Työpaikkasi edut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
+Palkan juoksu alkaa kun laitan aamulla kahvin tulelle ja asettaudun vessaan aamuistunnolle.
+Palkan juoksu loppuu kun olen kotona ja menen iltaistunnolle.
+Päivärahat alkavat ja loppuvat juoksemisensa sopivasti aina korottavien aikakynnyksien yli riippumatta siitä onko miestä näkynyt töissä vai ei.
+Auto firman puolesta, firma maksaa siviiliajelut. Firma maksaa hotellit jos mies ei jaksa ajaa autoa.
+Jouluisin ja juhannuksena bonarina lokki aiheinen esiliina ja pyyhesetti.
+Työn voi ottaa harrastuksena, ylenemismahdollisuuksia yritän vältellä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
+hyvat ylenemis mahdollisuudet
+vuosittaiset bonarit
+samassa tyotehtavassa palkka nousee vuosittain 6-9%
+firma maksaa taksin jos tulee toihin ennen klo 7, bussikortti puoleen hintaan.
+liukuva tyoaika
+hyvat kouluttaumis mahdollisuudet
+lyhyt tyomatka
+voi hoitaa omia asioita,jos tarvetta hoitaa asioita firman ulkopuolella, ilmottamalla onnistuu (hour for hour periaatteella)
+hyvat tyokaverit
+liikunta alennuksia loytyy
+jos pakollisia asioita suomeen taytyy lahta hoitamaan, niin etatyo onnistuu. Ei tarvii lomia kayttaa.

-Sairaastaa ei kannata, 6 palkallista sairaspaivaa vuodessa
-ylempaan viitaten, oma sairasvakuutus tarkea olla, sossun kautta menis monta kuukautta saada korvaukset.
- ison firma byrokratia valilla vituttaa, kun monessa asiassa meinaa kestaa valilla vitun pitkaan
-lyhyet lomat
-vaikeahko paasta firman omille palkkalistoille, vakituinen contractor-sopimus talla hetkella
Kun firman omille listoille paasee, niin poistuu nuo sairaspaiva ongelmat.
 
Plussat:
- Lyhyt työmatka
- Työ ihan mielenkiintoista
- Kiinteä työaika Ma-Pe 08.00-16.00

Miinukset:
- Palkka todella surkea
- Ei mitään bonuksia eikä lisiä eikä etuja
- Ei mahdollisuutta ylenemiseen
- Ei voi tehdä ylitöitä jos haluaisi
- Vastuuta jonkun verran
 
+ Työ vastaa koulutusta
+ Vastuullista ja vapaata
+ Lyhyt työmatka
+ Hyvät julkiset kulkuyhteydet
+ Talo maksaa parkkipaikan parkkihallista
+ Vapaat työajat, ei siis liukuvat
+ Puhelin (9300i)
+ Lounarit
+ Iso talo, hyvät etenemismahdollisuudet
+ Netti jota voi käyttää vapaasti työajalla
+ Työnantajan luottokortti edustustilaisuuksia varten
+ Mahdollisuus "ostaa" työnantajan palveluita ilman palkkioita
+ Talo tukee opiskelua, maksaa esim. kielikurssit yms...
+ Kauppojen vieressä
+ Alennuksia yhteistyöyrityksistä
+ Kahvit, karkit, pullat yms. edustus jutut :D

- Vapaat työajat (tänään 9,5h ja ylityökäsitettä ei tunneta)
- Tavoitteet kohtalaisen korkealla ja sitä kautta stressaavaa
- Joskus työt tulevat kotiin
- Vastuullista
 
+Palkan juoksu alkaa kun laitan aamulla kahvin tulelle ja asettaudun vessaan aamuistunnolle.
+Palkan juoksu loppuu kun olen kotona ja menen iltaistunnolle.
+Päivärahat alkavat ja loppuvat juoksemisensa sopivasti aina korottavien aikakynnyksien yli riippumatta siitä onko miestä näkynyt töissä vai ei.
+Auto firman puolesta, firma maksaa siviiliajelut. Firma maksaa hotellit jos mies ei jaksa ajaa autoa.
+Jouluisin ja juhannuksena bonarina lokki aiheinen esiliina ja pyyhesetti.
+Työn voi ottaa harrastuksena, ylenemismahdollisuuksia yritän vältellä.

