Työnteko Ei Kannata!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
trainee4you sanoi:
ps. Green Card -hakemus vetämässä...
No onneksi niitä on niin helppo saada että pääset varmaan tuotapikaa vuolemaan rahaa jenkkeihin. :jahas: Tervemenoa.

jos oot noin pätevä mitä kirjoitit niin luulisi että pystyt ratkomaan ongelmasikin vai ootko vain teoriatyyppi.

ja joitain tyyppejä haukutaan sossupummiksi, sellainen on sossupummi joka ei suostu menemään mihinkään eikä halua muutosta. kaipaa vaan sitä rahaa.
onko kaikki opiskelijat sossupummeja kesälomalla.
mitä eroa on työkkärin työttömyysturvalla ja sossun toimeentulotuella. HÄ.
sossu sossu sossu, voi vittu, ihmisellä VOI joskus olla vaikeuksia.
noi pummit on sitten eriasia, jotka jo edellä mainiten, eivät edes yritä.

Hyvä homma. Onnea matkaan. Amerikasta saatkin hyvät opintotuet ja saat tienata niin paljon kuin haluat, eikä se vaikuta sun saamiin opintotukiin yhtään mitenkään. Siellä kun ei ole niitä demareita, vasemmistoliittolaisia, viherpiipertäjiä tai Tarja Halosta...:)

fic-spk1.gif

No hoh, en jaksa kommetoida kaikkea paskaa mitä täällä on jauhettu. Mulla on oma mielipide, joka on selkeästi ilmaistu tuossa aloitus viestissä.

Kyllä tossa aika monta hyvää postausta joihin olisi mielellään kuullut sun mielipiteen. No voi sen kuitata tuolla kuvallakin :david:. Oot sä melkoinen tekijä.

Se opintotuki EI ole mikään kansalaispalkka joka maksetaan jokaiselle opiskelijalle. Se kuuluu niille, jotka sitä tarvitsevat ei niille jotka ovat töissä. Tulorajoja nyt voitaisiin tarkistaa, mutta ei sitä tukea silti jokaiselle tarvitse maksaa. Kuten jo n kertaa mainittu kaikki tarvittava tieto tukien määristä ja tulorajoista löytyy kelan lapuista.

Mä olen maksanut myös aikanaan aika mukavan potin kelalle takaisin. Ei ollut kivaa, mutta jos asiaa tarkemmin ajattelee niin syypään löytää helposti tästä tuolin ja näppiksen välistä.

Tervemenoa vaan kultaa vuolemaan länd of freedom ja hopeen :lol2:.

p.s. Ei kannata ihan vielä laukkuja pakata, tuon green cardin saamiseen voi mennä tovi.

Edit. Se on kumma juttu, että tuo kaljoittelu tuodaan aina näihin mukaan. Onko sillä väliä, jos joku syö makaroonia viikot ja ottaa soppaa viikonloput? Ei siihen kaljanjuontiin anneta mitään harkinnanvaraista lisätukea.

Kyllä kelan ja sossun rahoilla kaljoittelu on suhteellisen köyhää puuhaa.

Aloituspostiin ei voi kommentoida kuin että mitä nillität, iso mies? Opettele pelisäännöt ja elä niiden mukaan. Noin käsittämättömän loistavan ja täydellisyyttä hipovan yksilön olisi kuvitellut tekevän fiksumpiakin ratkaisuja.

Melkosta pillitystä tosiaankin. Ja jos sitä tekee niin vitusti duunia ja hyvällä palkalla, niin eipä mielestäni edes silloin tartte mitään TUKIA. Ihmisillä on joku ihme käsitys, että se opintotuki olisi joku opiskelijan palkka, paskat se näin on vaan se on TUKI kuten jo siinä nimessäkin mainitaan.

