Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

AM sanoi:
Tietenkin haluavat, minäkin haluaisin.

Mutta jos oletetaan, että laki ei sano asiasta mitään, voiko ne pistää porukkaa pihalle sieltä ?
Maksavia asiakkaita, kun ovat ja niin pois päin...

No eiköhän ne voi ihan itse päättää kuka omissa tiloissa hengailee. Varsinkin kun tästä on tiedotettu etukäteen.

Allah sanoi:
Onko olemassa naispuolisia rintahausipellejä?
Kyllä. Niitä vain kutsutaan reiden sisentäjä/loitontaja -pelleiksi.

Mutta jos oletetaan, että laki ei sano asiasta mitään, voiko ne pistää porukkaa pihalle sieltä ?
Maksavia asiakkaita, kun ovat ja niin pois päin...

Voivat, jos kerran sanovat että ruokaa myydään, mutta sisällä ei saa syödä. Se on yksityisyritys, ei valtion lafka. Kyllähän baaritkin maksavia asiakkaita voivat poistaa ihan oman harkintansa mukaan. Ja samantapaisestihan osa mäkkäreistä/grilleistä/yms myy yöllä luukulta, muttei päästä sisälle syömään. Kyseises kepappilassa ei varmaan ole vaan sopivaa luukkua.

Jos he sanoo ettei saa ottaa sisään syömään... sen kiellonhan on voinut asettaa taloyhtiö, firman omistaja, jne.

Monelta se pizzamesta menee kiinni? Jos menee vaikka 22.30, on ihan järkevää ettei tasalta enää oteta paikan päälle ketään syömään, että saavat suljettua oikeaan aikaan.

Eikö niin että pattereita ei saa laittaa tavalliseen roskikseen, vaan pitää viedä jonnekin kierrätyspisteeseen? Mistä sellainen löytyisi Helsingin keskustasta (tai läheltä sitä)?

Neuvokaas joku talousasijaintuntija kun lueskelin tuossa päivän iltasanomia niin heräsi kysymys: Mitäs jos omistaa suuren määrän firman osakkeita ja sisäpiirin tiedoista onnistuu päättelemään, että vaikkapa viikon päästä firma tulee menemään konkkaan. Ollaanko silloin väistämättä sellaisessa "kiva juttu, munat ja vittu" -tilanteessa, että jos et myy niin menee massit, ja jos myyt niin joudut linnaan sisäpiirin tietojen hyväksikäyttämisestä? :(

Pulla sanoi:
Neuvokaas joku talousasijaintuntija kun lueskelin tuossa päivän iltasanomia niin heräsi kysymys: Mitäs jos omistaa suuren määrän firman osakkeita ja sisäpiirin tiedoista onnistuu päättelemään, että vaikkapa viikon päästä firma tulee menemään konkkaan. Ollaanko silloin väistämättä sellaisessa "kiva juttu, munat ja vittu" -tilanteessa, että jos et myy niin menee massit, ja jos myyt niin joudut linnaan sisäpiirin tietojen hyväksikäyttämisestä? :(

Yksinkertaistetusti kyllä, jos siis itse kuuluu sisäpiiriin. Vasta kun tieto on julkistettu välttyy narahtamiselta, mutta silloin on jo kurssi romahtanut. Jos taas ei kuulu sisäpiiriin, ei luonnollisestikaan ole muuta aineistoa käytettävissä kuin julkistettu.

dear_a sanoi:
Eikö niin että pattereita ei saa laittaa tavalliseen roskikseen, vaan pitää viedä jonnekin kierrätyspisteeseen? Mistä sellainen löytyisi Helsingin keskustasta (tai läheltä sitä)?

Yleensä tavan ruokakaupoissa on sellaisia patterinkeräyspisteitä, eteisessä ja pullonpalautuksen vieressä olen itse nähnyt. Sellaisia ihan pieniä, seinässä kiinni olevia pömpeleitä.

Pulla sanoi:

Myy osakkeet äläkä myönnä mitään :evil:

dear_a sanoi:

Ainakin Ruoholahdenkadun ja Lapinrinteen kulmassa on ollut pattereille oma pömpelinsä, kuin myös Malminrinteen ja Albertinkadun kulmassa.

Fluffy sanoi:
Yleensä tavan ruokakaupoissa on sellaisia patterinkeräyspisteitä, eteisessä ja pullonpalautuksen vieressä olen itse nähnyt. Sellaisia ihan pieniä, seinässä kiinni olevia pömpeleitä.

tästä tuli mieleen tyhmä kysymys..

mitä murretta toi "tavan" on?? aika helvetin ärsyttävä sana käytettynä "tavallisen" tilalla.

Fluffy sanoi:

Ihan konkreettisia pisteitä tarvitsisin... onko esim. asematunnelin s-marketissa tällaisia?

Armadillo sanoi:
Ainakin Ruoholahdenkadun ja Lapinrinteen kulmassa on ollut pattereille oma pömpelinsä, kuin myös Malminrinteen ja Albertinkadun kulmassa.

Kiitos! ... mutta ei ois vielä lähempänä keskustaa....? :rolleyes:

dear_a sanoi:
Kiitos! ... mutta ei ois vielä lähempänä keskustaa....? :rolleyes:

:D! No on varmaan, mutten tiedä missä..Ei oo ehkä suurin mielenkiinnon kohde kaapunnilla liikuskellessani. Saattaa tunnelin S-marketissa hyvinkin olla sellainen.

Pulla sanoi:

jos se tieto ei ole viellä markkinoilla eli myös muiden osakkeenomistajien tiedossa niin tilanne on juurikin "kiva juttu munat ja vittu", mutta eihän firmat osakkeenomistajien kannalta tohon pisteeseen pysty itseään ajamaan jos muuten hoitavat tiedottamisen lakien mukaan. Kyllä se konkka kypsyys silloin paistaa tiedoista läpi.

Back
Ylös Bottom