Sait työsi kuulostamaan täydelliseltä.
 
Timba: ainakin minulla tuo pakkiksen selaaminen on sitä että käytännössä sivu on koneella aina taustalla kun teen vaikka jotain raporttia jne. Välillä aina tsekkailen mitä palstalla höpötellään.

Minua kiinnostais että missä hitossa saa noita etuja noin tuhottomasta: salit, safkat, oma poni, ilmaiset sukset jne..

Ai niin onhan mulla edustusta varten firman kortti, ostoraja 16 000 euroa, en uskalla edes kuljettaa mukana jos vaikka sattuu häviämään ja joku ostelee koko rahalla proteiinihormooneja.
 
Näitä kun lukee, niin voisin mennä kenen tahansa duuniin. Kaikille tippuu bonuksia, saa itse päättää milloin tekee töitä ja firmalta koneet ja netit. :lol2:

Jep ja tämän kun yhdistää palkkaketjuun, niin kaikki tienaa vähintään 5000 euroa kuukaudessa.

Tänne voisi kirjoittaa myös ne joilla ei ole mitään hehkutettevaa ja joita ei myös vituta mikään erityisesti. Joskus tuntuu, että näihin osallistuu vain ääripäät.

EDIT: Jambo, ymmärrän toki että moni duuni on päätteellä istumista ja ehkä jotain prosessin valvontaa tai vastaavaa. Tossa nyt yleensä riittää kun on paikalla ja kun homma pyörii, ei ukoilla ole "mitään tekemistä". Mutta ei tota "netissä saa surffata niinpaljon kuin huvittaa" varmaan kovin monessa paikassa ole, tai sitten on provikkapalkalla. ;)
 
Ihmetyttää kovasti, että onko porukalla laikaan työssä työtehtäviä kun jokatoinen ehtii pakkista selaamaan "mielinmäärin"? Toki tuo riippuu paljon siitä mitä tekee, mutta jos oikeasti on töitä, ei sitä luulis netissä ehtivän roikkua montaa tuntia työpäivän aikana?

no kuutiossa hommat on vähän tommosia.

attachment.php


ainut poikkeus jos jollekin hommalle on tiukka deadline. sillon ei sit tehdäkään muuta kun töitä.

ainakin itellä hyvin kausiluonteista. ja esim nyt alkaa homma olla valmis, mutta pitää odotella ysiin että toinen jätkä tulee töihin ja vilkasee mun tekemät kuvat läpi.

näissä hommissa ei kannata kauheesti kiirehtiä. vanha viisaus sanoo että vanhemmaks suunnittelijaks pääsee sit kun on häslännyt jossain suunnittelussa (josta on itse vastuussa) jonkun yli miljoonan markan systeemin ihan päin v..... yleisin syy tuohon on kiire, ja välillä tarttee ns "omaa aikaa" hetken niin saattaa hokasta miten jonkun systeemin vois tehdä fiksummin/halvemmalla/nopeammin jne.

muutos suunnittelussa 1€, valmistuksessa 10€, kokoonpanossa 100€, valmiiseen tuotteeseen 1000€
 

Liitteet

  • nuthin.jpg
    nuthin.jpg
    40,2 KB · Katsottu: 584
Näitä kun lukee, niin voisin mennä kenen tahansa duuniin. Kaikille tippuu bonuksia, saa itse päättää milloin tekee töitä ja firmalta koneet ja netit. :lol2:

Bonuksia tippuu monessa firmassa jos firmalla menee hyvin. Jos firma maksaa netin, niin usein on tietty päivystysvelvollisuus ja sama firman liittymän kanssa. Vaikea uskoa, että kellään firma kustantaa muuta kuin työkoneen. Ellei se tehdä sen takia, että se auttaa pitämään työkoneen puhtaana.