Ja ZannaZinkaan itkua mä en tajua. Jos on töissä eikä vielä ole tili tullut, niin ei siinä kovin iso hätä voi tulla. Varmasti saa vuokraan ja puhelinlaskuun sitä maksuaikaa kunnes tili tulee. Ja jos sitä on jo kunnolla veloissa, on ne hommansa kussut jo aikaisemmin. Eli kannattaisi mennä vaikka pankkiin ja kysästä senverran vekkulia että saa kaikki rästit ja laskut ja käyttöluotot maksettua ja lyhentelee sitten yhtä lainaa kun tili alkaa juosta, pääsee takuulla halvemmalla ja ilman mitään ylimääräisiä hermoiluita.

Kyllä sitä elämän mittaan tulee monta monta vastoinkäymistä ja loppupeleistä iso osa niistä johtuu vain ja ainoataan omasta huolimattomuudesta!

Huh huh, enpä ole ennen huomannut että kuinka paska tämä suomen maa oikeen onkaan. Itseänikin oikeen vituttaa että olen saanut ilmaisen pohjakoulutuksen suht kelvollisessa peruskoulussa, luokka koon ollessa alle 25.

Ja niin, jos oikeen muistan, lukionkin läpi käymisen joku maksoi, en ainakaan itse sitä tehnyt. Tosin perseestähän se on ettei kukaan siitä mulle penniäkään maksanut, kuulemma vanhemmat niin paljon tienasivat ettei minulle tukiaisia riittänyt. Varmasti joku kaljasieppo joi nekin rahat. Kele.

Ja mikäli oikeen muistan, niin tämä katala ja surkea valtiomme on vaatinut hirmuisia summia terveyden huollostani. Muistaakseni hammaslääkäri oli ilmaista 17vuotiaaksi ja suht edullista tuo on ollut kunnallisessa vielä senkin jälkeen... Mutta nämä terveyskeskusmaksut ne vasta hirvittävät. Vaativat perkele köyhältä koko 22euroa vuodesta, riippumatta kuinkakos monta kertaa siellä sitten käykään vuoden aikana. Onneksi en siellä joudu ravaamaan joka vuosi, konkurssiin menisin.

Oho, otsikossahan lukeekin ettei työnteko kannata. Tästä minun on pakko olla erimieltä. Huomattavasti paremmin olen syönyt silloin kun olen työtä tehnyt kuin opiskellessani. Ja muistaakseni harrastaminenkin oli helpompaa kun ei tarvinut miettiä ostaako salikortin vai maksaako poksausmaksut. Tosin olisivathan nuo tukiaiset kelvanneet silloinkin, mutta taisi taas joku kalja sieppo nekin juoda... stana!

Vielä täytyy mainita että opiskelen tällä hetkellä. Syksyllä alkaa neljäs vuosi AMK:ssa. Ja mikäli olen oikeen ymmärtänyt, kukaan ei penniäkään ole pyytänyt rahaa minulta, että saisin opiskella. Eli olisikohan tuo ilmaista????? Ja mikäli tiliotteitani osaan oikeen lukia, näyttää nuita tukia tulevan joka kuukausi (opinto -&asumistuki). Vähäisiähän nuo pennit ovat mitä KELA jakaa, mutta kyllähän niillä selviää. Opintolainakin kun on valtion takaama, niin tokihan olen sen joka vuosi ottanut, koska se tuloiksi lasketaan joka tapauksessa.

Ja jos jotain muutosta nykytilanteeseen kaipaisin, niin sanoisin että lopetetaan opinto-&asumistuet kokonaan!!! Juuri näin. Koko tuet pois.
Tilalle mahdollisuus tehdä töitä niin paljon kuin jaksaa, tukiinhan se ei enää vaikuta, koska niitä ei ole! Niille jotka eivät jostain syystä töitä opiskelu aikanaan/lomilla ym. saisi, niin mahdollisuus riittävään opinto lainaan. Miksipä valtio sen opiskelun maksaisi, itseäänhän varten jokainen opiskelee. Ja väittäisin että harvemmin venyisi opiskelut ihmisillä, kun laina rahoilla se tehtäisiin.

