Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako varusmiespalvelun aikana lähteä ulkomaille jos on vähän pidempi loma?
Voi lähteä ulkomaille, mutta siitä pitää ilmoittaa yksikön vääpelille. Kannattaa siis oikeasti ilmoittaa, koska on huomattavasti helpompaa selvittää mahdollisia ongelmia, jos esim. lentoyhteytesi takaisin peruuntuu etkä pääse ajoissa kasarmille.

Olenko ainoa jonka mielestä astianpesuaine on ihan höpöhöpöä? Ei sitä tiskaamiseen tarvitse.
Ei siitä kyllä tiskaamiseen hirveästi hyötyä ole, mutta onhan se mukavaa jos ei edes tarvitse tiskata. ;)

Asiasta potkukelkkaan: Onko raitiovaunuissa jonkinlaisia akkuja millä selviää lyhyen sähkökatkon yli vai onko se sähkökatkon sattuessa sillä selvä?

Kyllähän sillä semmoset pahemmin astioihin kiinni kuivuneet/palaneet tms jämät lähtee paremmin. Normaalit tiskit tiskaan yleensä itekin ilman tiskiainetta.

Kyllä rasva ei lähde ilman tiskiainetta. Varsinkin erämaa oloissa kun pitää pestä jääkylmällä vedellä, tiskiaineen tärkeys korostuu.

e: mutta jotta tärkeysjärjestys ei unohtuisi, kyllähän tiskausprosessissa tärkeintä on tiskit hoitava tyttöystävä/vaimo.

e: mutta jotta tärkeysjärjestys ei unohtuisi, kyllähän tiskausprosessissa tärkeintä on tiskit hoitava tyttöystävä/vaimo.
Niin tai astianpesukone. Mutta kyllähän se niin on, että ei lasit, haarukat ja lautaset sitä ainetta tarvitse, mutta kyllä joissain paistinpannuissa on joskus niin kamala rasvakerros päällä ettei se pelkällä vedellä muuta kuin leviä.

Olenko ainoa jonka mielestä astianpesuaine on ihan höpöhöpöä? Ei sitä tiskaamiseen tarvitse.
Itse olen täysin eri mieltä. Tiskaaminen ei sinänsä ole mikään iso operaatio, mutta kun pituutta on selkästi enemmän kuin keittiön suunnittelijalla, niin alaselkä huutaa hoosianna hyvinkin nopeasti. Pitäisi varmaan tiskata polvillaan... Noh, tilanteen pelastaa astianpesukone.

Niin tai astianpesukone. Mutta kyllähän se niin on, että ei lasit, haarukat ja lautaset sitä ainetta tarvitse, mutta kyllä joissain paistinpannuissa on joskus niin kamala rasvakerros päällä ettei se pelkällä vedellä muuta kuin leviä.

IMO merkittävintä tuossa on moniko niitä astioita käyttää. Esim. yksikseen ruokailevan poikamiehen astiasto vs. työpaikan 15 hengen taukotilan astiat.

Itse olen täysin eri mieltä. Tiskaaminen ei sinänsä ole mikään iso operaatio, mutta kun pituutta on selkästi enemmän kuin keittiön suunnittelijalla, niin alaselkä huutaa hoosianna hyvinkin nopeasti. Pitäisi varmaan tiskata polvillaan... Noh, tilanteen pelastaa astianpesukone.

Leveämpi haara-asento ja polvet vähän koukkuun. Pysyy selkä suorassa ja rasitus poissa alaselältä.

Mitä tekemistä tiskiaineella ja sinun pituudella on minkään kanssa? :D

Itsekin olen vain 181cm ja tiskitaso on ihan liian alhaalla. Ei sinänsä haittaa kun harvoin tulee tiskattua, mutta koska minä kokkaan niin kokatessa tuo vähän häiritsee.
Kyllä rasva ei lähde ilman tiskiainetta. Varsinkin erämaa oloissa kun pitää pestä jääkylmällä vedellä, tiskiaineen tärkeys korostuu.

Lähtee. Ja ainakin mulla on pysyny esim teflonit huippukunnossa, kun olen kokkauksen jälkeen ne pyyhkäissyt puhtaaksi. Niihinhän ei mitään pala ellei ole kunnon käsi. En tiedä teistä, mutta meillä tulee lämmintä ja jopa kuumaakin vettä hanasta.
Juoksevan kuuman veden alla peseminen on IMO paljon mukavampaa kuin laskea ensin tiskiallas täyteen (vaahtoa) vettä, ja sitten sieltä yrittää onkia niitä.

Edellisessä kämpässä oli muuten astianpesukone, mutta eipä sitä tullut kauheasti käytettyä. IMO isompi vaiva ensin täyttää se kone (ja ne pitää monesti esipestä kuitenkin, kun ei siellä astianpesukoneessa kaikki paska irtoa), odottaa että se kone jyllää, odottaa kun ne kuivuu ja sitten kykkiä ne sieltä koneesta kaappiin.

Sen sijaan että heti käytön jälkeen pesaisee käyttämänsä astian/astiat ja laittaa ne kaappiin.

Typerintä on toki jättää astioita altaaseen järjetön kasa paskaisena kuivumaan.

Et. Ehkä kerran oon käyttäny. Tiskaaminen hoituu paljon kätevämmin ilmankin

edit. Just noin kuin edellä olevassa viestissä kirjotit.

Oon ottanu sellasen tavan, että kun ruokaa väsään ja kun kuiteskin meen olkkariin sitä syömään niin tosiaan pesen ne ruuanlaittoastiat nopsaan saman tien pois jo ennen kun edes alotan syömään niin ei sitä tiskiä koskaan edes kerry.

Haha, itsekään en koskaan syö keittiössä :D Ihan turhaan tuli ostettua hieno keittiökalustus kun aina syödään olkkarissa.
Tietysti jos vieraita tulee niin sitten, mutta muuten ei välttämättä tarviis koko pöytää ollenkaan.

Aloitin jollain adoben ohjelmalla editoimaan, ja nyt ekaa kertaa alkaa kovalevy olla niin pieni, että olis syytä poistaa renderöinti tiedostot. Voiko ne tosta vaan poistaa, ilman että, tähän astinen editti menee pilalle? Uskon, että voi, mutta kun se on peruuttamaton komento niin pakko varmistaa.

Back
Ylös Bottom