Itellä voi koska tahansa tulla päivä, että joutuu tekemään hommia ilta kymmeneen ilman varoitusta ja toisaalta välillä ei ole juuri mitään hommaa.
 
Bonuksia tippuu monessa firmassa jos firmalla menee hyvin. Jos firma maksaa netin, niin usein on tietty päivystysvelvollisuus ja sama firman liittymän kanssa.

Joo. Itse kokisin parempana etuna vaikka 4% palkankorotuksen kuin nykyisen 0-9% bonusjärjestelmän. Firma maksaisi ADSL:nkin, mutta en ole sitä halunnut vaan valitsen ja maksan nettiyhteyteni mielummin itse. Työpuhelinta en myöskään koe erityiseksi eduksi, koska sen mukana tulee useimmiten oletus siitä että on aina tavoitettavissa.

Vaikea uskoa, että kellään firma kustantaa muuta kuin työkoneen.

Mulla on ollut yksi työnantaja jossa käytöstä poistettuja toimisto-PC:eitä (~3 vuoden ikäisiä) sai halukkaat viedä kotiin vahän niinkuin opiskelukäyttöön. Toisessa firmassa taas kaikilla oli käytännössä kaksi konetta (PC ja läppäri), mutta työt pystyi hyvin hoitamaan yhdelläkin, joten se ylimääräinen oli monella ihan kotikoneena.
 
Ihmetyttää kovasti, että onko porukalla laikaan työssä työtehtäviä kun jokatoinen ehtii pakkista selaamaan "mielinmäärin"? Toki tuo riippuu paljon siitä mitä tekee, mutta jos oikeasti on töitä, ei sitä luulis netissä ehtivän roikkua montaa tuntia työpäivän aikana?

Mä kovasti pyrin siihen, että puolet työajasta teen jotain ihan muuta kuin työtä :D. Aamulla jos tuun kasiksi niin keittelen kahvit ja selailen verkkoa aamukahvin verran eli noin 2h ja kahvia menee pannullinen. Jollain sitä paskaa palkkaa pitää kompensoida.

Nopsa lista.

- Melkoisen stressitön työ.
- Yleisesti ottaen kiirettä ei ole, välillä tietenkin pieniä kausia kun pitää juosta, mutta vuositasolla ok.
- Liikunta ilmaista (liikuntahallit yms.)
- Liukuva työaika, vapaata saa kun pyytää (jos vaan hommat on sillä mallilla)
- Saa itse sohlata aikataulut yms. Ei ole ihmisiä selän takana katsomassa.
- työkaverit pääosin, aina muutama huono mahtuu joukkoon.
- Voi hoitaa henk.koht. asiat työaikana.
- Terveyspalvelut on hyvät, tarvittaessa pääsee erikoislääkäreille jne..
-oma toimisto on kai jonkilainen plussa kanssa, jos oikein ketuttaa niin voi laittaa oven kiinni ja mököttää rauhassa.
- Ruokala joka tarjoaa perushuttua, mutta menee pahimman puutteeseen.

Rehellisesti sanottuna en ole ikinä tienannut näin helpolla palkkaani. Eli tilanne suhteellisen ok.

Miinusta

-PALKKA
- Jos on saikulla, lomalla, vapaalla niin tietää, että ei ole olemassa minkäänlaista backup systeemiä eli kasa töitä odottelee sitten mennessä.

+Jouluisin ja juhannuksena bonarina lokki aiheinen esiliina ja pyyhesetti.

:kuola:

E

Työpuhelinta en myöskään koe erityiseksi eduksi, koska sen mukana tulee useimmiten oletus siitä että on aina tavoitettavissa.

