Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

exitusletalis sanoi:
Pitkään on askarruttanut:
Henkilö X painaa 80kg. Hän syö kilon makkaraa ja juo litran vettä. Sitten hänet punnitaan. Miksi paino ei näytä 82kg?

Sulla on paska vaaka. Se on ihan sama onko se makkara sun kädessä vai mahassa kun punnitset ittes, henkilövaa'at vaan tuppaa olemaan hieman epätarkkoja.

Miksi rasvat muutetaan ATP:ksi ennen proteiineja liikuntasuorituksen aikana? Eikö proteiinin muuttaminen ATP:ksi olisi "kannattavampaa"?

Jansq- sanoi:
Miksi rasvat muutetaan ATP:ksi ennen proteiineja liikuntasuorituksen aikana? Eikö proteiinin muuttaminen ATP:ksi olisi "kannattavampaa"?

Tarkkoja lukuja en muista, mutta aerobisesti rasvan polttaminen tuottaa ihan helkatisti atp:tä muuhun verrattuna. Kun taas mennään anaerobiselle puolelle rasvojen polttaminen muuttuu melko tehottomaksi.

Toisekseen proteiinit pitäs ensin hajottaa aminohapoiksi, siitä vielä purkaa pienempiin osiin (ja ylijäänyt typpi hävittää), jotta siitä päästäs hyötymään energian tuotannossa.

Siitä on aikaa muutama vuosi, kun tämän sortin biokemiaa tuli luettua, että pidätän oikeuden virheellisiin muisteloihin.

Tyttöystävä heitti toissapäivänä pahan kysymyksen:
Miten kuvailisit naisia yleisesti kolmella sanalla?

:rolleyes: Täytyy tunnustaa, että jonkun aikaa mietin ennen kuin vastasin mitään... Kyseessä oli ainakin mun mielestä ihan mielenkiintonen kyssäri, joten aattelin pistää tännekin ja kuunnella mitä karpaasit vastaisivat. Kenties hieman väärään trediin postasin, muttei tästä uuttakaan viitsinyt aloittaa..

Eli kuvailkaas yleisesti ottaen naisia kolmella sanalla. Laittakaa erikseen, jos kuvailette unelmienne naista.

Laitetaas tähän. Mistä saan ostettua pesupussin? SEllasen, jonka sisällä voi huoletta pestä vaikkapa kaarituellisia rintsikoita pesukoneessa ilman että ne hajoaa?
Oon etsinyt stockat ja sokokset ja henkkamaukat mutta ei tahdo löytyä. Help!

Gabriel sanoi:
Eli kuvailkaas yleisesti ottaen naisia kolmella sanalla. Laittakaa erikseen, jos kuvailette unelmienne naista.

helppo,nainen=ei pysty ymmärtämään

Jos sanon kaverille että olen hullu ja kaverin vastatessa et ole läimäitän häntä naamaan litsarilla ja hän sanoo HULLU ja antaa litsarin takaisin niin hän ei kuitenkaan tunnusta itse olevansa hullu vaikka on omien sanojensa mukaan tehnyt juuri niinkuin hulluilla on tapana tehdä?

mappana sanoi:
Miksi lääkärit tunkevat sormen perseeseen menisi sitten valittamaan selkää tahi vatsaa? :curs:
sanoisin että sua on niiiiiiiiiiiiin kusetettu nyt tässä jutussa :D
Toivottavasti ei oo sun rektumiin aina tunkemassa sormia. Ei käsittääkseni kuulu joka jutun hoitoon tuo toimenpide.

Naene sanoi:
Laitetaas tähän. Mistä saan ostettua pesupussin? SEllasen, jonka sisällä voi huoletta pestä vaikkapa kaarituellisia rintsikoita pesukoneessa ilman että ne hajoaa?
Oon etsinyt stockat ja sokokset ja henkkamaukat mutta ei tahdo löytyä. Help!

Hanki mies, joka ostaa uusia niin usein ettei niitä vanhoja tartte pestä! :)

kahlaajalintu sanoi:
sanoisin että sua on niiiiiiiiiiiiin kusetettu nyt tässä jutussa :D
Toivottavasti ei oo sun rektumiin aina tunkemassa sormia. Ei käsittääkseni kuulu joka jutun hoitoon tuo toimenpide.

