Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako mistään selville onko pomo maksanu eläkemaksut ym oikeen kun ei se suostu ees tilinauhoja tekeen saati maksaako ees veroja kun sain viime palkan käteisellä ihme touhua ja palkat tulee myöhässä

Saako mistään selville onko pomo maksanu eläkemaksut ym oikeen kun ei se suostu ees tilinauhoja tekeen saati maksaako ees veroja kun sain viime palkan käteisellä ihme touhua ja palkat tulee myöhässä

vaihda työnantajaa, ei rehellisellä työnantajalla voi olla nuin vaikiaa palkanmaksu yms... Palkanmaksusta pitäisi käsittääkseni aina jäädä jokin tosite työntekijälle (esmes. se tilinauha)

Eipä taida olla. Ilmeisesti joku on vain keksinyt, että onpas paska levyn nimi ja siitä juttu on sitten kertoontunut nykyiseen mittaansa kun tukea mielipiteelle on alkanut valumaan.

APUA!

Tarttis teettää valokuvista kalenteri ennen joulua frendille. Ongelma on se, että kuvat on otettu lukioaikoina ja siitä eteenpäin, eli ne ei tod. ole digikuvia. Kuka/mikä firma tekisi mulle paperikuvista? Netistä googlaamalla en löydä kuin digikuvakalenterivaihtoehtoja.

Nyt on kiire, jouluun ei oo liikaa aikaa!

Omatoimista skannailua suosittelisin. Ei kauaa mene tusinan kuvaa kun skannailee ja säästää koko nipun euroja.

Miten postin paketin tiedot eivät vieläkään näy lähetysseurannassa? Eilen aamulla sain koodin pakettiin. Yleensä ne tiedot näkyy muutaman tunnin päästä, kun oon saanut seurantakoodin mailiin..
Näkyy vasta sitten kun Postin työntekijät on vastaanottanu paketin ja kirjannu sen. Jos esim otat lappuja postista ja liimailet niitä koiran turkkiin, et tietenkään voi seurata niiden lenkkireittejä, vaikka niissä JJFIxyz:t onkin...

APUA!

Tarttis teettää valokuvista kalenteri ennen joulua frendille. Ongelma on se, että kuvat on otettu lukioaikoina ja siitä eteenpäin, eli ne ei tod. ole digikuvia. Kuka/mikä firma tekisi mulle paperikuvista? Netistä googlaamalla en löydä kuin digikuvakalenterivaihtoehtoja.

Nyt on kiire, jouluun ei oo liikaa aikaa!

Esimerkiksi tämä firma http://www.camerashop.fi/index.html. Onnistunee kuitenkin monessa muussakin valokuvausliikkeessä, kunhan kysyy.

Alustus: olen aina ihmetellyt kun kassalla joku saattaa arpoa vaikka 2-3 saman pankin visa electron kortin kanssa että millä maksaa. Tai sitten että joku perkeleen tupelo automaatilla ensin tarkistaa 3-6 saldoa eri korteilla ja sitten viellä nostaa joka toiselta kortilta sen 20€.
Ja itse kysymys tuohon liittyen: eli mitä perkeleen hyötyä tai järkeä on pitää samaan pankkiin vaikka 3 tiliä ja korttia? Miten pirussa nämä kaikki joilla on se useampi kortti ovat joko eläkeläisiä tai oman arvion mukaan pientuloisia/työttömiä/sossunelättejä tai muuten vaan "väliinputojia".
Kun taas esim. seuraan Kuopionkin verotiedoissa suuri tuloisia niin heillä on vaan yksi kortti jolla pärjäävät kaikkialla vaikka sitä rahaa on niin paljon että ranteet taipuu ja tilit pursuaa yli.

Miten postin paketin tiedot eivät vieläkään näy lähetysseurannassa? Eilen aamulla sain koodin pakettiin. Yleensä ne tiedot näkyy muutaman tunnin päästä, kun oon saanut seurantakoodin mailiin..

