Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Näinkö on?

Olen kuullut vain hirveitä kauhutarinoita kavereiltani että jos tuo liikaa juotavia niin tullilla on oikeus(velvollisuus) takavarikoida ne.

Eli käytännössä voi tuoda aika vitusti kun juhannus/koulujen päättäjäisetkin on lähellä ;)

Näinkö on?

Olen kuullut vain hirveitä kauhutarinoita kavereiltani että jos tuo liikaa juotavia niin tullilla on oikeus(velvollisuus) takavarikoida ne.

Ei siinä enää mitään rajoja ole. Jos enemmän haluaa tuoda niin saa kätevästi kun ostaa laivalta niin ne nostaa ne vaikka trukilla pakettiautoon lavan päällä. Tai tietysti jos monta sataa laatikkoa olet ostamassa niin sitten voi joku ruveta kyselemään :D

Ei siinä enää mitään rajoja ole. Jos enemmän haluaa tuoda niin saa kätevästi kun ostaa laivalta niin ne nostaa ne vaikka trukilla pakettiautoon lavan päällä. Tai tietysti jos monta sataa laatikkoa olet ostamassa niin sitten voi joku ruveta kyselemään :D

Joku ennakko tapaus jossa mies oli tuonut niin paljon bisseä, että hänen ois pitänyt juua 2koria päivässä että ehtii juoda ennenku menee vanhaksi. Tämmösissä tapauksissa tulli saattaa alkaa epäillä jo jotakin. Toisaalta kaiken lisäksi miehellä oli oma baari joten saato vaikuttaa asiaan. :rolleyes:

Edit: Mutta häihin ja isoihin juhliinhan sitä saa tuoda niin paljon kun haluaa. Eli vähän kakspiippunen juttu.

Joku ennakko tapaus jossa mies oli tuonut niin paljon bisseä, että hänen ois pitänyt juua 2koria päivässä että ehtii juoda ennenku menee vanhaksi. Tämmösissä tapauksissa tulli saattaa alkaa epäillä jo jotakin. Toisaalta kaiken lisäksi miehellä oli oma baari joten saato vaikuttaa asiaan. :rolleyes:

Edit: Mutta häihin ja isoihin juhliinhan sitä saa tuoda niin paljon kun haluaa. Eli vähän kakspiippunen juttu.

Toi oma baari varmaan on vaikuttanu asiaan. Kyllä mä ainakin tiedän, että tutut on tuonu ~100 laatikkoa kerralla. Ainahan voi sanoa, että vaikka isän viiskymppisille hakemassa :D

Tuli tuossa eilen avattua litran maitopurkki ja tänään join siitä loput kun katoin että vaan päivän vanhaa. Noh, avokki sitten kuittas että se päiväys oli muuten 1.5 eikä 10.5 ja tämän varmistin itsekin sitten. Ei ollut mitään kokkareita tai maustakaan en kyllä huomannut eroa, millähän todennäköisyydellä tuosta nyt sai jonkun ruokamyrkytyksen joka iskee illan aikana?

Tuli tuossa eilen avattua litran maitopurkki ja tänään join siitä loput kun katoin että vaan päivän vanhaa. Noh, avokki sitten kuittas että se päiväys oli muuten 1.5 eikä 10.5 ja tämän varmistin itsekin sitten. Ei ollut mitään kokkareita tai maustakaan en kyllä huomannut eroa, millähän todennäköisyydellä tuosta nyt sai jonkun ruokamyrkytyksen joka iskee illan aikana?

Jos maussa eikä koostumuksessa ollut mitään vikaa, niin todennäköisyys on mitätön. Maitotuotteissa pilaantumisen kyllä huomaa maussa.

Mitä helvettiä tarkoittaa CURSUS FLUCTUS? Tuli postissa viime viikolle Osuuspankin kirje, osoite on oikein mutta vastaanottajan kohdalla moinen nimi. Onko tuo edes nimi? Kuulostaa latinankieliseltä nimitykseltä jollekin ihmisen ruumiinosalle :D Muutin tähän kyllä melko vasta, mutta ei se edellinenkään asuja tämänniminen ollut. Kirjeen sisältö oli vain jotain infoa Osuuspankin talletuksista.

Mitä helvettiä tarkoittaa CURSUS FLUCTUS? Tuli postissa viime viikolle Osuuspankin kirje, osoite on oikein mutta vastaanottajan kohdalla moinen nimi. Onko tuo edes nimi? Kuulostaa latinankieliseltä nimitykseltä jollekin ihmisen ruumiinosalle :D Muutin tähän kyllä melko vasta, mutta ei se edellinenkään asuja tämänniminen ollut. Kirjeen sisältö oli vain jotain infoa Osuuspankin talletuksista.
Todennäköisesti sikäläisen yliopiston vuosikurssin tili. Siinä asunnossa lienee ennen asunut kyseisen kurssin tilinhoitaja.

Olen 19-vuotias ja asun siskoni kämpässä. Opiskelen aikuislukiossa. Onko minulla mahdollisuutta saada mitään tukea?

Toimeentulotukea? Paljonko?
Asumislisää? Paljonko, mistä riippuu?

kertokeeeeee

Tuleeko läppäristä jotain haitallisia säteilyjä ihmiselle kun itse tykkään surffailla sängyssä läppäri mahan päällä?

Tämä onkin sitten tosi tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän ilman kirjevaakaa, kuinka monta ykkösluokan postimerkkiä kotimaan kirje (A4-kokoinen) tarvitsee? Koska painostahan se tietysti riippuu. Minun tulee usein lähetettyä kirjeitä, joissa on esim. 20-30 liuskaa ja tähän mennessä olen aina laittanut niihin kaksi postimerkkiä, että "menee varmasti perille". Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella, että se on turhaa. Dear Doc, what should I do?

Ota kirjeet mukaan kun käyt kaupassa ja käytä heidän hedelmä/kasvis vaakaa.

Back
Ylös Bottom