Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tiilisukassa sanoi:
Ensiksi pitää nussia pillkua: Hollanti on vaan Alankomaiden maakunta, ei maa.

Asiaan: Vastaus kysymykseenne, olkaa hyvä.

Tarkempia maakohtaisia tietoja.

Pistää tuo Saksan sijoitus (21.) silmään ja luulen että se on väärä. Olen aina luullut että saksassa on maan kokoon nähden erinomainen maantieverkosto. Mutta tuon mukaan espanjassakin on parempi vaikka se on pienempi maa ????

Mitä eroa on lotossa harava- ja järjestelmä-pelisysteemeissä (menikö yhdyssanat oikein)?

lej sanoi:
Mitä eroa on lotossa harava- ja järjestelmä-pelisysteemeissä (menikö yhdyssanat oikein)?

Jos laitat yhteen kuponkiin 8-11 rastia niin se on järjestelmä. Kun laitat 12-18 niin kyseessä on harava.

Edit: Tuollaista 18 ruudun haravaa olisi aika "jännä" kokeilla :kuola: . Vaatisi kyllä pullon viinaa kaveriksi kun pallokone laitetaan liikkeelle. Vastaa 600 riviä ja maksaa 420 euroa.

Mun tuloilla se vaatii pullon viinaa jo se, että laittaa tuon 420 euroa yhteen arvontaan.

Miks ruottalaiset on niin ruskeita? Asuvat kuitenkin samoilla leveyspiireillä. Ainakin kaikki ruotsin tv:n juontajat näyttää valkohiuksisilta kurdeilta.

lej sanoi:
Mun tuloilla se vaatii pullon viinaa jo se, että laittaa tuon 420 euroa yhteen arvontaan.

Tarkemmin kun katsoo, niin ei toi harava-järjestelmä-systeemi menekään ihan noin yksinkertaisesti. Jos pelaa järjestelmänä niin saa käyttöön kaikki mahdolliset kombinaatiot merkatuista rasteista. Esim 11 rastista muodostuu 330 eri riviä. Mutta jos laittaa vaikka 12 rastin haravan niin saa käyttöön vain 60 riviä (vaikka niitä olisi 792). Ehkä joku himolottoaja osaisi valaista asiaa?

Löytyy näköjään tuolta Veikkauksen sivuilta vissiin tarkemmatkin selitykset. En vaan ekalla keraalla jostain syystä nähnyt. Pitää perehtyä enemmän

Aarne sanoi:
Monta niitä "alkuperäsiä" alkuaineita on? 7?

Hiili, happi, vesi, öljy..?
No alkuaineita on jotain 100+ eivätkä vesi taikka öljy kuulu niihin:)
Mitäköhän tarkoitit?

Tiede tuntee nykyään 116 alkuainetta, joista 91 tavataan maapallolla luonnostaan. Antiikin kreikkalaiset uskoivat alkuaineita olevan neljä: vesi, maa, ilma ja tuli.

Hmm.. Jaahas jaahas.

Mä muistelisin yläasteella opetetun, että oli niitä "alkuperäisiä" jotka ensin tunnistettiin, ja sitten niitä tuli myöhemmin lisää, niitten jalosteita tjsp.. Tai voi olla, että ne oli vaan ekana keksitty jne.

Kiitti vastauksista.

Nyt selvisi ainakin vähän tuosta Loton haravasta ja järjestelmästä.

Järjestelmässä voi valita 8,9,10 tai 11 numeroa

Järjestelmäpelit ovat täydellisiä järjestelmiä.
Tositteesta näkee heti arvonnan jälkeen mitä vähintäänkin voittaa.
Tämän lisäksi järjestelmällä saa alavoittoja eli pienempiä voittoluokkia huomattavan määrän.

Haravassa, jos kuponkiin osuu 4 tai 5 arvottua numeroa oikein, antaa harava aina ko. voittoluokan tuloksia/tuloksen.

Jos kuponkiin osuu 6 tai 7 arvottua numeroa oikein, voittaa varmasti 4 ja 5 oikein tuloksia sekä saatat voittaa 6 ja/tai 7 oikein tuloksia/tuloksen.

Lopullinen tarkistus suoritetaan Online-päätteellä, jolle on ohjelmoitu hajarivikaaviot.

lej sanoi:
Haravassa, jos kuponkiin osuu 4 tai 5 arvottua numeroa oikein, antaa harava aina ko. voittoluokan tuloksia/tuloksen.

Jos kuponkiin osuu 6 tai 7 arvottua numeroa oikein, voittaa varmasti 4 ja 5 oikein tuloksia sekä saatat voittaa 6 ja/tai 7 oikein tuloksia/tuloksen.

Lopullinen tarkistus suoritetaan Online-päätteellä, jolle on ohjelmoitu hajarivikaaviot.

Onpas sekavaa. Mitäköhän tuossa 18 rivin haravassa toi 600 riviä mahtaa käsittää? Onkohan siinä jotenkin "arvottu" noita rivejä annetuista numeroista..

Täytyypä kysyä seuraavan kerran lottoa viedessä.

Aarne sanoi:
Hmm.. Jaahas jaahas.

Mä muistelisin yläasteella opetetun, että oli niitä "alkuperäisiä" jotka ensin tunnistettiin, ja sitten niitä tuli myöhemmin lisää, niitten jalosteita tjsp.. Tai voi olla, että ne oli vaan ekana keksitty jne.

Kiitti vastauksista.
Onhan noita mitä on löydetty vasta vetypommikokeiden jälkeen, Einsteinium ja Amerikium taitaa olla tälläsiä.

Integrandi sanoi:
Onpas sekavaa. Mitäköhän tuossa 18 rivin haravassa toi 600 riviä mahtaa käsittää? Onkohan siinä jotenkin "arvottu" noita rivejä annetuista numeroista..

Täytyypä kysyä seuraavan kerran lottoa viedessä.

Veikkaus sanoi:
Näistä 792:sta hajarivistä on 12 merkin haravaan poimittu vain 60 avainriviä. Nämä 60 avainriviä on merkitty kupongille yhdellä perusrivillä.
http://www.veikkaus.fi/lotto/haravat.html
Mitä on avainrivit?

Oikeastaan en tiedä mitä kopioin, aika sekavalta vaikuttaa :D

Back
Ylös Bottom