Työttömänä treenaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka helpoksi tai vaikeaksi olette kokeneet voimailun työttömänä.

Itse työttömyyttä koskaan kokemattomana en osaa asiaan mitään sanoa. Aikaa ainakin pitäisi olla yllin kyllin, mutta ruoka ja salillakäynti maksavat ja työttömänä varmaan monia ahdistaa niin ettei jaksa treenata vaikka rahaa olisikin.

Itse työttömyyttä koskaan kokemattomana en osaa asiaan mitään sanoa. Aikaa ainakin pitäisi olla yllin kyllin, mutta ruoka ja salillakäynti maksavat ja työttömänä varmaan monia ahdistaa niin ettei jaksa treenata vaikka rahaa olisikin.

Ite olin reilu pari vuotta sitten 2kk työttömänä ja ehottomasti parasta aikaa reenauksen kannalta. Pysty suunnittelemaan elämän pelkästään reenaamisen pohjalta. Ruokana meni sillon paljon tonnikalaa ja rahkaa eli mistään sisäfileistä ei paljoo haaveiltu mutta ei se kyllä mitään haitannu.

Niin hassulta ko se kuulostaaki niin ehdottomasti oli elämän parasta aikaa :thumbs:

Ainoo miinus on tosiaan se että menu ei oo mikään paras mahollinen mutta muuten kyllä kelpaa reenata ja nukkua :)

Niin hassulta ko se kuulostaaki niin ehdottomasti oli elämän parasta aikaa :thumbs:

Olihan siinä ajassa kieltämättä puolensa meikäläisenkin kohdalla, mutta toisaalta aikahan vähän ehkä kultaa muistoja mutta treeni kyllä kulki jos ei muuta.

Mä olen työttömänä ja käyn salilla ... ei sen kummempaa ku olin töissä. Syön tonnikalaa, mutta myös niitä pihvejä ... se on itsestä kiinni mihin on rahaa. En käy baareissa, joten käytän rahani hyvin syömiseen :D laatua ennen kaikkea. Miksi ei jaksaisi? Aikaa on, mutta tekemistäkin on niin paljon ettei töissä kyl kerkeis käyä ... ei aika riitä heh heh Ehkä ruokapuoleen vaikuttaa myös se, että olen ammatiltani ravintolakokki.

Viimeksi muokattu:

Treenaaminen työttömänä on helppoa ja myös erittäin järkevää. Tämä siksi, että treenaaminen antaa (oikein/kunnolla suoritettuna) jonkunlaisen rytmin elämään, ettei vaan jää ainoastaan kämpille löysäilemään koko päiväksi. Toki jollakin toisella elämää rytmittää joku toinen asia tai tietenkin tällaisia voi olla useitakin, mutta treenaaminen on yksi erittäin pätevä vaihtoehto.
Toki työnhaun pitäisi pitää työttömän yhtä kiireisenä kuin työssäkäyvän. ;)

Älä missään nimessä jää kämpille roikkumaan, reippaasti vaan salille. Nuo ruokaan ja salikorttiin menevät rahat kuulostaa vähän tekosyyltä. :D Ei sen ruokailun tarvi niin ihmeellistä olla vaikka salilla käy. Pieruheraakin saa nykyään todella halvalla. Salejakin on monen hintaisia ja työttömänä on aikaa kulkea pitempiäkin matkoja.

Itselläni on täysin päinvastaisia kokemuksia. Reeni alkoi kulkea kummasti kun työt alkoivat, vaikka nukun vähemmän enkä välttämättä syö niin tarkasti..

Itselläni on täysin päinvastaisia kokemuksia. Reeni alkoi kulkea kummasti kun työt alkoivat, vaikka nukun vähemmän enkä välttämättä syö niin tarkasti..

ehkä rytmis oli nii vituillaa etkä nukkunu, kehittymisen kannalta pitää olla säännöllinen aika ruualle, nukkumiselle ja treenaamiselle (Matti Halosen mukaan)

Itse tässä työttömänä. Tosin omaan säästöjä hieman aikaisemmista töistä. Kyllä se liikunta pitää pään kunnossa. Sali, ulkoilu, reippailu ulkoilmassa aamusella, lukeminen (kirjastot ja pakkis esim.)

