Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos olet koeajalla niin irtisanoutimis aikaa ei ole. En nyt muista noista pidemmistä soppareista... Löytyy varmaan työsopimuksesta tuo aika.Kauanko irtisanoutumis aika on? Voinko esimerkiksi sanoa, että lopetan työt 3viikon päästä?
Eikös yleensä mene niin, että jos työsuhde on kestänyt alle 5 vuotta, niin irtisanomisaika on 2 viikkoa. Jos yli 5 vuotta, niin 1kk...Kauanko irtisanoutumis aika on? Voinko esimerkiksi sanoa, että lopetan työt 3viikon päästä?
Älä mieti sitä ;- ))Mulla hikka tänään jo neljättä kertaa...TODELLA raivostuttavaa :curs:...miten saa hikan loppumaan?
Emissiivisyydestä.Mistä se kuitenkin johtuu fysikaalisesti?
Lähelle. Eli mustan kappaleen säteily kertoo ns. "mustalle kappaleelle" ideaalisen säteilyhäviön, mutta jokaiselle materiaalille ja pinnanmuodolle on oma kertoimensa (välillä 0-1) "emissiivisyys" jolla tuo ideaalisen kappaleen säteilyhäviö pitää kertoa.Tuleeko siinä ilmiönä joku ns. mustan kappaleen säteily
Kuten sanottu, asiaan vaikuttavat mahdollisesti TES, kahdenkeskiset ja alakohtaiset sopimukset sekä määräaikaisuus ja koeaika. No mutta, työsopimuslaista yleiset irtisanomisajat pätevät toistaiseksi voimassa olevien (ns. vakituisten) työsuhteiden osalta:Kauanko irtisanoutumis aika on? Voinko esimerkiksi sanoa, että lopetan työt 3viikon päästä?
Että toiset teinit tietäis, että ne treenaa ja on siksi kovia jätkiä. Ja sais sitä kautta sitten pimppua + muutenkin respektii.Miksi ihmiset laittavat IRC-Galleriaan kuvia omista lisäravinteistaan?
TAI sitten ne on niin helvetin kovia bodareita, että niillä on FASTin sponsorisopimus ja velvollisuus esitellä noita tuotteita joka välissä. Veikkaan ensimmäistä.Jotain vastaavaa muistelinkin. Joku kuitenkin puhui tai sitten luin jostain, että harmaa väri olisi ideaalinen juurikin moottoreille lämmön johtamisen vuoksi, mutta mikä sen käytännössä tekee? Onko harmaalla tai hopealla verrattais hyvä emissiivisyyskerroin?Emissiivisyydestä.
Lähelle. Eli mustan kappaleen säteily kertoo ns. "mustalle kappaleelle" ideaalisen säteilyhäviön, mutta jokaiselle materiaalille ja pinnanmuodolle on oma kertoimensa (välillä 0-1) "emissiivisyys" jolla tuo ideaalisen kappaleen säteilyhäviö pitää kertoa.
Tuon voi kokeilla esim. mittaamalla lämpökameralla vaikka kiiltävän rosteritason lämpötilan. Laitat mattamustan teipinpalan päälle ja mittaat lämpötilan teipistä. Teipin lämpötila näyttäisi olevan korkeampi, koska emissiivisyys on parempi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Emissiivisyys
Jos se on nahkaa, niin käsittele se nahanhoitoaineella. Sillä lähtee hajut pois. Mä oon käsitellyt tän tietokonetuolin monesti tollasella Pledge-yleiskäsittelyaineella, joka sopii nahkapinnoille. Tulee mukavan liukas tuoli.Miten saan työ-/tietokonetuolista helpoiten tuollaiset epämääräiset hajut pois? Olisi kiva saada tuo myös puhtaaksi...
Tämän mallinen tuoli kyseessä:
http://www.kotisiili.fi/upd_editor/files/roma_pieni.jpg
Jaahas, taisin sitten laittaa edelliseen viestiini kuvan vääränlaisesta tuolista... Ei siis ole nahkaa tämä oma tuolini, vaan tuollaista kangasta, vai mitä lie. Ihan perus.Jos se on nahkaa, niin käsittele se nahanhoitoaineella. Sillä lähtee hajut pois. Mä oon käsitellyt tän tietokonetuolin monesti tollasella Pledge-yleiskäsittelyaineella, joka sopii nahkapinnoille. Tulee mukavan liukas tuoli.
Kyllä, se valittava euromäärähän on vain tankkauksen MAKSIMISUMMA. Eli siis maksat sen, minkä tankkaatkin
EDIT: niin ja nimenomaan väärinkäytön estämiseksi.
Mulla hikka tänään jo neljättä kertaa...TODELLA raivostuttavaa :curs:...miten saa hikan loppumaan?
Juuri näin se menee. Tällä siis estetään se, että tankkaisi suuremmalla summalla, kuin mihin tilillä on rahaa.Eikös se peräti tee tilille varauksen tuolle summalle? Eli jos laitat siihen 500e, niin tilillä pitää olla 500e, ennen kuin tankkausta edes hyväksytään alettavaksi? Tapahtuman jälkeen veloitetaan tililtä sitten todellinen summa samalla kun varaus puretaan.
-k
Mulla hikka tänään jo neljättä kertaa...TODELLA raivostuttavaa :curs:...miten saa hikan loppumaan?