Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

ihanaa tietoa:haart: ja tiedättekös kauan sian orgasmi kestää:D muistaakseni se oli 30 minuuttia:lol2:

Jolli sanoi:
missä asiayhtydessä voi käyttää ilmaisua I`ll get me coat, ja viitataanko tällä esimerkiksi johonkin elokuvaan?

Tuohan on lähtöisin The Fast showsta http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Show Eli "Ruuvit löysällä".

'I'll Get Me Coat' always says, wears or otherwise does something inappropriate for the social situation in which he finds himself. Shocked, other characters stare at him before he delivers his line and ends the sketch.

Mistä voi pupillien eri kokoisuus johtua!? Siis tietääkö kukaan tällaisesta ilmiöstä mitään tai tunteeko ketään jolla moinen olisi, ja mikä on syy? Minä tiedän tapauksen. On muuten julmetun hämmentävän näköistä.

Viiden eri lääkärin mielipiteet ilmiöstä:

- synnynnäistä (ei ole)
- migreeniin liittyvää (ei ole, on tutkittu)
- neurologinen häiriö, jollaisen mahdollisuus on tutkittu ja jota ei ole todettu
- jokin pallea(??)leikkaus. Ei ole tehty.
- liittyy niska- tai lihasjumiin (?), tämä tuntunee todennäköisimmältä... liittyy jotenkin myös aineenvaihduntaan??

Mika1979 ja Mr.Referee, ja miksei muutkin:

Noissa ainemmista selvityksistä jäi epäselväksi toimivatko ko. kaksi joukkoa samoissa tehtävissä vai vain samankaltaisissa.
Eli, jos Brysselissä päätetään lähettää EU:n nopeantoiminnan joukot jonnekkin kriisialueelle tarkoittaako se sitä, että SKVJ lähtee myös sinne ?

Voiko kumpikaan joukko joutua varsinaisiin sotatoimiin(taistelu osastona), poiketen tavanomaisesta rauhanturvaamisesta ja kriisinhallinnasta ?

Jos suorittaa varusmiespalveluksen Valmiusjoukoissa ja tämän jälkeen allekirjoittaa valmius-sopimuksen vuodeksi. Tarkoittaako tämä, että on SA:n palkkalistoilla koko tämän vuoden vai tarkoittaako se sitä, että palkka alkaa juoksemaan vasta, kun/jos määrätään kriisialueelle ?

Muutenkin koko asia on vielä hieman hämärän peitossa joiltakin osin, mutta tuossa pari päälimmäistä kysymystä.

Asia kiinnostaa, koska olen mahdollisesti SKVJ matkalla.

Bricktop sanoi:
Jossain vaiheessa taidettiin kieltää nuo alennukset työntekijöiden perheiltä. Näin ainakin sukulainen kertoi.

Mäkin muistelisin näin. En ole aivan varma, mutta luullakseni ainakin Finnairilla työskentelevät saavat silti joskus useampia alelippuja - eli perhettä tai kaverin voi ottaa matkalle mukaan. Mutta tuskin se on syys lentoemännäksi halajamiseen. Rankkaa työtä se on.

Minulla on kaksi serkkua lentoemäntänä (toinen Jenkeissä), miehen serkku lentomekaanikkona ja kaveri taxfree-myyjänä... eikä kukaan ikinä ota minua matkalle mukaan. :(

Pitääkö tallink:n laivoilla ottaa hytti vai riittääkö pelkkä lipun maksu. Jos siis aamulla lähtee (Suomesta) ja illalla tulee takaisin (Suomeen).

Tuhlaanko aikaani jos paino ei ole nousussa tai laskussa?

Päätavoitteena lähinnä ulkonäön kohentaminen, voimat tulevat siinä sivussa. No, itse asiassa yritän kasvattaa sarjapainoja, jotta saisin lihasta.

Eli jos ei ole bulkilla (jolla tarkoitan yleisesti plussalla oloa) eikä dieetillä, niin silloinhan ei pitäisi tulla pihviä eikä taikinankaan pitäisi huveta.

Mutta jos voimat kuitenkin kasvavat kehon painon pysyessä samana, onko siitä hyötyä jatkossa? Eli jos ja kun alan syödä enemmän, niin auttaako ylläpitokaloreilla saavutettu voimien kasvu kasvattamaan lihasta siinä vaiheessa, kun kalorit ovat taas plussalla?

Ehkä joku saa ajatuksesta kiinni.

