Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mä olen ainakin joka kerta saanut limpparit maksettua lounassetelillä.
Sama, kun olen safkan yhteydessä ostanut. Muistaakseni kupongin takana käyttö rajataan siten, ettei alkoholijuomia & tupakkaa voi ostaa lounarilla (eikä tietenkään vaihtaa rahaksi).

Hyviä vinkkejä mistä sais Helsingistä hyvään hintaan puutavaraa? Katon rajaan pitäs tehdä muutama kotelo spoteille koska purin pois pari komeroa ja kattoa on laskettu myöhemmin joten katossa mukavat reiät. Jos saa määrämittaan valmiiksi niin plussaa. Liimapuulevy/vaneri tai vastaava kävisi.

Onko kellään kokemusta pitääkö WH-asuntojen asuntoihin tehdä itse vuokrasopimus, vai onko "talon puolesta"? Entä onko yleensä vuokra-asunnoissa sähkösopimus tehtävä itse?

Kyseleepi jännittynyt, tietämätön, ensimmäistä kertaa omilleen muuttava. ;)

Ennen kuin otan yhteyttä huoltoon ajattelin kysyä täältä. Rosenlew pyykinpesukone alkoi yhtäkkiä pitämään raksuttavaa ääntä kesken pesuohjelman, ja noin 5min raksuttamisen jälkeen tuli vikakoodi E20, eli veden poistossa on häikkää. Puhdistin nukkasihdin ja tyhjensin vedet poistoaukosta, ja sama raksutus jatkuu kun käynnistän uuden ohjelman. En ole koskenutkaan vedenpoistoletkuun, ja jotenkin vaikee kuvitella että siinä olis mitään häikkää, pitänee vielä ottaa irti seinästä ja tarkistaa.. Kenelläkään ollu vastaavia ongelmia/ ratkaisua ongelmaan?

Pitäiskö reklamoida? Söin äsken Atrian broilerin fileesuikaleita ja yhtäkkiä purin luuhun ihan vitun kovaa. Sain kaivettua suusta 2 palaa luuta, toinen n. 3cm pitkä pala ja toinen pienempi siitä lohjennut nokare. Tommonen pari kolme millii paksu tikku kovaa luuta. Onneks on hyväkuntoset hampaat mutta toi sattu ja särkee vielä.

En ole IKINÄ valittanut mistään tämmösestä.. Onko se täysin järjetöntä edes soittaa mihinkään Atrian kuluttajapalveluun? Voiko niiltä saada minkäänlaista hyvitystä? Onko kokemuksia, neuvoja?

Kyl jotenki pisti vituttaa. :)

Pitäiskö reklamoida? Söin äsken Atrian broilerin fileesuikaleita ja yhtäkkiä purin luuhun ihan vitun kovaa. Sain kaivettua suusta 2 palaa luuta, toinen n. 3cm pitkä pala ja toinen pienempi siitä lohjennut nokare. Tommonen pari kolme millii paksu tikku kovaa luuta. Onneks on hyväkuntoset hampaat mutta toi sattu ja särkee vielä.

En ole IKINÄ valittanut mistään tämmösestä.. Onko se täysin järjetöntä edes soittaa mihinkään Atrian kuluttajapalveluun? Voiko niiltä saada minkäänlaista hyvitystä? Onko kokemuksia, neuvoja?

Kyl jotenki pisti vituttaa. :)
Laita sinne sähköpostia ja vaikka kuva luusta. Voi saada hyvitystä ja varmasti saatkin.

Paljonko 18-vuotiaan Jonne Jaatisen inttivuosi maksaa valtiolle kaiken kaikkiaan keskimäärin? Eli päivärahat, muonat, majoitus jne. Kuinka paljon valtion kassasta menee yhden ihmisen armeijakoulutukseen.

Paljonko 18-vuotiaan Jonne Jaatisen inttivuosi maksaa valtiolle kaiken kaikkiaan keskimäärin? Eli päivärahat, muonat, majoitus jne. Kuinka paljon valtion kassasta menee yhden ihmisen armeijakoulutukseen.
Löysin vanhemman artikkelin, jossa puhutaan markoista, ja siinä sanottiin että varusmies maksaa 142 markkaa per vuorokausi kaikkineen. En tiedä miten muuntuu nykypäivään ja euroihin.