Heh, mulle tarjottiin duunipuhelinta ja samalla kierrellen todettiin, että siihen sitten pitäisi hiukan iltaisinkin vastailla.. Enpä ottanut, työpuhelin jää aina työpöydälle kun lähen himaan ja siinä se saa odotella.
 
- Jos on saikulla, lomalla, vapaalla niin tietää, että ei ole olemassa minkäänlaista backup systeemiä eli kasa töitä odottelee sitten mennessä.

Toi on kyllä paskimpia puolia mitä voi olla. Pahimmassa tapauksessa aikataulukaan ei muutu, vaikka on itse poissa. Tässä on itsellä suurin syy miksi kannattaa pitää kesäloma putkeen. Muuten ei olisi toivoakaan siitä, että hommia järjestellään uudelleen.

Itsellä vielä se, että jos tekee pidempää päivää helpottaakseen omaa stressiään, niin ei ole toivoakaan ylityökorvauksista ellei homma ole pakko tehdä tänään.

Muuten on kyllä hyvä, että saa olla omasta tekemisestään vastuussa eikä ole hirveästi niskaan hengittämistä.

Parasta on se, että voi tehdä etänä.
 
+ Mielenkiintoinen työ,
+ Lähes koulutusta vastaava,
+ Nautin arvostusta ja olen lähes korvaamaton,
+ Isot vaikutusmahdollisuudet työhön ja työympäristöön,
+ Kohtuullinen palkka (ei huikea, ei huono, tulee toimeen),
+ Paljon vastuuta,
+ Ei työaikoja (noin teoriassa, käytännössä oletaan että olen normaalisti paikalla ~9-16 ja teen tarvittaessa vaikka 24h putkeen),
+ Välillä kauhea kiire,
+ Puhelin-etu (ei juurikaan soi kotona).

- Riippuvaisuus työhön, tykkään työstäni ja olen siksi valmis tekemään sitä enemmän kuin "pitäisi",
- Olen lähes korvaamaton, pahimmillaan ilmenee kun ei voi olla pois vaikka olisi kipeä (esim. eilen).
- Paljon vastuuta (joskus menee yöunet kun stressaa työasioita),
- Osa työkavereista kaksinaamaisia kateellisia selkäänpuukottajia,
- Ei juurikaan etenemismahdollisuuksia,
- Ei kuntosali tms. etuja,
- Väillä ei mitään tekemistä,
- ISOIN miinus on kestoltaan pitkä työmatka, julkisilla, 1-1½h suuntaansa, vaikka matka on naurettavan lyhyt ~15km.
 
+työilmapiiri
+mielenkiintoinen duuni
+työsuhdeedut (sisäisiä juttuja)
+hyvä palkka koulutukseen nähden, varsinkin palkankorotuksen jälkeen + bonukset
+oma työhuone
+etätyömahdollisuus
+liukuva työaika ja saldovapaiden pitäminen koska huvittaa
+kuntosali + uima-allas
+kahvi firman puolesta
+vierestä saa joka aamu tuoreita äärettömän hyviä karjalanpiirakoita

-vähäiset autopaikat
-huono työtuoli
 
Monet on samoja kuin aikasemmilla, mutta laitanpa joitain omanikin:

+ virastoaikaduunia liukumalla, sovitusti
+ liikuntasetelit
+ TYHY-tunti, eli työajalla saa harrastaa liikuntaa tunnin verran per viikko
+ Voi juoda ja syödä samalla kun tekee hommia
+ Voi pitää ruokatunnin kun haluaa
+ Keittiö ihan huoneen vieressä
+ Harvemmin herkkuja tarjolla
+ Voi hoidella omia asioita samalla
+ Ihan mukavia ihmisiä suurin osa
+ Itsenäistä, oma rauha
+ Työterveyspalvelut
+ Helppoa kuin makkara
+ Helppo tulla, menee aikaa n. 20 min
+ Kukka huoneessa, jota yritän olla tappamatta
+ Vessaan pääsee kun haluaa :5:
+ Kiva miljöö rakennuksessa
+ Saa kattoa valvontakamerasta kadulle


