Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

PaperMarioCustomNikeDunks.jpg

Mistä saisin tuollaiset hommattua?Iski hirveä himo:D

Olen käyttänyt kanan paistamiseen Beceliä, jonka Parasta Ennen -päiväys meni 2 kuukautta sitten umpeen. Pitäisikö ostaa uusi purkki vai käyttää huoletta tuota samaa? Ei haise mitenkään oudolle eikä näytä pilaantuneelta tai mitään vastaavaa.

Maksettaessa Visa Debit-kortilla kassa ei ilmeisesti aina tee katetarkistusta, vaan tarkistus tehdään vasta ostosten ylittäessä tietyn euromäärän. Yritin googletella asiaa ja kaikki hakutulokset ohjasivat joillekkin vauva ja kaksplus forumeille, joista tuo edellinen olettama on peräisin.

Tekeekö kauppa ostotapahtuman yhteydessä kuitenkin katevarauksen ostosten määrästä riippumatta? Näin ainakin itse oletin ennen. Nyt kuitenkin tili oli käynyt miinuksella ja viimeinen todellinen tapahtuma oli nosto automaatista, jolla nostin tilin nollille. Tämän jälkeen oli verkkopankin mukaan tililtä veloitettu 4 ostosta, jotka oli todellisuudessa suoritettu ennen rahan nostoa. Ihan normaalia kortilla maksettaessa, mutta olen ollut tosiaan siinä luulossa, että näistä ostoksista olisi kuitenkin lähtenyt pankkiin joku katevaraus, joka estäisi rahan nostamisen automaatista tai laskujen maksun verkkopankissa. Ostokset oli tehty eri liikkeistä, eri paikkakunnilla ja eri päivinä, joten en usko kyseessä olleen vialliset pankkiyhteydetkään.

EDIT: Vaihtaessani electronin debit-korttiin kysyin kyllä pankissa, että voiko tili mennä vahingossa miinukselle, niin vastaus oli ei.

Kyllä tili voi mennä miinukselle ja se kustantaa aina jonkun verran, todennäköisesti olet ostanut paikassa jossa laite on asetettu päivittämään tiedot yöllä, jos on kyse pienistä ostoksista ne eivät näy tilillä heti debit kortilla, eli pystyt ostamaan tuoppeja esim. eikä kone tarkista jokaista erikseen, yöllä nämä sitten päivittyvät järjestelmään ja ottavat sen rahan tililtä huolimatta siitä onko siellä katetta vai ei. Ainoa kortti käsittääkseni jota ei voi ylittää on tuo visa electron.

Ainoa kortti käsittääkseni jota ei voi ylittää on tuo visa electron.

Kylla senkin saa miinukselle kun oikein yrittaa :rolleyes: Tosin en ole ikina kuullut etta kenellakaan olisi mennyt pahasti, korkeintaan joku parikymmenta senttia... Itsellani johtui matkustamisesta. Maksoin kortilla ulkomailla ja nostin vierasta valuuttaa automaatista sita tahtia etta tili ei pysynyt perassa ja meni miinukselle.

Electronillakin on mahdollista tehdä tilin ylitys.

Ostotapahtumasta tehdään aina katevaraus, mutta joskus se katevaraus saattaa ehtiä vanhentua (max 20pv kohteesta riippuen). Eli silloin se saaja ei ole "kohdistanut" sitä veloitusta katevaraukseen ja katevaraus poistuu. Sitten jälkeenpäin tapahtuu se veloitus ja hops, tili voipi mennä miinukselle. Asiakkaan vastuulla moiset...

Onko mitenkään mahdollista tilata tavaraa Suomeen ulkomaisista nettikaupoista, jotka ilmoittavat toimittavansa ainoastaan jenkkeihin? Esim. onko jotain tähän tarkoitukseen perustettuja "välitysfirmoja" tms.? Tuttuja ei asu jenkeissä, jotka voisivat puolestani tilata ja lähettää Suomeen. Tullia ja alvia en koe ongelmaksi, maksaisin ne mukisematta.

Onko mitenkään mahdollista tilata tavaraa Suomeen ulkomaisista nettikaupoista, jotka ilmoittavat toimittavansa ainoastaan jenkkeihin? Esim. onko jotain tähän tarkoitukseen perustettuja "välitysfirmoja" tms.? Tuttuja ei asu jenkeissä, jotka voisivat puolestani tilata ja lähettää Suomeen. Tullia ja alvia en koe ongelmaksi, maksaisin ne mukisematta.

Onhan noita välitysfirmoja, esim:
http://myus2.myus.com/

Mun pitäisi saada printattua valokuvia koossa 10x15 cm, siis en ole tilaamassa niitä mistään vaan ihan itse oon printtaamassa. En vain oikein ole hokassut, että miten saan epämääräisen kokoiset, isot kuvat juuri tuon kokoisiksi. Kuvien kokoa voi säätää prosenteissa ja pikseleissä, mutta ei senteissä ainakaan mun alkeellisilla kuvankäsittelyohjelmilla tai Photobucketin editorilla (tai sitten vaan en osaa). Miten saisin kuvat paperille 10x15-koossa?

Saako Tiketin palvelumaksun takaisin samalla, kun palauttaa peruutetun keikan lipun? Vai oliko se palvelu nyt sitten siinä kun möivät ja ottavat takaisin lipun?

e. selvis...

Mun pitäisi saada printattua valokuvia koossa 10x15 cm, siis en ole tilaamassa niitä mistään vaan ihan itse oon printtaamassa. En vain oikein ole hokassut, että miten saan epämääräisen kokoiset, isot kuvat juuri tuon kokoisiksi. Kuvien kokoa voi säätää prosenteissa ja pikseleissä, mutta ei senteissä ainakaan mun alkeellisilla kuvankäsittelyohjelmilla tai Photobucketin editorilla (tai sitten vaan en osaa). Miten saisin kuvat paperille 10x15-koossa?

Helpoin tapa: avaa kuva winkkarin esikatseluun ja printtaa siitä käsin niin automaattitoiminto tarjoaa tulostuskooksi suoraan yleisimpiä valokuvakokoja, joista voi valita haluamansa.

Miten ihmiset voi nukkua päiväunia? Olen ollut tahtomattani hereillä noin 35 tuntia enkä silti saa unen päästä kiinni vaikka kuinka yritän makoilla.

Back
Ylös Bottom