Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Meetvurstin, salamin ja pepperonin olennaiset erot?

Wikipedia:

Meetvursti (rinnakkaismuoto metvursti tai meetwursti) on pohjoissaksalaista alkuperää oleva makkara, joka luokitellaan kestomakkaraksi. Meetvursti voidaan valmistaa hienoksi jauhetusta sian-, naudan-, hevosen- tai poronlihasta. Meetvurstia voidaan käyttää ruokien mausteena sekä esimerkiksi voileipien täytteenä muiden leikkelemakkaroiden tavoin. Meetvurstilla on joitain yhtäläisyyksiä muun muassa salamin ja muiden vurstimakkaroiden kanssa.

Salami (ital. Salame, monikko Salami) on yleisnimi ilmakuivaamalla kypsytetyille italialaistyyppisille kestomakkaroille. Nimi juontuu latinan suolaamista tarkoittavasta sanasta salare.

Salami valmistetaan yleensä jauhetusta sianlihasta ja silavasta. Joskus siihen käytetään sianlihan lisäksi, tai sen sijaan, muiden eläinten lihaa, kuten nautaa, hevosta, villisikaa tai aasinlihaa. Liha jauhetaan hyvin hienoksi (esimerkiksi Salami Milano), keskikarkeaksi (esimerkiksi Salami Felino) tai karkeaksi. Salamit voidaan maustaa eri tavoin, esimerkiksi mustapippurilla, valkosipulilla, fenkolilla, chilillä tai viinillä.

Pepperoni tarkoittaa italialais-yhdysvaltalaista mausteista salamimakkaraa. Siihen käytetään naudan- ja vasikanlihaa sekä porsaanlihaa. Pepperoni on eteläitalialaisten salamimakkaroiden myöhempi kehitelmä. Sitä käytetään usein pizzan täytteenä.

Venäytin kännipäissäni toisen jalan pohkeen ja nyt on ollut nyt kaksi päivää kolme keskimmäistä varvasta puutuneita. Tai saman tuntuisia kun esim. käsi jos nukkuu sen päällä. Onko vaarallista ja miten nopeasti ne parantuu ja miten niitä kannatais hoivata?

Oisko kellään tiedossa mitään oikeasti toimivaa lääkettä yskään ku oon intissä ja yskä on vaivannu jo yli 2kk ja alkaa kylkeen sattumaan melko kipeetä ku yskii. Veksistä oon kahta eri lääkettä saanu, mutta ei niistä mitään apua oo ollu.

Oisko kellään tiedossa mitään oikeasti toimivaa lääkettä yskään ku oon intissä ja yskä on vaivannu jo yli 2kk ja alkaa kylkeen sattumaan melko kipeetä ku yskii. Veksistä oon kahta eri lääkettä saanu, mutta ei niistä mitään apua oo ollu.

Yskiminen, lääkkeethän ei taida oikeastaan auttaa yskään, vähentävät ärsytystä vain. Tuo 2kk kuulostaa kohtuuttoman pitkältä ajalta, kannattaisi varmaan tutkia vähän paremmin jos kerran haittaa normaalia elämää.

Mitä on placebo? luin wikipediasta,että jotai lumelääkettä (?),kuinka se liittyy kehonrakennukseen?
Lumevaikutus, liittyy aika moneen asiaan. Jos joku kovasti haluaa ja uskoo jonkun tuotteen toimivuuteen, voi hän saada positiivisia vaikutuksia, vaikka tuote ei toimisikaan tieteellisesti. Esim lääkkeissä, joku väittää olevansa masentunut, hänelle annetaan kalkkitabuja, joiden sanotaan olevan mielialalääkkeitä. Potilas tuntee olonsa paremmaksi niitä syödessään.

1. Miksi alkoholi on niin halpaa Virossa?

2. Miksi tupakka on niin halpaa Virossa?

Koska suomessa verotus on niin korkealla.

Lumevaikutus, liittyy aika moneen asiaan. Jos joku kovasti haluaa ja uskoo jonkun tuotteen toimivuuteen, voi hän saada positiivisia vaikutuksia, vaikka tuote ei toimisikaan tieteellisesti. Esim lääkkeissä, joku väittää olevansa masentunut, hänelle annetaan kalkkitabuja, joiden sanotaan olevan mielialalääkkeitä. Potilas tuntee olonsa paremmaksi niitä syödessään.

Esimerkki treenipuolelta: palautusjuoma!

Miksi mua pissittää arkisin töissä ihan jumalattomasti? Nyt olen klo 8.30-11.30 välillä käynyt jo 4 tai 5 kertaa, plus aamulla kotona. Tää iskee noin puolen tunnin välein aamupäivisin, juomisen määrällä ei ole hirveästi vaikutusta. Toki monta kuppia teetä kiihdyttää vauhtia, mutta ilmankin tuntus kusettavan lähes jatkuvasti. Ja sitten kusettaakin yhtäkkiä niin, että vessaan on KIIRE!!! Iltapäivää kohden vauhti hiipuu.. Kotona tätä ongelmaa ei ole, eikä kyse ole mistään virtsatien tulehduksesta tms, koska minkään sortin kipua tähän ei liity. Olenko stressipissijä vai mitä helkkaria :D ? Melkeen nolottaa juosta koko ajan wc:ssä, työkaverit varmaan luuleem, että vedän siellä jotain...

Back
Ylös Bottom