- Yksitoikkoista
- Ei safkaetuja (paitsi harvoin jos jostain kokouksesta on jääny pullaa tms., jotka harvoin mulle maistuu)
- Ainakin kesällä ja nyt ollu hommista pulaa, eli tosi tylsää
- Istumista lähinnä (aina vaikeeta tuolien kanssa)
- Huono palkka, oikeasti
- Johtaja söi miun hernaripurkin ja osti paskemman tilalle
 
+työterveyshuolto pelaa erinomaisesti
+hyvä sapuska ruokalassa
+pystyy käytännössä surffailla netissä tuntikaupalla

-duuni ei mielekästä, eikä oikein vastaa koulutustakaan
-ei mahdollista edetä
-palkka kehnohko
-palkankorotusta ei mahdollista saada vaikka tekisi mitä tahansa, suoraan pomon suusta
-ei kouluteta
-ei mahdollista vaihtaa mielekkäämpään työhön
-tunnin työmatka suuntaansa, kahdella julkisella
-välillä vittumaiset työskentelyolosuhteet, meteliä
-joka aamu vituttaa lähteä töihin, tylsyy kuoliaaksi päivällä ja töiden jälkeen ihan väsy
 
++ Mielenkiintoinen duuni - teen sitä mitä olen aina halunnut tehdä
+ Hyvin suuri vapaus työajan ja -tehtävien suhteen
+ Oma budjetti
+ Edellytetään että osaan suunnitella ja suorittaa pelkkien suurten linjojen perusteella. Kukaan ei mikromanagoi, mutta eipä kukaan muu ota sitten vastuutakaan.
+ OK palkka (yksityisellä puolella tai esim. TAMK:ssa saisin tällä koulutuksella ja kokemuksella paljon enemmän, mutta so not...)
+ Lähes ilmainen sali
+ Hyvät, nopeat työterveyspalvelut
+ Nuorekas työympäristö
+ Hyvät työpaikkaruokalat
+ Oma, rauhallinen työhuone - ainakin kun pistää oven kiinni
+ Sosiaalitilat ja oma pukkarikaappi, eli voi huoletta hikoilla töihin pyöräillessä
+ Pääsee jatkuvasti matkustamaan ulkomailla

-- On oltava poliitikko. On tiedettävä kuka on kuka, mitä intressejä heillä on ja mitä palveluksia sinä voit tarjota heille jotta voit pyytää heiltä joskus vastapalvelusta. Lisäksi on tajuttava miten tämä tehdään tahdikkaasti. Ikävää kun ei ole pelaajan luonnetta, mutta tällaista elämä on.
- Osa duunista on sellaista, että tein mitä tahansa, niin joku on aina valittamassa. Kuin joutuisi päivittäin kuuntelemaan tuollaista VIP-blog-hyvä-vai-huono -vääntöä. ;)
- Sähköpostitulva on ihan käsittämätön
- Ei sijaista. Vaikea olla kokonaan pois työpaikalta.

+- Työkännykkä johon synkronoituu myös sähköpostit ja kalenteri. Tutkimuspuolella on oltava tavoitettavissa 24/7/365 kun on kaiken aikaa päällä olevat, jäähdytystä ym. tarvitsevat miljoonalaitteet kyseessä. Jos joku hajoaa ja saan kännykkään ilmoituksen viasta, niin tulee lähtö työpaikalle vaikka olisi klo. 3 yöllä joulupäivänä. Mitään korvauksia ei tietenkään tunneta (muuta kuin ehkä taksimatkan hyvitys) - korvaus on se, että ne laitteet toimii.
+- Alaiset
 
Ihmetyttää kovasti, että onko porukalla laikaan työssä työtehtäviä kun jokatoinen ehtii pakkista selaamaan "mielinmäärin"? Toki tuo riippuu paljon siitä mitä tekee, mutta jos oikeasti on töitä, ei sitä luulis netissä ehtivän roikkua montaa tuntia työpäivän aikana?