Jos nyt oikein perusteelliseksi aletaan, niin sormia tungetaan perseeseen aina mm. vatsavaivoissa, kusivaivoissa (miehillä) ja selkävaivoissa.

Vatsa: Paskan väri, yleinen kiinteys, ns. ampullan tyhjyys/täysinäisyys, mahdollinen veri ja miehillä eturauhasen tilanne kiinnostaa. Alavatsakipuisella miehellä voi hyvinkin olla eturauhasen tulehdus, joka selviää sormitempuilla. Myös suolisyövät voivat tuntua sormeen.

Kusivaivat miehillä: eturauhanen jälleen kiinnostaa, tulehduksen, koon ja muodon suhteen.

Selkä: Tällä kertaa kiinnostaa pers'aukon puristusvoima (tai sen mahdollinen puute), kun poissuljetaan cauda equina oireita.

TJJ sanoi:
Jos nyt oikein perusteelliseksi aletaan, niin sormia tungetaan perseeseen aina mm. vatsavaivoissa, kusivaivoissa (miehillä) ja selkävaivoissa.

Vatsa: Paskan väri, yleinen kiinteys, ns. ampullan tyhjyys/täysinäisyys, mahdollinen veri ja miehillä eturauhasen tilanne kiinnostaa. Alavatsakipuisella miehellä voi hyvinkin olla eturauhasen tulehdus, joka selviää sormitempuilla. Myös suolisyövät voivat tuntua sormeen.

Kusivaivat miehillä: eturauhanen jälleen kiinnostaa, tulehduksen, koon ja muodon suhteen.

Selkä: Tällä kertaa kiinnostaa pers'aukon puristusvoima (tai sen mahdollinen puute), kun poissuljetaan cauda equina oireita.
Ei oo sitte vielä sattunu mulle lääkäriä joka ois halunnut peukuttaa vaikka selkää ja vatsaa on tullut valiteltua sillon joskus.

Sitä kertaa odotellessa sitten... :rock:

kahlaajalintu sanoi:
Ei oo sitte vielä sattunu mulle lääkäriä joka ois halunnut peukuttaa vaikka selkää ja vatsaa on tullut valiteltua sillon joskus.

Sitä kertaa odotellessa sitten... :rock:

Eipä sitä ihan joka kerta kehtaa, jos tilanne muuten on käytännössä selvä. Mutta jos oikein perusteelliseksi alkais, niin kaikki selät, vatsat ja semmoset pitäs peukuttaa.

Kyllä se lääkärin sormi vielä sunkin perään tiensä joskus löytää, tuskin maltat varmaan odottaan.. :thumbs: (jotenkin tuo naama vain sopii tilanteeseen :D )

mappana sanoi:
Jos sanon kaverille että olen hullu ja kaverin vastatessa et ole läimäitän häntä naamaan litsarilla ja hän sanoo HULLU ja antaa litsarin takaisin niin hän ei kuitenkaan tunnusta itse olevansa hullu vaikka on omien sanojensa mukaan tehnyt juuri niinkuin hulluilla on tapana tehdä?
hulluporkkana

Naene sanoi:
Näköjään mielummin näen senkin vaivan että pyöräilen salille mielummin kuin haen mukin ja postikortin ja menen autolle leikkimään nillä. :D

Ihan samanlainen kuin minä :thumbs:

Edit: Tulipas kaukainen quote, en edes huomannut kun selailin taaksepäin.

Olenkohan ollu ihan unessa, vai hä?
Viimeyönä olin kirjoittavinani ketjuun, jossa aiheena oli proteiinien hankkiminen saksasta. Siihen en ottanut kantaa, vaan yleensä tilaamiseen. Nyt en löydä koko ketjua. En edes jälkeä, kun katsoin listaa kaikista kirjoituksistani. Ihan kuin en olis ollu paikalla ollenkaan.
Onkohan täällä tapana poistaa / deletoida huonoja ketjuja ihan kokonaan. Yleensä niistä jää jotain jälkiä...
Modeille yritin laittaa viestiä, mutta kun en ole VIP, niinviestien kirjoittaminen osoittautui hankalaksi. Siis esim tomille, joka näyttää olevan paikalla.

Back
Ylös Bottom