Herää suht ihmisen ajoissa ja käy aikaisin nukkumaan. Eikä nuku mihinkään päivällä neljään ja näin ollen päivät menee muuten "hukkaan" vaikka se nukkuminen kivaa onkin.

Töitä siis kannattaa etsiä mikäli on tarkoitus työllistyä, koska tukirahat on mitä on eikä niillä herroiksi eletä. Sitäpaitsi työ pitää ihmisen kasassa. Köyhyydessä ei ole kiva elää. Joutuu karsimaan monesta esim. harrastukset, vaatteet ja ruoka.

Jos jäisin koko päiväks lojumaan kotiin, niin hulluksi siinä tulisi. Paljon tulee levättyä syötyä ja nukuttua. Ruoka nyt ei ole mitään ranskalaisen keittiön antimia, mutta työllä halvasta ruuasta saa hyvää ja maukasta sekä suht sisältörikasta.

Ei se paljoa maksa, kun ottaa vaan rahan jostain muusta vähemmän tärkeästä pois. Ennemmin käyttää rahan kuukauden salikorttiin abouttia semmonen 35-40 €, kuin että alkaa dokuttelemaan asenteella tylsään elämäänsä. Itse en harrasta juomista kuin merkkipäivinä jne. niin tuo oli vain esimerkki.

Itse olin vuoden alusta muutaman kuukauden työttömänä, eipä siinä paljon muuta sisältöä elämällä ollut kuin treenaus ja ruokien suunnittelu... Sen puoleen oli hiton helppoa kun eipä ollut kiire mihinkään.

Kyllä se vähän kävi rassaamaan kun katteli tilin saldoa kun sieltä oli lainan lyhennykset jne. menny... Onneks sain sentään liitolta päivärahan ettei tarvinnut kelan tuella kituuttaa, oli kuitenkin autot ja kaikki käytössä...

Alkaa vaan taas vähän huonolta näyttämään töitten kanssa. Vähän tietysti helpottaa kun tietää että liitolta saa sen 500 päivää "hyvää rahaa"...

Armeijan jälkeen -98 päätin,että töihin en vähään aikaan mene.Lokakuun lopussa pääsin armeijasta pois,ja silloin oli itellä voimanostohuuma parhaimmillaan.

Aamulla kävin lenkillä n.0630,ku muija lähti duuniin.Samalla reissulla lähileipomosta tuore leipä,sämpylöitä ja kananmunia aamupalaksi.
Sit takas nukkuu muutamaksi tunniksi ja salille treenaamaan.Intoa oli niin paljon,että otin 2 ylim.Treeniäkin viikkoon(vatsat+kyljet,ja venyttelypäivä).Polte käydä salilla oli kova.

Illalla tuli sitten hunter killerin,ja koiranpennun kans touhuttua kaikenlaista.

Miten se nyt tuntuu jälkikäteen niin hienolta ja mahtavalta ajalta?Ei sitä silloin osannut "arvostaa",että aikaa oli vaikka mihin.Rahakin riitti ihan ok,ku tuli kelalta sitäkin "huijattua":hyper:

safkapuoli jos toivonmukaan on kunnossa,
niin ei voi olla parempaa treenata, ku työttömänä,
ainakaan mun mielestä..
kaiholla muistelen niitä aikoja...:D

Työttömänä olosta kokemusta nyt tasan viikko. Viime viikon loppupuoli sujui kyllä noiden käytännön asioiden järjestelyssä, joten vielä ei paljon pysty sanomaan vaikutuksista.

Lapset ja harrastukset pitää meikäläisen rytmissä kiinni. Aamulla laittaa ipanat kouluun ja eskariin, sitten on muutama tunti omaa aikaa (joten sen treenin voisi laittaa tähän väliin) Puolen päivän jälkeen alkaa lapset tulemaan takaisin ja sitten laitetaan välipalaa ja perheelle ruoka valmiiksi joskus neljän jälkeen. Illalla sitten joko valmentamaan tai treenaamaan, mutta nyt jos siirtäis tuon treenin päivälle niin jäis perheellekin enemmän aikaa,

Tarkkaillaanpa tilannetta.

