Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä tilata parranhoitotuotteita?
Dick Johnsonilta kantsii katella. Siellä on melko arvokasta mutta laatukamaa. Hankkinut sieltä vähä kaikenlaista, paria eri hiusvahaa, Fellowseg partaöljyä sekä Beard Tonicia + viiksivahaa. Lisäks löytyy partaharja ja puinen partakampa, Big Red Razor. Tonne saa upotettua iha hassun summan rahaa kun innostuu, sen verta makeita tuotteita mutta ehdottomasti suosittelen partaöljyä, -harjaa, -kampaa ja jos on helkkarin pitkät jouhet niin partavahaa myös.

Mistä löytyy pba vapaa juomapullo, jonka tilavuus on 2-3litraa? About 2,5 ois optimi ja jonkulainen kantokahva. Tollanen clean kanteen on normi käytössä 1,2litraa, mutta tarvis kaveriksi vähän isomman, josta sitten tankkailla.

Haluaisin rakentaa dippitelineen. Millaisesta putkesta kädensijat kannattais tehdä? Mistä putkea sais? Muuten vehje ois puuta. Toki kädensijatkin vois olla puuta jos se vaan kestää.

Onko moni pakkislainen siirtynyt peruslompakosta pelkän sellaisen korttikotelon käyttäjäksi? Mä haluaisin vähän karsia taskuissa kannettavaa tavaramäärää ja osoittautunut käteisen kantaminen melko turhaksi. Ebaysta tilattu muutama malli, mutta ensimmäisestä jo oli lukitussalpa rikki. Todennäköisesti saan kinuttua uuden. Tuo malli on kuitenkin e-villessä myös myynnissä. Millaisia koteloita teillä on?

Mä haluaisin vähän karsia taskuissa kannettavaa tavaramäärää ja osoittautunut käteisen kantaminen melko turhaksi. Ebaysta tilattu muutama malli, mutta ensimmäisestä jo oli lukitussalpa rikki. Todennäköisesti saan kinuttua uuden. Tuo malli on kuitenkin e-villessä myös myynnissä. Millaisia koteloita teillä on?

Eipä itselläni ole taskussa kun kasa kortteja (ajokortti, pari luottokorttia) ja yleensä muutama seteli... näillä on menty vuosikausia jo mukavasti. Oikeastaan ainoa haitta tuossa on se, että kortit "kuluttaa" toisensa puhki ja mm. allekirjoitukset eivät tahdo pysyä korteissa niiden elinikää -- aina sinne voi vetää uuden nimen, kun kaupan täti haluaa että siellä on allekirjoitus.

Eipä itselläni ole taskussa kun kasa kortteja (ajokortti, pari luottokorttia) ja yleensä muutama seteli... näillä on menty vuosikausia jo mukavasti. Oikeastaan ainoa haitta tuossa on se, että kortit "kuluttaa" toisensa puhki ja mm. allekirjoitukset eivät tahdo pysyä korteissa niiden elinikää -- aina sinne voi vetää uuden nimen, kun kaupan täti haluaa että siellä on allekirjoitus.

JEp, tuon takia oma lompakko on sellainen, missä on kasa muovitaskuja, joihin jokaiseen menee yksi kortti. Niitä nippu siinä on, menee käytännössä kaikki käyttämäni kortit. Kolikko tai setelitaskua ei ole. En jaksa millään muistaa mistä olen tuon ostanut. Varmaan tilannut netistä jostain monta vuotta sitten. Pitäs kohta ostaa uusi, kun pari taskua on jo vähän huonossa hapessa. Kortit ei kulu kun tuota käyttää, kun ei hinkkaannu nahkaa tai toiia korttejaa vasten :)

Saako ilma-aseita tilata yhdysvalloista? Näyttää olevan suht paljon edullisempia.

Käsittääkseni kyllä, jos vaan löydät tahon joka toimittaa niitä ulkomaille. On yleensä melko nihkeää.