Ja voi olla ettei tässä tekstissä ole päätä eikä häntää, en jaksa edes ite tuota enää lukea läpi. Jos joku tuon jaksaa läpi lukasta, nii toivottavasti pointtini tuli ilmi.

Nim. tilanteeseen tyytyväinen persaukinen opiskelija

Semmonen tuli mieleen, että mistä opettaja saa palkkansa? Tuleeko se verotuloista? Kun moni vineää että ei käytä yhteiskunnan varoja, koska ei nosta opintotukea vaikka opiskeleekin...

Niin kauan kun kouluissamme ei lukukausimaksuja ole, yhteiskuntahan sen opiskelun silloin maksaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Semmonen tuli mieleen, että mistä opettaja saa palkkansa? Tuleeko se verotuloista? Kun moni vineää että ei käytä yhteiskunnan varoja, koska ei nosta opintotukea vaikka opiskeleekin...

En ole varma sisäistinkö pointtisi tässä, mutta menkööt. Eli edelleen niitä tukia ei tarvitse jos saa sitä palkkaa niinpaljon että tuet menee, silloi elää tekemällään työllä! Ja jos sitä ei viitsi mennä töihin jotta saa tukia, on elätti. Toki kannattaa ehkä kikkailla ja tehdä vain senverran työtä ettei tuet mene. Ja sitäpaitsi ne rajat on siinä varmasti sentakia, että keskityttäisiin siihen opiskeluun eikä siihen työntekoon. Eli työnteko olisi selkeästä kakkostilalla tässä yhtälössä. Jos ei tukia olisi, pitäisi pystyä keskittymään molempiin täysillä ja sitten täällä itkettäisiin kun ei jää aikaa juoda sitä kaljaa milloinkaan. ;)

Sossusta EI TULE rahaa ovista ja ikkunoista. Olettakaamme, että asut yksiössä, joka maksaa 400 euroa kuussa.

Sossu laskee sun kuukauden tarpeen tällä tavalla:

- asunnosta 93% eli 372
- yksin asuvan perusosa eli 382
- jos tarvitsee bussilippua työhön niin se tulee lisäksi
- sähkölasku ja kotivakuutus (kuittia vastaan)

Yhteensä: 754 euroa. Maksat vuokran ja jäljelle jää 354 euroa.

Sulla on 354 euroa rahaa maksaa laskut, ruoka, harrastukset, vaatteet tai mitä lie menoja ihmisellä onkaan.

En kutsu sitä kovin isoksi rahaksi.

Ja saadaksesi ton hirmuisen summan rahaa sun täytyy toimittaa sinne sosiaalitoimistolle joka ikinen kuukausi biljoona eri lippua ja lappua ja todistetta, ettei sulla ole tuloja.

Hippa puhuu täyttä asiaa, sitten jos tuosta 350 eurosta menee vielä 100 euroa kuussa pankkiin johonkin opintolainan lyhennyksiin niin eipä paljon naurata.

Toimeentulotuki on aina viimeinen tukimuoto, ja jos vielä senkin jälkeen menee tili miinukselle niin sitten kannattaa miettiä että mikä on elämässä tärkeää:

a) "maksaa kituutan työttömänä jotain fucking lainaa pankkiin eläen samalla koko ajan köyhyysrajan alapuolella"

b) "antaa lainojen mennä ulosottoon, jos en kerta pysty maksamaan niitä"

c) "tingitään omasta vaatimustasosta ja mennään töihin vaikka yleisten käymälöiden siivoojaksi. ei vastaa koulutusta, mutta on oikeus edes minimipalkkaan"

d) "eletään unelmissa ja laitetaan jenkkeihin green card -hakemus"

Kyllä sossu maksaa lääkärin ja lääkkeet (mutta ei yksityistä lääkäriä).

Sossu ei maksa MITÄÄN lyhennyksiä eikä ota niitä huomioon missään muodossa. Niiden puolesta voit kärventyä vaikka kuoliaaksi, jos lainanlyhennyksiä on niin paljon, että sulle ei todellisuudessa jää yhtään rahaa itselle.