Niitä duuneja on niin erilaisia. Moni on käytännössä täysin riippuvainen jostain markkinasta - oli se sitten osake/raha/öljy/rahti- tai mikä vaan markkina. Jos markkina on hiljainen, yleensä ihminen ei voi itse muuttua markkina-aktiviteektiksi. Nämä vaihtelut tapahtuvat niin minuuttien/tuntien/päivien/viikkojen kuin kuukausienkin sisällä. Joskus säännöllisesti , useimmiten ei. Viikossa voi olla monta hiljaista päivää ja 1 hillitön kiirepäivä. Tai päivä voi olla hiljainen ja yhtäkkiä räjähtää käsiin.
Vaikkapa yleistävä esimerkki joka pätee about mihin tahansa edellisistä: yksi huono/superhyvä uutinen maailmalta aiheuttaa hirveän hässäkän ja paniikin, jota seuraa pitempi kuollut aika kun kaikki istuvat sormi p**seessä kyttäämässä mitä seuraavaksi. Silloin sitä istutaan ja odotetaan.
Tai mikrotasolla: heität vaikkapa tarjouksen johonkin ja siihen on vastapuolella vastausaikaa 15 min tai 30 min tai tunti tai monta tuntia. Ei ole muita tarjouksia tms sisällä/menossa/tulossa. Odotat vastausta. Avaat alla olevan ikkunan jossa Pakkis auki. Ehkä vastaat puhelimeen. Ehkä soitat itse pari puhelua. Juttelet/neuvottelet ko.kaupasta. Toisessa puhelussa jostain toisesta asiasta. Välillä taas selaat pakkista. Saat vastatarjouksen, toimit tarpeen mukaan ja jäät odottelemaan taas vastausta.. Selaat pakkista.. you get the picture.
Yllättävän monen duuni on tuollaistakin. Sitten kun on vilskettä, ei ehdi selata kyllä yhtään mitään ja tuntuu että 2 kättä, 2 puhelinta ja 1 suu eivät riitä. Eikä se (ainakin mulla) varsin rajallinen kapasiteetti mitä on pään sisällä koska on niin monta eri juttua meneillään ja kaikissa isot fyrkat kyseessä.
 
Niitä duuneja on niin erilaisia. Moni on käytännössä täysin riippuvainen jostain markkinasta - oli se sitten osake/raha/öljy/rahti- tai mikä vaan markkina. Jos markkina on hiljainen, yleensä ihminen ei voi itse muuttua markkina-aktiviteektiksi. Nämä vaihtelut tapahtuvat niin minuuttien/tuntien/päivien/viikkojen kuin kuukausienkin sisällä. Joskus säännöllisesti , useimmiten ei. Viikossa voi olla monta hiljaista päivää ja 1 hillitön kiirepäivä. Tai päivä voi olla hiljainen ja yhtäkkiä räjähtää käsiin.
Vaikkapa yleistävä esimerkki joka pätee about mihin tahansa edellisistä: yksi huono/superhyvä uutinen maailmalta aiheuttaa hirveän hässäkän ja paniikin, jota seuraa pitempi kuollut aika kun kaikki istuvat sormi p**seessä kyttäämässä mitä seuraavaksi. Silloin sitä istutaan ja odotetaan.
Tai mikrotasolla: heität vaikkapa tarjouksen johonkin ja siihen on vastapuolella vastausaikaa 15 min tai 30 min tai tunti tai monta tuntia. Ei ole muita tarjouksia tms sisällä/menossa/tulossa. Odotat vastausta. Avaat alla olevan ikkunan jossa Pakkis auki. Ehkä vastaat puhelimeen. Ehkä soitat itse pari puhelua. Juttelet/neuvottelet ko.kaupasta. Toisessa puhelussa jostain toisesta asiasta. Välillä taas selaat pakkista. Saat vastatarjouksen, toimit tarpeen mukaan ja jäät odottelemaan taas vastausta.. Selaat pakkista.. you get the picture.
Yllättävän monen duuni on tuollaistakin. Sitten kun on vilskettä, ei ehdi selata kyllä yhtään mitään ja tuntuu että 2 kättä, 2 puhelinta ja 1 suu eivät riitä. Eikä se (ainakin mulla) varsin rajallinen kapasiteetti mitä on pään sisällä koska on niin monta eri juttua meneillään ja kaikissa isot fyrkat kyseessä.