Vähän samaa vikaa täälläkin... koodi päivittyy nettiin sen rekisteröityessä lähtöpaikassa mutta viimeisen 24h sisään ei oo päivittyny mitään tietoja et missä paketti menee

Alustus: olen aina ihmetellyt kun kassalla joku saattaa arpoa vaikka 2-3 saman pankin visa electron kortin kanssa että millä maksaa. Tai sitten että joku perkeleen tupelo automaatilla ensin tarkistaa 3-6 saldoa eri korteilla ja sitten viellä nostaa joka toiselta kortilta sen 20€.
Ja itse kysymys tuohon liittyen: eli mitä perkeleen hyötyä tai järkeä on pitää samaan pankkiin vaikka 3 tiliä ja korttia? Miten pirussa nämä kaikki joilla on se useampi kortti ovat joko eläkeläisiä tai oman arvion mukaan pientuloisia/työttömiä/sossunelättejä tai muuten vaan "väliinputojia".
Kun taas esim. seuraan Kuopionkin verotiedoissa suuri tuloisia niin heillä on vaan yksi kortti jolla pärjäävät kaikkialla vaikka sitä rahaa on niin paljon että ranteet taipuu ja tilit pursuaa yli.
Itselläni on kaksi visaelectron korttia Nordea pankkiin. Toinen on tyttöystävän/avopuolison kanssa yhteinen tili ja toinen oma tilini. Itse pidän tätä järkevänä ratkaisuna, koska ruoat,vuokrat,laskut maksetaan yhdessä ja jos sitten haluan ostaa vaikka kännykän niin maksan sen itse omalta tililtäni.

Itselläni on kaksi visaelectron korttia Nordea pankkiin. Toinen on tyttöystävän/avopuolison kanssa yhteinen tili ja toinen oma tilini. Itse pidän tätä järkevänä ratkaisuna, koska ruoat,vuokrat,laskut maksetaan yhdessä ja jos sitten haluan ostaa vaikka kännykän niin maksan sen itse omalta tililtäni.

Ok järkevä selitys ja vain 2 korttia mutta eilen oli mummo joka käytti automaatissa 7 korttia ja sitten kahdelta otti 20€. Ei varmaan mummolla ole 7 poikakaveria?

Ps. mulla emäntä ja maksetaan kaikki puolis mutta kummallakin vain yksi tili ja kortti. Ja pärjätään silti. Helppoa kun ei tarvii sitten rahoja siirellä yhteiselle tilille jne ja arpoa aina että miltä tililta nyt maksaa...

No mulla on nordeaan visa electron jolla ostan normaalit asiat, sitten on mastercard jolla ostan kaiken kalliin, sitten on op:n visa electron jonne tulee kaikki mun netissä tehtyjen kauppojen maksut, sitten on sampon visa jonka ne houkutteli ottamaan kun niiden piti antaa mulle ilmatteeksi 200e jostain syystä mutta en ikinä sitä sitten saanutkaan, nyt automaattisesti veropalautukset tulee sampon tilille enkä ole jaksanut sitä tilinumeroa muuttaa, muuta käyttöä sampolla ei ole. Sitten on vielä eukon säästöpankin tili jonne mulla on kortti jota saan käyttää vain kun omat massit loppuu, ja sit on vielä käyttö oikeus mutsin tilille jonne tulee kaikki lahjamassit yms ettei sossu ala vinkumaan. Eli kyllä se niin näyttää olevan että persaukisilla niitä kortteja riittää :rolleyes:

edit: Ja sitten on tietenkin vielä ne salaiset tilit moneybookkerssilla ja paypalilla sekä vitusti jenejä eri pokeritileillä. Ja tietenki veikkaustili.

Mulla on yhteensä kolme tiliä kahdessa eri pankissa suomessa, 3 visakorttia, 1 masteri ja se paypal tilikin löytyy. Sveitsiin tarkoitus avata tili jossain vaiheessa.

Vaimolla 1 tili suomessa, johon visa elektron ja 1 tili filippiineillä. Vaimolla ei nyt ole työssäkäyvän suomimiehen MaMu-vaimona mitään tuloja suomessa, töitä ei saa ainakaan ennenkuin osaa kieltä riittävästi ja työttömyyspäivärahoihin ei ole oikeutta. Pientä opintotukea saisi jos vaan pääsisi suomen kielen kurssille. Opiskelis nyt vaan itse sitä kieltä ja menis sitte töihin prkl...

Minusta on hyvä olla useita kortteja joita voi käyttää kun rahat loppu tai kortti ei vaan pelaa netissä ostellessa. Jos mulla olisi vaan 1 tai 2 korttia niin pahassa kusessa olis ollu monta kertaa.

Taas höpötettiin kuinka linnan juhlilla oli 2,3 milj. katsojaa nii mistä ne muka sen tietää, että oli sen verran? Onko niillä joku mittari mistä näkee koko ajan montako katsojaa listoilla vai mitä ihmettä?

Back
Ylös Bottom