Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tässä talossa missä asun oli eilen vesikatkos päivällä kun yläkerrassa tehdään jonkin sortin kylppäri remonttia ja sen vesikatkoksen jälkeen noi vesihanat vieläkin yskii kun laskee lämmintä vettä, ei mitenkään hirveästi mutta kyllä sen kuulee silti. Toi lämmin vesi näyttäis olevan vähän sakeeta kun ottaa esimerkiksi lasiin vettä mutta se sakeus häviää puolen minuutin kohdalla pois. Mietin vaan että onkohan toi vesi nyt ihan turvallista juoda?

Mun mielestä lämmin vesi on aina ensiksi sakeaa lasissa...

Nyt tarvitaan apuja joltakin Latexin osaajalta. Olen ottanut POPista tuon mallipohjan opinnäytetyöhön ja lisäksi tuon tutthesis-luokkatiedoston. Tutthesis-tiedosto on samassa kansiossa missä itse dippatyökin, mutta olen kopioinut sen varmuuden vuoksi myös tuonne Latexin ohjelmakansioon mistä löytyy nuo muutkin luokkatiedostot (report, article ym.). Tekstieditorina käytän Texniccenteriä.

Ongelmana on, etten saa käännettyä tähänastista työtäni Latex-muodosta DVI-muotoon. Antaa vain tällaista erroria output-rivillä:

("C:\Program Files (x86)\MiKTeX 2.9\tex\latex\graphics\dvips.def'')))laex.exe: GUI framework cannot be initialized
I couldn't open file name `C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki.aux'
Couldn`t find input index file C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki nor C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki.idx.
Usage: C:\Program Files (x86)\MikTeX 2.9\miktex\bin\makeindex.exe [-ilqrcgLT] [-s sty] [-o ind] [-t log] [-p num] [idx0 idx1 ...]

Siihen output-riville siis tulostuu jotain muutakin ennen tuota, mutta tuossa kohtaa menee vissiin vikaan. Onko kellään mitään hajua missä voisi mennä pieleen?

Onko kellään tietoa voiko moottoripyörään johon normaalisti kuuluis 140/90/15 rengas laittaa 170/80/15 renkaan?
Periaatteessa voi, jos rengas vaan menee paikalleen. Ei tosin varmaankaan kannata ton vertaa leventää, koska rengas ei oo väärän kokosessa vanteessa oikeessa muodossaan vaikka sen siihen saisikin. Ajo-ominaisuudet kärsii ja kaiken lisäks se näyttää aika typerältä, kun rengas on ihan pallon mallinen siinä vanteen päällä. Varsinkin ku tossa tota leveyttä tulis noin paljon lisää.

Nyt tarvitaan apuja joltakin Latexin osaajalta. Olen ottanut POPista tuon mallipohjan opinnäytetyöhön ja lisäksi tuon tutthesis-luokkatiedoston. Tutthesis-tiedosto on samassa kansiossa missä itse dippatyökin, mutta olen kopioinut sen varmuuden vuoksi myös tuonne Latexin ohjelmakansioon mistä löytyy nuo muutkin luokkatiedostot (report, article ym.). Tekstieditorina käytän Texniccenteriä.

Ongelmana on, etten saa käännettyä tähänastista työtäni Latex-muodosta DVI-muotoon. Antaa vain tällaista erroria output-rivillä:

("C:\Program Files (x86)\MiKTeX 2.9\tex\latex\graphics\dvips.def'')))laex.exe: GUI framework cannot be initialized
I couldn't open file name `C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki.aux'
Couldn`t find input index file C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki nor C:\Users\***\Desktop\Diplomityö\Viimeisin\Kirjoittaminen\kaikki.idx.
Usage: C:\Program Files (x86)\MikTeX 2.9\miktex\bin\makeindex.exe [-ilqrcgLT] [-s sty] [-o ind] [-t log] [-p num] [idx0 idx1 ...]

Siihen output-riville siis tulostuu jotain muutakin ennen tuota, mutta tuossa kohtaa menee vissiin vikaan. Onko kellään mitään hajua missä voisi mennä pieleen?

Miktex.org:sta löytyi tämmöinen ohje ja ainakin mulla alkoi toimia oikein tän perusteella:

LaTeX terminates with "GUI framework cannot be initialized" if invoked from TeXnicCenter (1.0 Stable Release Candidate 1). This happens when a missing package needs to be installed and the pop-up window cannot be displayed.

Remedy: start MiKTeX Options and choose either Yes or No (but not "Ask me first") for the option "Install missing packages on-the-fly".

Miktex.org:sta löytyi tämmöinen ohje ja ainakin mulla alkoi toimia oikein tän perusteella:

LaTeX terminates with "GUI framework cannot be initialized" if invoked from TeXnicCenter (1.0 Stable Release Candidate 1). This happens when a missing package needs to be installed and the pop-up window cannot be displayed.

Remedy: start MiKTeX Options and choose either Yes or No (but not "Ask me first") for the option "Install missing packages on-the-fly".

No nyt toimi!!! Säätämistä on vielä, mutta ainakin se sai aikaiseksi tuon DVI-tiedoston kuvan kanssa. Kiitos paljon!!

Voiko lihominen tosissaan aiheuttaa jotain punertavia näppylöitä esim. reisiin? Mun reidet tosiaan on isoin ruumiinosa ja nyt dieetillä on pilkut alkaneet katoamaan pikkuhiljaa. Joskus jossain ohjelmassa puhuttiin tuollaisista ns. läski-pilkuista.

Jos tilaa jenkeistä tavaraa jonka arvo on postikuluineen n. 100-150e nii joutuuko siitä maksamaan muuta ku arvonlisäveron?

Jos tilaa jenkeistä tavaraa jonka arvo on postikuluineen n. 100-150e nii joutuuko siitä maksamaan muuta ku arvonlisäveron?

Riippuu tavarasta. Tulli määräytyy ostettavan tavaran perusteella. Tullin sivuilta löytyy PDF (http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli...aminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf), jossa sivulla kahdeksan(8) on kerrottu yleisimmät tulli-prosentit. Alle 10 euron tullia ei kanneta. Eli tässä tapauksessa, jos tilaamasi tuotteen prosentti olisi 6,7(150 euroa) -10 % (100 euroa) sitä ei kanneta.

Luin muutama kuukausi sitten lentokoneessa Finskin asiakaslehteä ja siinä oli mainos luottokorttilompakosta, jossa oli myös seteliklipsi integroituna. Onko kenelläkään hajuakaan mistä tuotteesta oli kysymys ja mikä oli se firma joka juuri tuota kyseistä kapistusta mainosti?

Noita tuollaisia vastaavia vehkeitä on aika paljon markkinoilla, mutta tämä kyseinen vaikutti aika fiksulta keksinnöltä. Jos jollain olisi suositella vastaavaa, niin ilomielellä otan ehdotuksia vastaan. Vaatimuksena on, että kortteja pitää mahtua +10 ja rahaklipsi pitää olla mukana

Back
Ylös Bottom