Jep, totesin tossa itsekin, että hommia on tietysti monenlaisia. Saa sitä itekin viettää hyvän tovin netissä per päivä vaikkei mikään nettiin liittyvän mun duuniin kuulukkaan. Mutta tuo nyt on jo sellaista puoliluvallista. ;)

Ja mitä tulee tohon työkännykkään, niin itselläkin on sellainen. Se ei tosin ole mikään puhelinetu, enkä sellaista huolisi vaikka tarjottaisiin. Mä vastaan työpuhelimeen kotona jos sattuu huvittamaan, mitään velvoitetta siihen ei ole, eikä mulle onneksi yleensä iltaisin soitellakkaan. Omasta kännykästä soitan omat puhelut ja on varmasti jopa halvempi näin, 500 min + 100 tekstaria 19,90, että eipä nuo puhelut voi enää paljon halvemmaksi mennä. Työpuhelimesta voi sitten aina soittaa esim. 010 ja 020 alkusiin kun ne ei tohon pakettiin kuulu. ;)
 
No jos mulla olisi vähän vähemmän hohdokas ns. tavisduuni...

+liukuva työaika, plussaa kertyy ja sitä voi sitten pitää kun tilanteeseen sopii
+mahdollisuus etätyöhön, olen joskus muuttanut esim. kahvilaan tai kirjastoon kun seinät alkaneet kaatua päälle
+oma huone, jossa myös oma vaatekaappi
+liikuntasetelit (tosin ei hirveän montaa vuodessa)
+bodyruokaystävällinen ruokala, jossa ruokailusta firma maksaa 20%
+vapaus järjestellä tekemisensä miten parhaaksi katsoo, nettiä ja yksityisasioiden hoitoa ei valvota, pääasia kun hommat tulevat tehtyä
+ulkomaan reissuja, joissa ei ole hirveän tiukka ohjelma
+ei juuri koskaan kiirettä
+työ vastaa koulutusta ja on ajoittain äärimmäisen mielenkiintoista
+palkka on työn rankkuuteen nähden kohtuullinen = helpohkoa rahaa.

-tulosvastuun ja osin "oikean elämän" realiteettien puute (tutkimushommaa). Tää vois kyllä olla plussakin, ehkä.
-vastuu laajasta kokonaisuudesta jota kukaan muu ei paikkaa eikä osaisikaan paikata, jos olen kipeä tms.
-joskus pirun tylsää ja yksinäistä
-pomo on melko häikäilemätön pyrkyri ja joskus myös ihmisenä ääriärsyttävä, onneksi enimmäkseen reilu ja maksaa hyvän korvauksen sietämisestään :D
-oma kiinnostus nykyiseen projektiin alkaa kohta loppua, harmi että tätä on vielä puolet jäljellä.
-organisaatio on ylibyrokraattinen hirviö jossa on hiljattain toteutettu huonosti suunniteltu organisaatiomuutos

Edit: Netin käytöstä sun muusta toteaisin vielä, että ainakaan tässä työssä ei voi vaan "keskittyä työhön" työaikana, kun tämä on niin suurelta osin miettimistä ja pohtimista ja ajatusten herättelyä. Joskus ne ideat tulee mieleen kotona saunassa, joskus tässä pakkista selatessa. Ei ne ratkaisut sen nopeammin tekeydy päässä vaikka tuijottaisin tyhjää ruutua tai seinää, itse asiassa melkein päinvastoin.
 
Back
Ylös Bottom