No onneksi niitä on niin helppo saada että pääset varmaan tuotapikaa vuolemaan rahaa jenkkeihin. :jahas: Tervemenoa.trainee4you sanoi:ps. Green Card -hakemus vetämässä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No onneksi niitä on niin helppo saada että pääset varmaan tuotapikaa vuolemaan rahaa jenkkeihin. :jahas: Tervemenoa.trainee4you sanoi:ps. Green Card -hakemus vetämässä...
ps. Green Card -hakemus vetämässä...
No hoh, en jaksa kommetoida kaikkea paskaa mitä täällä on jauhettu. Mulla on oma mielipide, joka on selkeästi ilmaistu tuossa aloitus viestissä.
ps. Green Card -hakemus vetämässä...
ps. Green Card -hakemus vetämässä...[/QUOTE]
Laita lotto kanssa, nyt saa viikon kaupan päälle!
Semmonen tuli mieleen, että mistä opettaja saa palkkansa? Tuleeko se verotuloista? Kun moni vineää että ei käytä yhteiskunnan varoja, koska ei nosta opintotukea vaikka opiskeleekin...
Sossusta EI TULE rahaa ovista ja ikkunoista. Olettakaamme, että asut yksiössä, joka maksaa 400 euroa kuussa.
Sossu laskee sun kuukauden tarpeen tällä tavalla:
- asunnosta 93% eli 372
- yksin asuvan perusosa eli 382
- jos tarvitsee bussilippua työhön niin se tulee lisäksi
- sähkölasku ja kotivakuutus (kuittia vastaan)
Yhteensä: 754 euroa. Maksat vuokran ja jäljelle jää 354 euroa.
Sulla on 354 euroa rahaa maksaa laskut, ruoka, harrastukset, vaatteet tai mitä lie menoja ihmisellä onkaan.
En kutsu sitä kovin isoksi rahaksi.
Ja saadaksesi ton hirmuisen summan rahaa sun täytyy toimittaa sinne sosiaalitoimistolle joka ikinen kuukausi biljoona eri lippua ja lappua ja todistetta, ettei sulla ole tuloja.
Kyllä sossu maksaa lääkärin ja lääkkeet (mutta ei yksityistä lääkäriä).
Sossu ei maksa MITÄÄN lyhennyksiä eikä ota niitä huomioon missään muodossa. Niiden puolesta voit kärventyä vaikka kuoliaaksi, jos lainanlyhennyksiä on niin paljon, että sulle ei todellisuudessa jää yhtään rahaa itselle.
Kukaan ei voi elää pelkillä sossun rahoilla, koska Suomessa ihminen on aina oikeutettu johonkin tukeen Kelan taholta.
Kyllähän se Protsku tuossa varmastai asiaa puhuu, mutta pitäisi sitä nyt helvetissä olla tyytyväinen kun saa ILMAISTA RAHAA tekemättä yhtään mitään sen eteen...paitti täyttää ne kaavakkeet.
Pitäisikö sitä saada sama elintaso kaljaa kotisohvalla kittaamalla kuin duunissä käyden? Jättää ne kaljat ostamatta niin jää rahaa muuhunkin, mutta kummasti se raha aina siihen kaljaan tuntuu riittävän, olipa sitten soppalan elätti tai mikä tahansa.
Kalja on halvempaa kuin maito. Ihan btw
Selvennykseksi:
1. Teen mieluummin todellakin töitä ja maksan itse oman elämiseni.
2. Töitä teen 4,5kk.
3. Joulupukki matkaan jo käy.
Itse olen laskenut, ettei työnteko kannata. Omistan auton oikeastaan vain siksi että pääsen töihin, ja bensakuluja työstä johtuen on tällä hetkellä noin 200 euroa kuussa. Auto on lainalla ostettu, lyhennän sitä hieman yli 300 kuussa pois.
Nettotulot on noin 1650 euroa kuussa. Siitä kun otetaan pois autokulut jää 1150 , plus tietty vakuutukset, huollot yms. Jos jäisin ansiosidonnaiselle jäisi kuussa käteen arviolta 1100-1200 euroa. Eli siis sama summa kuin nyt!
Ensi siltikään ole suunnitellut jääväni työttömäksi jos vaan pomo ei kyllästy muhun. Kun olen töissä, toimeentuloni perustuu omaan panokseeni, ei jonkun toisen tekemään panokseen. Lisäksi aina toiveissa siintää työpaikka hieman lähempän+kovempi liksa. Silloin ehkä jäisi jotain elämiseenkin.
Jos möisin auton pois joutuisin kulkemaan treeneihin bussilla. Ei sekään varmaan kivaa olisi.;)
Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että sivistysvaltio tarjoaa kansalaisilleen kaikissa tilanteissa VÄLTTÄMÄTTÖMÄN toimeentulon. Kenenkään ei pidä joutua sillan alle. Siltikin työttömyyskorvaus voitaisiin laittaa jonkin vastikkeen taakse, kyllä Suomessa tekemätöntä työtä lyötyy. Jos työttömät joutuisivat olemaan 6-8 tuntia päivässä valtion tarjoamissa hommissa, olisi työssäkäyvän ja veroja maksavan porukan katkera kitinä paljon laimeampaa. Suoraan sanoen itseänikin vituttaa raaputella jäätä auton lasista klo 06.30 aamulla kun naapurin työtön vaan kääntää krapuloissaan kylkeä ja pieraisee.
edit: Kyllä fakta on niin että jos on työtätekevä opiskelija ja joka tienaa 10-13 tonnia vuodessa, asuu opiskelija-asunnossa ja nostaa asianmukaiset tuet niin silloin on rahaa enempi kun matalapalkka-aloilla työskentelevillä. Ainakin itselläni oli opiskeluaikana varaa syödä lehtipihviä iltapalaksi.
Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että sivistysvaltio tarjoaa kansalaisilleen kaikissa tilanteissa VÄLTTÄMÄTTÖMÄN toimeentulon. Kenenkään ei pidä joutua sillan alle. Siltikin työttömyyskorvaus voitaisiin laittaa jonkin vastikkeen taakse, kyllä Suomessa tekemätöntä työtä lyötyy. Jos työttömät joutuisivat olemaan 6-8 tuntia päivässä valtion tarjoamissa hommissa, olisi työssäkäyvän ja veroja maksavan porukan katkera kitinä paljon laimeampaa. Suoraan sanoen itseänikin vituttaa raaputella jäätä auton lasista klo 0 kun naapurin työtön vaan kääntää krapuloissaan kylkeä ja pieraisee.