Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No ihan sama mulle, sen voi ajatella kukin miten haluaa

Vuosituhat = tuhat vuotta = vuodet 1-1000, 1001-2000 jne.

tai

Vuosituhat = 1-999, 1000-1999 jne, missä siis vuosituhat ei olisi tuhatta vuotta

Jaa niin, on mullakin antaa Wikilinkki

e. 2000-luku, 2100-luku jne. ovat sitten asia erikseen

ketään ?
Mä teen kyykkyä tuollaisella käyrätangolla. Pystyy tekemään paremmin kun painopiste edempänä ja ottaa paremmin keskivartaloonkin. Lähinnä etukyykkyä vastaava liike, mutta huomattavasti helpompi tehdä, koska tanko kuitenkin hartioilla. Etukyykkyssä mulla alkaa ainakin pitemmissä sarjoissa tippumaan tanko rinnalta. Normikyykkyyn ei mulla oikein notkeus riitä varsinkin jos kapea jalka-asento. Eli tekee kyykkyä tuolla tai sitten venyttelee että pystyy tekemään normikyykkyä :D

Paksumpi tanko ottaa ainakin paremmin kyynärvarsiin. Voimanostajat näyttää käyttävän penkissä jonkin verran tuota paksua tankoa, mutta en tiedä mitä sillä haetaan.

Mitä eroa sillä on, että onko sänky samalla tasolla kuin lattia verrattuna että se on 25cm korkeiden jalkojen päällä? Kerääkö sänky lattialla huomattavasti enemmän pölyä tai onko siitä mitään muuta haittaa(/hyötyä)?

SElkävaivaisena helpompi nousta jos sänky on korekeammallla. Jos se on siellä lattiatasossa niin sieltä on vitttumainen punnertaa ylös.
Lisäksi tuo sopii esimerkiksi lonkkapotilaille yms. joille käveleminen ja liikkuminen on hankalampaa

Laske nyt vaan 1000 vuotta vuodesta 1 alkaen... 2000 on viime vuosituhannen 1000. vuosi. :)

Mistä suht halvalla (tai kalliilla) kevyt ja kestävä boksi penkillenousua varten?

edit. lol voimaharjottelussa 300 euron molemmin puolin.. the fuck?
edit2. kai se pitää ite väsätä.

Eikös Apple siitä sen 30% ota.

Tajusin juuri että oon kokonaan unohtanut täyttää ton helvetin vero-ilmoituksen!! Ei helvetti sentään...
Olis palautuksen puolelle kivunnut selvästi mut nyt toi 120e maksettavaa ilmeisesti pysyy papereissa.

Onko tästä mitään mahdollisuutta luistaa kusettamalla edes?
Esim. soittaa syksyllä että "missäs se uus veropäätös nyt on ku täytin ajokilometrit teillä netissä? ...ai ei näy siä koneella?! Kyllä varmasti perkele sen siellä täytin, teidän järjestelmä kusee, täytän sen uudestaan niin saadaan homma kuosiin, ok?"

:P

Mitenkäs porukka pääsee mahd. nopeasti eroon pitkän lennon jälkeisestä ''jet lagistä''? Tiedossa parin viikon päästä 12h lento seitsemän aikavyöhykkeen yli eikä kiinnostaisi hirveästi olla paria ekaa päivää jossain darramaisessa sienihuurutilassa. Viime vuonna kun olin samaisella lennolla niin pari annosta alkoholia heti seuraavan päivänä ei ainakaan asiaa auttanut yhtään. :P

Mitenkäs porukka pääsee mahd. nopeasti eroon pitkän lennon jälkeisestä ''jet lagistä''? Tiedossa parin viikon päästä 12h lento seitsemän aikavyöhykkeen yli eikä kiinnostaisi hirveästi olla paria ekaa päivää jossain darramaisessa sienihuurutilassa. Viime vuonna kun olin samaisella lennolla niin pari annosta alkoholia heti seuraavan päivänä ei ainakaan asiaa auttanut yhtään. :P

Ei tietenkään päde jokaiseen, mutta joudun itse työni takia aika paljon lentelemään ja olen todennut että parasta vaan säilyttää normaali rytmi eli ei mitään väkisin valvomisia / rajua dokaamista ennen lentoa. Paikan päällä sitten yrittää heti mennä paikallisen rytmin mukaan.

Katoin tässä vähän aikaa sitten dokkarin jet lagista, ja siinä sanottiin, että ruokailurytmi olis tosi tärkee sen jet lagin takaisin saamisessa. Eli syöt siellä paikanpäällä ekan kerran vasta sitten kun paikallisetkin syö. En oo ite kokeillu, mutta sanoivat että toimii.

Mistä johtuu, että hanasta tulee tuollaista vettä?

Olen törmännyt tuollaiseen ilmiöön sen jälkeen, kun vesi on ollut jostain syystä poikki. "Räkikö" se hana, kun laskit vettä? Meillä tuli aina ensialkuun ilmaa sieltä hanasta katkoksen jälkeen, joten hana pärskytteli ensin.

Tampereen Vesi osaa kertoa tällaista:
Joskus vesijohdosta voi tulla saostumia esim. ruskeaa rautasakkaa, joko korjaustöiden yhteydessä tai paineenvaihteluista johtuen. Yleensä haitta poistuu juoksuttamalla vettä, kunnes se kirkastuu. Vesijohtoverkostoon voi joutua myös ilmaa, mikä näkyy harmaana vetenä. Mikäli harmaus poistuu vettä seisottamalla, on kysymys ilmasta.

Olisiko tuosta kysymys?

Ja ihan mutulla nyt siis mennään!

Pystyykö tietokoneen kirjautumissivun salasanaa mitenkään ohittamaan? Mulla on vanha tietokone ja en millään muista sitä salasanaa siihen, vaikka olen kokeillut melkein kaikki mahdolliset muistamani salasanat läpi:-s

Pystyykö tietokoneen kirjautumissivun salasanaa mitenkään ohittamaan? Mulla on vanha tietokone ja en millään muista sitä salasanaa siihen, vaikka olen kokeillut melkein kaikki mahdolliset muistamani salasanat läpi:-s

Mikä käyttöjärjestelmä koneessa?

Back
Ylös Bottom