EDIT: Wikipedia väittää että "varusmiesvuorokausi maksaa 45 euroa", eli 15,840€ 12kk palvelus.
Lähteenä tämä PDF: http://www.defmin.fi/files/1648/Suomalainen_asevelvollisuus_plmv2_2010.pdf
S
ivulla 13 lukee "Säästöt voidaan laskea yhden varusmiesvuorokauden aiheuttamista kustannuksista, jotka ovat noin 45 euroa vuorokaudessa".

Onko kellään kokemusta pitääkö WH-asuntojen asuntoihin tehdä itse vuokrasopimus, vai onko "talon puolesta"? Entä onko yleensä vuokra-asunnoissa sähkösopimus tehtävä itse?

Kyseleepi jännittynyt, tietämätön, ensimmäistä kertaa omilleen muuttava. ;)

WH-asunnoista minulla ei ole kokemusta, mutta yleensä vuokranantaja(tai vuokravälittäjä) laatii vuokrasopimuksen.
Täällä turussa on aika yleistä, että taloyhtiöllä on sähkösopimus ja taloyhtiö laskuttaa sähkön asukkailta, jolloin asukkaan ei tarvitse itse tehdä sopimuksia. Muussa tapauksessa tietysti sopimus täytyy hoitaa itse. Vuokranantaja varmasti vinkkaa jos oman sähkösopimuksen tekeminen on tarpeellista.

Kannattaa muutenkin avata rohkeasti suunsa ja kysyä kaikkea mieleen tulevaa kun menet vuokrasopimusta kirjoittamaan :)

En nyt oikein tienny et mille osiolle tän pistäisin, joten koitetaan täältä:

Tietääkö kukaan mistä saisi vielä vanhoihin Pirkan kolmiteriin sopivan varren? Ei siis niihin uuden mallin kolmiteriin (jotka muistuttavat Mach3sta kiinnitykseltään) vaan niihin sinisessä paketissa ~5e / 4kpl myytäviin teriin. Vanha varsi otti ja putos lattialle, toinen kiinnike meni vinoon ja terät ei pysy enää kiinni :/

Oon kiertäny kaikki lähistöllä olevat K-ketjun kaupat ja kaikkialla on vaan sitä uutta vartta, ja en perhana suostu ostamaan sitä kun kaapissa on vielä 7 pakettia avaamattomina noita vanhoja kolmiteriä :D

Tai tietäiskö joku jonkun toisen merkin varren johon kyseiset terät sopis?

Kiitos

edit. Jos tämmöstä ei löydy ja joku jo autuaammille Gillette-maille siirtynyt haluaa myydä kyseessä olevan vanhan pirkkavartensa pois, niin oon kiinnostunut :D

Nostan itseäni taas. Myykää myykää! Joku... :((

Miten järvikalastus(Saimaa) eroaa merikalastuksesta? Välineinä virveli ja heittelemällä ja uistelemalla kalastetaan.

No eipä se oikeen mitenkään eroa... Paitsi merivesi on suolaista ja saattaa aiheuttaa vehkeille korroosiota :D
Käy sitten kalalle threadiin ilmottamassa tuliko mitään???

WH-asunnoista minulla ei ole kokemusta, mutta yleensä vuokranantaja(tai vuokravälittäjä) laatii vuokrasopimuksen.
Täällä turussa on aika yleistä, että taloyhtiöllä on sähkösopimus ja taloyhtiö laskuttaa sähkön asukkailta, jolloin asukkaan ei tarvitse itse tehdä sopimuksia. Muussa tapauksessa tietysti sopimus täytyy hoitaa itse. Vuokranantaja varmasti vinkkaa jos oman sähkösopimuksen tekeminen on tarpeellista.

Kannattaa muutenkin avata rohkeasti suunsa ja kysyä kaikkea mieleen tulevaa kun menet vuokrasopimusta kirjoittamaan :)

Jees, huomenna pitäis tulla vuokrasopimus postin mukana allekirjoitettavaksi, joten kaipa siitä selviää. Jos ei selviä, niin kilauttelen WH-asunnoille. Näytössä ei ainakaan esittelijä maininnut, eikä tullut itselläkään siellä mieleen kysyä.

Kiitos vastauksesta!

Back
Ylös Bottom