Itselläkin kokemusta työttömänä treenaamisesta.
Tuli treenattua varmaan paremmin kuin koskaan ja silloin oli jopa viitseliäisyyttä venytellä sekä pitää ns. lihashuoltopäiviä. Mulla salitreeni piti hyvin arjen rytmissä eikä päivät käyneet pitkäksi missään nimessä.

btw...jotain perää siinä sanonnassa on että työ haittaa harrastustoimintaa :)

Salikortti reilut parikymppiä kuussa, sitten jää vielä reilut 200 ruokaan ja muuhun elämiseen - ei se ollenkaan niin paha juttu ole, työttömänä treenaaminen, kun sen oikein oivaltaa ja yksin ja velattomana elelee. Ja aikaa on kerrankin. Kyllä se on sentään elämää :vittuilee pahasti: kun saa treenailla juuri silloin kun se parhaiten sujuu, eikä väkisin johonkin ihan ufoon aikaan.

Jos tästä nyt sitten jotain haittaa on, niin se ettei sitä rahaa oikein jää bussilippuihin, leppoisiin ravintolailtoihin, leffoihin (no entä sitten, leffan vuokraaminen on halpaa, ja kirjastossa suorastaan ilmaista!) tai Tallinnanryyppyreissuihin. Eli aika epäsosiaalista elämäähän tämä sitten taitaa olla, mutta eipä se tahtia haittaa.

Tietty sitten kun nakki napsahtaa on enemmän rahaa ja vähemmän aikaa ja haittaahan sellainen elämistä, ei nämä hommat/lisärahalla ostetut sisäfileet ole viimeaikoina juurikaan pystyneet korvaamaan vapauden menetystä (onneksi sali on kuitenkin auki 24h!!!).

Minulla itselläni on kausiluontoinen työ ja kyllä ehdottomasti hienointa työttömyys kaudella on treenaaminen. Aamun voi aloittaa vaikka uimahallissa puntilla ja uinnilla ja illalla sitten vähän kamppailutreeniä päälle. Rahaa nyt ei tietenkään ole aivan älyttömiä mällätä, mutta kyllä liiton rahoilla syödä saa ja kyllä niitä sisäfileitäkin voi joskus ostaa.

Itse en työttömänä ollut mutta opintojen loppuvaiheessa tuli "lorvailtua" 4kk yliopistolla ilman että tein mitään. Oli hienoa aikaa. Aamupäivästä 10.00-11.00 ylös ja salille, ruokailut ja kunnon palauttelut ja sitten illalla vielä toinen treeni juosten, fillarilla, sulista tms.

Tossa oli tietty se etu että vaimo oli töissä ja kustanti valtaosan menoista niin ei tarvinnu ressata rahasta. Nyt suunnitteilla on saada sen verta säästöön että parin vuoden sisään on varaa ottaa 4-6 kk palkatonta vapaata duunista ja elää vaikka kuinka pienellä budjetilla. Ja ihan sen takia että pääsee rauhassa treenailemaan ja relaamaan.

Itse joudun näillä näkymin työttömäksi tämän kuun lopussa. Uusi homma alkaa tammikuussa, mutta jos ei, niin täytyy kait ottaa vähän maksettuja jäsenmaksuja takaisin. Reilu 1000e kuussa käteen, kyllä luulisi tuolla treenaavaan ja ruokailevan?

Itse joudun näillä näkymin työttömäksi tämän kuun lopussa. Uusi homma alkaa tammikuussa, mutta jos ei, niin täytyy kait ottaa vähän maksettuja jäsenmaksuja takaisin. Reilu 1000e kuussa käteen, kyllä luulisi tuolla treenaavaan ja ruokailevan?

Kyllä tuolla jo ostelee vaikka mitä ruokaa ja lisäravinnetta ja salikorttja jos ei muita elämisen menoja ole :D

Asuttiin aikoinaan muijan opintojen takia vajaa vuosi toisella paikkakunnalla ja olin itse silloin työtön.
Aika syödessä, treenatessa (ilmainen kunnan pikkusali), syödessä, lukiessa sissi romaaneja ja..syödessä. Viinaa otin harvoin, söin enemmän. Massaa tuli 10 kg ja mukavaa oli :)

Back
Ylös Bottom