Onko moni pakkislainen siirtynyt peruslompakosta pelkän sellaisen korttikotelon käyttäjäksi? Mä haluaisin vähän karsia taskuissa kannettavaa tavaramäärää ja osoittautunut käteisen kantaminen melko turhaksi. Ebaysta tilattu muutama malli, mutta ensimmäisestä jo oli lukitussalpa rikki. Todennäköisesti saan kinuttua uuden. Tuo malli on kuitenkin e-villessä myös myynnissä. Millaisia koteloita teillä on?

Prismasta ostettu metallinen kolmen kortin kotelo kulkee itellä joka paikkaan. Nuo kolme korttia riittää mulle. Käteistä kulkee muutama pienempi seteli puhelinkotelon kätköissä hätätapauksien varalta. Toi kotelo maksoi ehkä viis euroa.

Miksei telkkarin selviytymisohjelmissa ikinä tehdä merivedestä juomavettä? Aina täytyy löytää joku makeanveden lammikko mistä sitten keitellään juomavettä ja näitähän ei aina löydy.

Eikö merivedestä saisi ihan kohtuullisen hyvin juomavettä 1-3 henkilölle kiehuttamalla sitä esim. palmun lehtien alla, jolloin höyrystynyt vesi kondensoituu palmun lehtien alapinnalle? Sitten vaan ohjaa pisarat lehdistä johonkin kuppiin.

Miksei telkkarin selviytymisohjelmissa ikinä tehdä merivedestä juomavettä? Aina täytyy löytää joku makeanveden lammikko mistä sitten keitellään juomavettä ja näitähän ei aina löydy.

Eikö merivedestä saisi ihan kohtuullisen hyvin juomavettä 1-3 henkilölle kiehuttamalla sitä esim. palmun lehtien alla, jolloin höyrystynyt vesi kondensoituu palmun lehtien alapinnalle? Sitten vaan ohjaa pisarat lehdistä johonkin kuppiin.

Ainahan niiden pitää sieltä vaikeimman kautta mennä :D

Miten leffoissa on tehty esim. huumeiden pistämiskohtaukset? Onko niillä semmonen tylppäkärkinen "neula" joka painetaan ihoa vasten ja näyttää kuin se menisi oikeasti ihon alle? Tietty semmoiset kohdat missä ei näy kuin pelkkä käsi niin saattaavat käyttää jotain tekokättä?

Miten leffoissa on tehty esim. huumeiden pistämiskohtaukset? Onko niillä semmonen tylppäkärkinen "neula" joka painetaan ihoa vasten ja näyttää kuin se menisi oikeasti ihon alle? Tietty semmoiset kohdat missä ei näy kuin pelkkä käsi niin saattaavat käyttää jotain tekokättä?

En tiedä, mutta voihan se olla, että pistetään aidosti mutta neula on steriili ja aine on suolaliuosta (sitä samaa mitä laitetaan tippaan) tms.

Veikkaan että joko käsivartena ja/tai pistäjänä on stuntti tai sitten käsivarressa on jokin paksumpi maskeeraus johon näyttelijä itse pistää. Jos siis kohtauksessa ihan selvästi on nähtävissä, että neula todella menee ihon alle. Toki on mahdollista, että näyttelijä itse ihan oikeasti pistää omaa kättään, mutta jos kohtaus pitää ottaa uusiksi, niin käsivarsi on kohta aika neulatyyny ja vaikkei pistäminen todellakaan ole mitään rakettitiedettä, niin olen sen verran paljon ko. toimenpiteen kanssa ollut tekemisissä (myös ottanut itseltäni verta), että tiedän, ettei se varsinkaan noobeille ole mikään juttu, joka vain tehdään ja siinä se. En usko, että kohtauksissa useinkaan myös oikeasti suoneen tai ihon alle annetaan mennä mitään kovinkaan usein.

Back
Ylös Bottom