitä paitsi vammainen on terminä jo lainsäädännössäkin varattu - kyllä, arvasit oikein - vammaisille, ja sellaisen statuksen saavuttaminen sitten oikeuttaa erilaisiin palveluihin ja etuihin.

Monet erityislapset ovat hyvin empaattisia ihmisiä. Se on hieno piirre, jonka toivoisi olevan jokaisella ihmisellä.

Sie olet vain kusipää.

Varmaan samat ihmiset jotka vetää kärryt poikittain ja keulat vastakkain markettien käytävillä kun käyvät jutulle?
Ja jättää sen kärryn parkkipaikalle. Tuollainen tilannetajuttomuus on melkoisen rasittavaa, ei auta kuin marssia päin ja köhäistä että täältä tullaan nyt vittuun tieltä. Paitsi nykyään ei saisi edes köhäistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom