Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuka noita ton videoita muuten kattelee? Oon joskus kattonut jotain videota ja tulee vaan suunnatonta raivoa siitä tavasta, jolla ne on tehty. Mikä niissä on se juttu, että miljoonat ihmiset niitä kattelee?

Mulle heräsi juuri samoja kysymyksiä? Ja varsinkin kun katsoin ennen Nightwishin keikkaa sen videoita niin osa oli aivan saatanan surkea laatuisia että ihan hävetti sen lataajan puolesta että miksi laittaa sellaista paskaa...

ei toimi.
enkä tiedä mitä noi jtn tai jtn on :D
voisiko joku vastata kuka tietää

Asioita, jotka eivät kuulu foorumille. jtn = jotain. Saatana, voittaako huimat 0,001s ajassa, kun kirjoittaa lyhenteellä. Ymmärrän kyllä "tms" tai vastaavat, jolla oikeesti lyhennetään. Tuo on pelkkää peeloilua.

Kokeile vaikka http://hidemyass.com/ -> keskellä ruutua olevaan hakukenttään: http://thepiratebay.se/.

Viimeksi muokattu:
:thumbs:
Asioita, jotka eivät kuulu foorumille. jtn = jotain. Saatana, voittaako huimat 0,001s ajassa, kun kirjoittaa lyhenteellä. Ymmärrän kyllä "tms" tai vastaavat, jolla oikeesti lyhennetään. Tuo on pelkkää peeloilua.

Kokeile vaikka http://hidemyass.com/ -> keskellä ruutua olevaan hakukenttään: http://thepiratebay.se/.

kiitos toimii :thumbs:
tajusin mitä jtn tarkoittaa mutta halusin vaan tietää mitä niihin etuliitteisiin pitää laittaa

- - - Updated - - -

sonera ownattu

Tottumuksia joista ei pääse irti :) Et oo ensimmäinen joka tosta valittaa, tekstiviesteissäkin tulee aina käytettyä..

Tekstiviestit asia erikseen, niissä tuollaisten lyhenteiden käyttö saattaakin nopeuttaa jonkun pikaisen asian ilmaisemista. Asiatekstissä sen sijaan vaan vaikeuttaa lukemista. Ei kuulu keskustelupalstalle.

Mä en nyt tiedä, että mihin tää pitäs tuupata, mutta jos täällä on joku kosmopoliitti, niin seuraava kiinnostaisi. Miksikähän ulkomailla kutsutaan minttukaakaota ja jallukaakota (tai brandy/konjakkivastaavaa)? Suoraan englanniksi osaan kääntää itsekin, mutta kiinnostaisi siis nämä drinkkien nimet rafloissa.

Brandy/konjakki kaakao+kermavaahto =Lumumba. Sillä olen saanut tuota.
Joo, toi olikin tavallaan tiedossa. Sitä nimeä ei vaan oikein voi käyttää jallukaakaon kanssa. Teen siis pientä drinkkilistaa kuumista juomista englanniksi, johon noita edellisiä tietoja kaipasin. Kun en googlaamallakaan kovin viisastunut, niin pitää varmaan vetästä vaan päästä kohta jotain.. Nyt ei ole vaan luovuus ihan huipussaan, mielellään käyttäisin jotain originaalinimiä ja mua vituttaa typerät itsekeksityt nimet jostain tunnetuista juomista, mutta pakko tässä jotain on kohta tehdä.

Miten saada kuljetettua edullisimmin ruokailuryhmä (pöytä ja 4 tuolia) Espoosta Ouluun? Matkahuollon hinnat hipovat pilviä tuon kokoiselle lähetykselle. Syksyn mittaan ajattelin saada ruokailuryhmän kunnostettua mutta sitä ennen se pitäisi saada tuolta välivarastosta tänne..tuo kunnostaminen on sitten kysymys erikseen ja tulee ehkä tuonnempana ;)

Hieman seuraillu noita Judo-otteluita olympialaisista ja tuli mieleen kun monesti ottelijoilla lähtee takki vyön alta poies ja sitä ei kuitenkaan tuomari käske korjaamaan kuin harvoissa tapauksissa. Kuitenkin ottelijahan voisi sitä hieman korjata keskeytyksen aikana, mutta eivät sitä tee. Onko siis tarkoitus että vastustajalla olisi huonompi asema, koska irtonaisesta takistahan on huono lähteä kiskomaan ja monesti myös vyö on takin alla, joten siitäkään ei saa nopeasti otetta?

Hieman seuraillu noita Judo-otteluita olympialaisista ja tuli mieleen kun monesti ottelijoilla lähtee takki vyön alta poies ja sitä ei kuitenkaan tuomari käske korjaamaan kuin harvoissa tapauksissa. Kuitenkin ottelijahan voisi sitä hieman korjata keskeytyksen aikana, mutta eivät sitä tee. Onko siis tarkoitus että vastustajalla olisi huonompi asema, koska irtonaisesta takistahan on huono lähteä kiskomaan ja monesti myös vyö on takin alla, joten siitäkään ei saa nopeasti otetta?
Luultavasti juuri näin. BJJ-puolella BJ Penn kirjassaan esittelee vastaavanlaisen 'taktiikan' guardissa (alla) ollessaan - takki auki heti niin oma pelaaminen helpottuu.

Mä en nyt tiedä, että mihin tää pitäs tuupata, mutta jos täällä on joku kosmopoliitti, niin seuraava kiinnostaisi. Miksikähän ulkomailla kutsutaan minttukaakaota ja jallukaakota (tai brandy/konjakkivastaavaa)? Suoraan englanniksi osaan kääntää itsekin, mutta kiinnostaisi siis nämä drinkkien nimet rafloissa.

Norjassa ollessani tilasin ville vallatonta. Luonnollisestihan nuo eivät voi tietää suomalaisella paukun nimellä, mikä tuo drinksu on, joten neuvoin heille sen, mitä juomaan piti laittaa. Ongelmaksi muodostui se, ettei heillä ollut koko yökerhossa lantrinkina maitoa. Heillä oli maitoa ainoastaan sellaisissa pienissä annostetroissa, joista maitoa laitetaan kahvin sekaan.

Siispä... tuli tossa mieleen, että onko edes noille kaikille drinkeille vastinetta ulkomailla? Loppujen lopuksi aika harvassa maassa aikuiset juovat ylipäätään maitoa. Itse suosittelen opettelemaan drinkkien ainesosat ulkoa ja kertomaan baarimikolle, mitä mikin pitää sisällään, niin sillloin voi saada haluamaansa. Ehkä.

Ja sitten tosta minttukaakaosta... Suomessa siihen laitetaan suomalaista Chymoksen Minttu-viinaa. Likööriä viinan asemesta ei kannata käyttää, koska se ei maistu samalle. Ja onko edes tuota minttu-viinaa muissa maissa olemassa? Tai no Virossa on niiden oma, mutta sekään ei maistu kaakaon kanssa samalta. Pohdin tässä siis sitä, että tunnetaanko tätäkään paukkua muualla kuin Suomessa?

Norjassa ollessani tilasin ville vallatonta. Luonnollisestihan nuo eivät voi tietää suomalaisella paukun nimellä, mikä tuo drinksu on, joten neuvoin heille sen, mitä juomaan piti laittaa. Ongelmaksi muodostui se, ettei heillä ollut koko yökerhossa lantrinkina maitoa. Heillä oli maitoa ainoastaan sellaisissa pienissä annostetroissa, joista maitoa laitetaan kahvin sekaan.
Samalla tavalla myö haluttiin Damin reissulla valkovenäläistä erääseen krapulaan, niin kaatui samaan ongelmaan. Eikä sillä, White Russian on kai melko yleisesti tiedossa, mutta alkuperäinen resepti taitaa olla kermaan.

Siispä... tuli tossa mieleen, että onko edes noille kaikille drinkeille vastinetta ulkomailla? Loppujen lopuksi aika harvassa maassa aikuiset juovat ylipäätään maitoa. Itse suosittelen opettelemaan drinkkien ainesosat ulkoa ja kertomaan baarimikolle, mitä mikin pitää sisällään, niin sillloin voi saada haluamaansa. Ehkä.
Eipä näille kahdelle, mitä ihmettelin taida oikein olla. Toi konjakki plus kaakao liikkuu parillakin eri nimellä, mutta Jaloviina ja Minttu on tosiaan kovin kotimaisia juomia, niin niistä tehtyjä sekoituksia ei varmaan ulkomailla paljoa näe.

Ainesosat mä kyllä tiedän, sattuneesta syystä :)

Ja sitten tosta minttukaakaosta... Suomessa siihen laitetaan suomalaista Chymoksen Minttu-viinaa. Likööriä viinan asemesta ei kannata käyttää, koska se ei maistu samalle. Ja onko edes tuota minttu-viinaa muissa maissa olemassa? Tai no Virossa on niiden oma, mutta sekään ei maistu kaakaon kanssa samalta. Pohdin tässä siis sitä, että tunnetaanko tätäkään paukkua muualla kuin Suomessa?
Jep. Paitsi nimi ton Mintunkin kanssa on vaihtunut. Tämä mua ehkä hivenen ihmetytti, kun kyseessä on kuitenkin oikein hyvänmakuinen juoma. Luulisi, että sen olisi muutkin hiffannut. Sama pätee jallutoffeekaakaoon (jallu, butterscotch, kaakao, (kerma)). Noh, omapahan on menetyksensä :)

Back
Ylös Bottom