Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nordeasta tuli äsken uusi Visa Electron vuodenvaihteessa vanhentuvan vanhan kortin tilalle. Toimiiko toi uusi jo tästä päivästä lähtien? Missään mukana tulleissa paperilapuissa ei sanota asiasta mitään eikä sen paremmin netissäkään ole siitä mainintaa.

Nordeasta tuli äsken uusi Visa Electron vuodenvaihteessa vanhentuvan vanhan kortin tilalle. Toimiiko toi uusi jo tästä päivästä lähtien? Missään mukana tulleissa paperilapuissa ei sanota asiasta mitään eikä sen paremmin netissäkään ole siitä mainintaa.
Kyllä toimii, viimeistään kokeilemallahan tuo selviää.

Onkohan mistään mahdollista nähdä 3.12 esitettyä Roba-jaksoa ? Eli toissaviikkoista ? En Katsomosta löytänyt...

Onko kutsunnoissa V ja W sama kirjain kuten koulussa? Vai käydäänkö ne erikseen läpi siten, että ensin on kaikki V:llä alkavat ja sitten W:llä?

Tullaanpas jatkamaan... Tuossa parin tunnin yöunien jälkeen alko matka sinne kutsuntoihin, eikä siinä tilassa paljao tullut mietittyä mitä tekee, joten siihen kyselyyn laitoin, että olen käyttänyt huumeita. Siitä sitte jatkui matka lääkärille jossa jo vähän virkosin ja yritin selittää, että vain Amsterdamissa kerran kokeillut. Anto sitten A paperit, mutta alko mietityttää, että onko tuosta mitään haittaa jatkossa?

Jos on murtunut raaja, niin miks ei saa polttaa tupakkaa? Onko myös nuuska kielletty?

Edit: Siis hidastaa luutumista. Mikä sen tupakassa aiheuttaa ja onko nuuskalla sama vaikutus?

Tän oon aina halunnu kysyä, enkä oo kehannut. :nolo: Onko postinjakajilla joku yleisavain kerrostaloihin, jotta he voivat jakaa postin?

^^ ainaki mummon talossa ne vaa rämppää summeria. Mut välillä kun oon tullu töistä aamulla, niin lehdenjakaja on menny omilla vaimilla taloihin. Et ne nyt tiiä..

Millaisia asuja RUK:in tanssiaisissa sotilaiden täytyy käyttää ? Avecilla on ainakin vapaavalintainen juhla-asu. Mikäli RUK:issa on naispuolinen henkilö, täytyykö hänenkin käyttää mahdollista sotilaspukua ?

Tän oon aina halunnu kysyä, enkä oo kehannut. :nolo: Onko postinjakajilla joku yleisavain kerrostaloihin, jotta he voivat jakaa postin?
Joissaki kerrostaloissa on siinä ulko-ovisyvennyksen seinässä semmonen avaimenreikä, jonka takana on kapselissa ulko-oven avain. Niihin kapseleihin kai on jotain yleisavaimia ainaki olemassa.

Millaisia asuja RUK:in tanssiaisissa sotilaiden täytyy käyttää ? Avecilla on ainakin vapaavalintainen juhla-asu. Mikäli RUK:issa on naispuolinen henkilö, täytyykö hänenkin käyttää mahdollista sotilaspukua ?
Kun mä olin er uu koossa vuonna 2007, niin silloin myös naispuoliset upseerioppilaat pitivät kurssijuhlassa luonnollisesti sotilaspukua.

Joissaki kerrostaloissa on siinä ulko-ovisyvennyksen seinässä semmonen avaimenreikä, jonka takana on kapselissa ulko-oven avain. Niihin kapseleihin kai on jotain yleisavaimia ainaki olemassa.

Oi, mä tiesin, että sä tuut pelastamaan. :D Pakkohan niillä on ulko-ovesta päästävä sisään, keinolla tai toisella.

Kun mä olin er uu koossa vuonna 2007, niin silloin myös naispuoliset upseerioppilaat pitivät kurssijuhlassa luonnollisesti sotilaspukua.

Arvelinkin, että mikäli sotilaspukua käytetään niin naisilla se on myös. Ehkä salaa elättelin toiveita että joku pelkistetty pukukoodin mukainen mekko kelpaisi... :rolleyes: No, kiitos kuitenkin vastauksesta !

Ite nuorena kollina olin lukion jälkeen lehdenjakajana puolisen vuotta. Paksun avainnipun kanssa sotkin menemään. Ne avaimet oli sarjoitettu niin, että niillä pääsi vain alaovesta sisään. Testasin nimittäin joskus yhden frendin kämpään. En tiedä, miten kuviot on nykyään muuttuneet, kun on kaiken maailman ovikoodit sun muut, stockerin tiedoilla mennään.

Se kapseli on ns. putkilukko, ja se on pelastusviranomaisia varten. Ja sillä avaimella pääsee kyllä muuallekin kuin vain ulko-ovesta. En siis usko, että posteljooni moiseen käsiksi pääsee.

Edit: Keskisuomalaisesta: Avainsäilö eli putkilukko on tarkoitettu pelastusviranomaisten käytettäväksi. Putkilukko on seinän sisällä oleva lokero, joka on päästään tukevasti lukossa, mutta pelastusviranomaiset pääsevät omalla avaimellaan säilöön ja voivat ottaa sieltä hätätilanteessa käyttöön kiinteistön kaikkiin oviin käyvät avaimet.

Ite nuorena kollina olin lukion jälkeen lehdenjakajana puolisen vuotta. Paksun avainnipun kanssa sotkin menemään. Ne avaimet oli sarjoitettu niin, että niillä pääsi vain alaovesta sisään. Testasin nimittäin joskus yhden frendin kämpään. En tiedä, miten kuviot on nykyään muuttuneet, kun on kaiken maailman ovikoodit sun muut, stockerin tiedoilla mennään.

Ovikoodeilla ja isoilla avainnipuilla siellä mentäneen.

Tietoa ei siis ole, mutta tulipahan vastattua näköjään silti.

Back
Ylös Bottom