AM sanoi:

Noissa ainemmista selvityksistä jäi epäselväksi toimivatko ko. kaksi joukkoa samoissa tehtävissä vai vain samankaltaisissa.
Eli, jos Brysselissä päätetään lähettää EU:n nopeantoiminnan joukot jonnekkin kriisialueelle tarkoittaako se sitä, että SKVJ lähtee myös sinne ?

Voiko kumpikaan joukko joutua varsinaisiin sotatoimiin(taistelu osastona), poiketen tavanomaisesta rauhanturvaamisesta ja kriisinhallinnasta ?

Jos suorittaa varusmiespalveluksen Valmiusjoukoissa ja tämän jälkeen allekirjoittaa valmius-sopimuksen vuodeksi. Tarkoittaako tämä, että on SA:n palkkalistoilla koko tämän vuoden vai tarkoittaako se sitä, että palkka alkaa juoksemaan vasta, kun/jos määrätään kriisialueelle ?

Muutenkin koko asia on vielä hieman hämärän peitossa joiltakin osin, mutta tuossa pari päälimmäistä kysymystä.

Vähän kesti mut toivottavasti noista olis jotain apua..:

Tutkija: EU:ssa päätetään Suomenkin osallistumisesta EU:n nopean toiminnan joukot saatetaan tulevaisuudessa lähettää kriisipesäkkeisiin vielä silloin, kun taistelut ovat käynnissä. Tässä suhteessa ne poikkeavat YK:n rauhanturvajoukoista, jotka saapuvat paikalle vasta, kun tilanne on rauhoittunut.Puolustusministeriön viestintäjohtaja Jyrki Iivonen asettaa sanansa varovasti ja toteaa, että nopean toiminnan joukkoja lähetetään uudentyyppisille alueille

Ulkopoliittisen instituutin tutkija Hanna Ojanen arvioi, että joukkojen toimintaan sisältyy riskejä, mutta että kohteet eivät ole automaattisesti vaarallisia. Hänen mukaansa EU:ssa on suuria pidäkkeitä lähettää joukkoja koville kriisialueille.

Saako osallistumisesta päättää itse?
Iivonen muistuttaa, että suomalaiset saavat itse päättää osallistumisestaan operaatioihin. Tässä ei millään lailla ryhdytä sokeasti lähtemään eri paikkoihin. Presidentti, hallitus ja eduskunta saavat sanoa sanansa kuten ennenkin.
Ojasen mukaan asia ei ole aivan näin yksinkertainen. Hän muistuttaa, että joukkojen päivystysjärjestelmä vie yksittäiseltä maalta päätösvaltaa. Päivystys tarkoittaa EU-maiden sopimusta siitä, että taistelujoukot ovat lähtövalmiudessa vuorotellen.
Jos EU-päätös operaatiosta tulee oman vuoron aikana, ei voida enää sanoa, että emme me pidäkään tästä , Ojanen sanoo.

Henkilöstön rekrytointi EU:n nopean toiminnan joukkoihin on käynnissä. Aikataulu on varsin kireä - hakemusten tulee olla perillä Porin Prikaatissa Säkylässä viimeistään 10.2.2006. Mikäli palvelus Euroopan unioinin nopean toiminnan kriisinhallintajoukoissa kiinnostaa, tutustu näiden sivujen sisältöön. Joukkojen tehtävät ovat samat kuin muillakin kriisinhallintajoukoilla, mutta niiden toimeenpano- ja suorituskyky tulee olemaan parempi.

Palkka- ja palvelussuhdeasiat määräytyvät myöhemmin, kuitenkin aikaisintaan helmikuussa 2006. Tämä johtuu siitä, että palkka- ja palvelussuhdeasiat ovat sidoksissa valmisteilla olevaan kriisinhallintalakiin. Eduskunta ei ole vielä toistaiseksi hyväksynyt ko. lakia.

Ja lopuksi linkki mistä lisää...

http://tietokannat.mil.fi/eubg/index.php?language=fi_FI&page_id=1

Rarum sanoi:
Mäkin muistelisin näin. En ole aivan varma, mutta luullakseni ainakin Finnairilla työskentelevät saavat silti joskus useampia alelippuja - eli perhettä tai kaverin voi ottaa matkalle mukaan. Mutta tuskin se on syys lentoemännäksi halajamiseen. Rankkaa työtä se on.

Minulla on kaksi serkkua lentoemäntänä (toinen Jenkeissä), miehen serkku lentomekaanikkona ja kaveri taxfree-myyjänä... eikä kukaan ikinä ota minua matkalle mukaan. :(

Kyllä Finnairin halvat=max 50e minne tahnsa lentoliput ovat koko perheen käytössä. Lisäksi myös jaetaan ns. kaverilippuja jolla ei perheenjäsen voi lähteä matkalle mukaan. Kummankaan kiintiöistä per työntekijä en tiedä, mutta muutama kaveri jonka vanhemmat ovat töissä Finskillä kyllä 2-4krt vuodessa lentää niillä. siihen lisäksi muut siskokset ja vanhempien käytöt, joten yli kymmenestä ainakin puhutaan.

mikä pentele sen pingiivi piirretyn nimi on mitä mainostetaan et tulee nyt Madagasgar leffan kanssa samassa paketissa..... Leffa teatterissa joskus on moinen pyörinyt ennen varsinaista leffaa ja se oli ihan saakuran hyvä

AM sanoi:

Ei toimi. ei oo pelkoa joutua väkisin.

Kaikkiin Rauhanturvajoukkoihin ja nyt EU:n nopeantoiminnanjoukkoihin pääsy tapahtuu haun kautta. eli täysin vapaaehtoista. SKVJ-koulutus antaa vaan paremmat edellytykset toimia kyseisissä joukoissa koska siellä koulutetaan sodanajankoulutuksen jälkeen näihin hommiin. eli siellä annetaan käskyjä englanniksi, pidetään checkpointteja, opetellaan suojaamaan saattueita ym ym asioita joita ei normi jääkäri harjoittele.

Nythän on tulossa tuo uusi Kriisinhallintalaki, joka antaisi hieman laajemmat valtuudet käyttää voimaa. Tällä hetkellä ei oikein ole mitään nyrkin ja pyssyn välissä. Jos meet ampumaan jonkun, niin suomalainen oikeus sitten ilmoittaa käytitkö liikaa voimaa vai et.

Varusmiespalveluksen jälkeen kirjoitettava valmiussopimus tarkoittaa sitä, että olet käytettävissä esim. rauhanturvaoperaatioihin. Ne soittaa sulle ja kysyy haluatko tulla koulutus- ja valintatilaisuuteen. jos vastaat kyllä, niin lähet koulutukseen. jos et, jäät kotiin. Vasta koulutustilaisuuden jälkeen kirjoitetaan sopimus rauhaturvaajaksi lähtemiseksi. sitä varten sen nimi onkin koulutus- ja valintatilaisuus, siellä voi vielä munia lähdön RT-mieheksi.

Ja EU:n nopeantoiminnanjoukot on sitten vielä erillisellä hakemuksella. eli perjaatteessa SKVJ-koulutuksesta ei saa etua, mutta todellisuutta sitten ei tiedäkkään.

Rauhanturvauksesta

rimppis sanoi:
Pitääkö tallink:n laivoilla ottaa hytti vai riittääkö pelkkä lipun maksu. Jos siis aamulla lähtee (Suomesta) ja illalla tulee takaisin (Suomeen).

Ei oo kyä tarvinnut ainakaan silloin kun minä viimeksi olen moisella matkustanut.

Minkä takia miehet ja naiset (monet, ei kaikki) ottaa paidan pois päältä eri lailla? Siis ihan perus T-paidan. Miehet yleensä ottaa paitaa niskasta, naiset vyötäröltä. Yksi selitys voi varmaan olla rintavarustus, johon mulla se paita jää kiinni jos yritän niskatekniikalla, mutta ei kai se ainoa syy voi olla?

Huonosti käyttäytyvissä miehissäkin tämä oli joskus keskustelun aiheena, mutta mitään selitystä ei tarjottu. Anyone?

Vyötäröltä otettaessa joutuu kääntämään sen paidan takaisin oikeinpäin, jos laittaa uudelleen päälle. Niskasta repien säästyy tältä vaivalta. Hikisen tai märän paidan otan kyl vyötärölt sillee sexysti :kuola:

edit. Ei kukaan osaisi vastata tuohon mun parin viestin takaiseen?

Mä ainakin otan paidan pois todella hölmön näköisesti. Nostan sen helmasta tohon kaulaan asti niin, että se on kuin joku kauluri ja kädet on vapaana. Sen jälkeen nappaan kauluksesta kiinni ja nostan paidan pois. Tolla tyylillä ei mene letti sekaisin. :neitihymiö:

Back
Ylös Bottom