Kukaan ei voi elää pelkillä sossun rahoilla, koska Suomessa ihminen on aina oikeutettu johonkin tukeen Kelan taholta.

Sossu maksaa lääkärin ja lääkkeet halvimman mukaan, tämä tietää pitkiä jonotusaikoja yleisen terveydenhuollon puolella. Samoin silmälasit ja vastaavat, niihin voi saada maksusitoumuksen jos se on täysin välttämätön. Kustannusarvio tehdään halvimman mukaan.

Mihinkään vaatteisiin ja nahkasohviin ei pysty saamaan ylimääräistä toimeentulotukea.

Opintolainan korkoihin on mahdollista anoa avustusta, jos on työtön ja toimeentulotuen varassa. Lyhennyksiin ei voi saada tukea mistään vaan ne on maksettava itse, tai sitten antaa mennä koko roska ulosottoon. Jos lainat on ulosotossa, niin saat edes sen toimeentulotuen täysimääräisenä, koska sitä ei voi ulosmitata.

Muistakaapas hyvät populistit, jotka niin kovasti haukutte "kaljankittaajia", että työttömillä ei kerry eläkkeet, ei pysty hankkimaan omaisuutta (sossu sanoo että myy auto pois ja tule sitten uudelleen), mitään oma-aloitteisuutta ei sallita koska jokainen tienattu kymppi otetaan tuesta pois, ja ennen kaikkea, mitään et voi suunnitella elämässä yhtä kuukautta pitemmälle, koska sitten pitää taas toimittaa ne samat laput aina vaan uudelleen sossuun että saisit edes lakisääteisen tuen itsellesi. Jos vielä sattuu vittumainen sosiaalityöntekijä, niin voi olla että joudut hakemaan päätökseen oikaisua valituslautakunnalta. Se onkin huonompi juttu, koska rahat myöhästyvät vähintään kuukaudella.

Kyllähän se Protsku tuossa varmastai asiaa puhuu, mutta pitäisi sitä nyt helvetissä olla tyytyväinen kun saa ILMAISTA RAHAA tekemättä yhtään mitään sen eteen...paitti täyttää ne kaavakkeet.

Pitäisikö sitä saada sama elintaso kaljaa kotisohvalla kittaamalla kuin duunissä käyden? Jättää ne kaljat ostamatta niin jää rahaa muuhunkin, mutta kummasti se raha aina siihen kaljaan tuntuu riittävän, olipa sitten soppalan elätti tai mikä tahansa.

Kyllähän se Protsku tuossa varmastai asiaa puhuu, mutta pitäisi sitä nyt helvetissä olla tyytyväinen kun saa ILMAISTA RAHAA tekemättä yhtään mitään sen eteen...paitti täyttää ne kaavakkeet.

Pitäisikö sitä saada sama elintaso kaljaa kotisohvalla kittaamalla kuin duunissä käyden? Jättää ne kaljat ostamatta niin jää rahaa muuhunkin, mutta kummasti se raha aina siihen kaljaan tuntuu riittävän, olipa sitten soppalan elätti tai mikä tahansa.

Kalja on halvempaa kuin maito. Ihan btw :)

Kalja on halvempaa kuin maito. Ihan btw :)

Ai mitenkä niin? Ehkä pullo kaljaa on halvempi kuin litra maitoa, mutta litra kaljaa ei takuulla ole. Ainakin Lidlissä litra maitoa on 59 centtiä ja litra kaljaa jotain 1,2 euroa. Ja maitoa harva vetää sen 6-8 litraa päivässä, mutta kaljaa menee tuo määrä helposti kun juomaan aletaan. ;)

Itse olen laskenut, ettei työnteko kannata. Omistan auton oikeastaan vain siksi että pääsen töihin, ja bensakuluja työstä johtuen on tällä hetkellä noin 200 euroa kuussa. Auto on lainalla ostettu, lyhennän sitä hieman yli 300 kuussa pois.

Nettotulot on noin 1650 euroa kuussa. Siitä kun otetaan pois autokulut jää 1150 , plus tietty vakuutukset, huollot yms. Jos jäisin ansiosidonnaiselle jäisi kuussa käteen arviolta 1100-1200 euroa. Eli siis sama summa kuin nyt!
Ensi siltikään ole suunnitellut jääväni työttömäksi jos vaan pomo ei kyllästy muhun. Kun olen töissä, toimeentuloni perustuu omaan panokseeni, ei jonkun toisen tekemään panokseen. Lisäksi aina toiveissa siintää työpaikka hieman lähempän+kovempi liksa. Silloin ehkä jäisi jotain elämiseenkin.
Jos möisin auton pois joutuisin kulkemaan treeneihin bussilla. Ei sekään varmaan kivaa olisi.;)

Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että sivistysvaltio tarjoaa kansalaisilleen kaikissa tilanteissa VÄLTTÄMÄTTÖMÄN toimeentulon. Kenenkään ei pidä joutua sillan alle. Siltikin työttömyyskorvaus voitaisiin laittaa jonkin vastikkeen taakse, kyllä Suomessa tekemätöntä työtä lyötyy. Jos työttömät joutuisivat olemaan 6-8 tuntia päivässä valtion tarjoamissa hommissa, olisi työssäkäyvän ja veroja maksavan porukan katkera kitinä paljon laimeampaa. Suoraan sanoen itseänikin vituttaa raaputella jäätä auton lasista klo 06.30 aamulla kun naapurin työtön vaan kääntää krapuloissaan kylkeä ja pieraisee.

edit: Kyllä fakta on niin että jos on työtätekevä opiskelija ja joka tienaa 10-13 tonnia vuodessa, asuu opiskelija-asunnossa ja nostaa asianmukaiset tuet niin silloin on rahaa enempi kun matalapalkka-aloilla työskentelevillä. Ainakin itselläni oli opiskeluaikana varaa syödä lehtipihviä iltapalaksi.

Selvennykseksi:

1. Teen mieluummin todellakin töitä ja maksan itse oman elämiseni.
2. Töitä teen 4,5kk.
3. Joulupukki matkaan jo käy.

Mitäs sä niistä tuista sitten oikein jaksat winettää? Ihme jannu... itse tullut aina tehtyä kesät töitä missä milloinkin ja rahat ovat riittäneet opiskeluun. Tuet olen nostanut 9:ltä kuukaudelta. Jos tulorajat olisivat ylittyneet, niin sitten ne olisivat. Olen sisäistänyt asian, että opintotuki EI ole opiskelijoiden palkkaa.

No kerropa nyt sitten, että mitä opiskelet/teet?

Viimeksi muokattu:
Itse olen laskenut, ettei työnteko kannata. Omistan auton oikeastaan vain siksi että pääsen töihin, ja bensakuluja työstä johtuen on tällä hetkellä noin 200 euroa kuussa. Auto on lainalla ostettu, lyhennän sitä hieman yli 300 kuussa pois.

Nettotulot on noin 1650 euroa kuussa. Siitä kun otetaan pois autokulut jää 1150 , plus tietty vakuutukset, huollot yms. Jos jäisin ansiosidonnaiselle jäisi kuussa käteen arviolta 1100-1200 euroa. Eli siis sama summa kuin nyt!
Ensi siltikään ole suunnitellut jääväni työttömäksi jos vaan pomo ei kyllästy muhun. Kun olen töissä, toimeentuloni perustuu omaan panokseeni, ei jonkun toisen tekemään panokseen. Lisäksi aina toiveissa siintää työpaikka hieman lähempän+kovempi liksa. Silloin ehkä jäisi jotain elämiseenkin.
Jos möisin auton pois joutuisin kulkemaan treeneihin bussilla. Ei sekään varmaan kivaa olisi.;)

Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että sivistysvaltio tarjoaa kansalaisilleen kaikissa tilanteissa VÄLTTÄMÄTTÖMÄN toimeentulon. Kenenkään ei pidä joutua sillan alle. Siltikin työttömyyskorvaus voitaisiin laittaa jonkin vastikkeen taakse, kyllä Suomessa tekemätöntä työtä lyötyy. Jos työttömät joutuisivat olemaan 6-8 tuntia päivässä valtion tarjoamissa hommissa, olisi työssäkäyvän ja veroja maksavan porukan katkera kitinä paljon laimeampaa. Suoraan sanoen itseänikin vituttaa raaputella jäätä auton lasista klo 06.30 aamulla kun naapurin työtön vaan kääntää krapuloissaan kylkeä ja pieraisee.

edit: Kyllä fakta on niin että jos on työtätekevä opiskelija ja joka tienaa 10-13 tonnia vuodessa, asuu opiskelija-asunnossa ja nostaa asianmukaiset tuet niin silloin on rahaa enempi kun matalapalkka-aloilla työskentelevillä. Ainakin itselläni oli opiskeluaikana varaa syödä lehtipihviä iltapalaksi.

Järkevää puhetta. Näkisin ongelmana varsinkin pitkäaikaistyöttömät, jotka ovat olleet yli vuoden poissa työelämästä. Omakohtaista kokemustakin löytyy että kun joutuu työttömäksi pidemmäksi aikaa, sitä menettää helposti kontrollin normaaliin rytmiin ja sitten tulee helposti muita sivuoireita, alkoholisoituu, masennusta jne. Vuoden työttömänä olleet (terveet, työkykyiset ihmiset) voitaisiin pistää tekemään joitain yleishyödyllisiä töitä, vaikka teitä rakentamaan, infrastruktuuria kehittämään.

Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että sivistysvaltio tarjoaa kansalaisilleen kaikissa tilanteissa VÄLTTÄMÄTTÖMÄN toimeentulon. Kenenkään ei pidä joutua sillan alle. Siltikin työttömyyskorvaus voitaisiin laittaa jonkin vastikkeen taakse, kyllä Suomessa tekemätöntä työtä lyötyy. Jos työttömät joutuisivat olemaan 6-8 tuntia päivässä valtion tarjoamissa hommissa, olisi työssäkäyvän ja veroja maksavan porukan katkera kitinä paljon laimeampaa. Suoraan sanoen itseänikin vituttaa raaputella jäätä auton lasista klo 0 kun naapurin työtön vaan kääntää krapuloissaan kylkeä ja pieraisee.

Onhan työvoimatoimistossa keksitty sellainen hauska termi kuin "yhdistelmätukikelpoinen". Jos intoa löytyy niin pääsee mitä mielenkiintoisimpiin paikkoihin tekemään töitä ilmaiseksi yhdistelmätukikelpoisena. Nerokas keksintö. Koskaan ei tarvitse palkata ketään, koska työntekijä saadaan ilmaiseksikin. Yhdistelmätuen tarkoituksena oli lisätä työttömien työllistymismahdollisuuksia, mutta näinhän ei luonnollisestikaan tapahtunut. Ja kuka työnantaja maksaa palkkaa, jos palkattakin porukkaa saa.

Toisenlaisiakin "työpaikkoja" on runsaasti ja lisää kehitellään ja suunnitellaan tälläkin hetkellä, niissä ei tarvita edes yhdistelmätukikelpoisuutta, vaan ihmiset voivat tulla töihin ihan puhtaasti vapaaehtoistyöntekijöinä. Sosiaali- ja terveysalalla käytetään paljon, esimerkiksi kriisikeskukset toimivat vapaaehtoistyöntekijöiden varassa. Toki kriisityöhön on olemassa AMK-tason koulutuksiakin, joista valmistuu alan ammattilaisia, mutta suotta heitä palkata, kun "pätevyys" löytyy 30 tunnin kurssituksestakin ja työvoima on ilmaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom