Työnteko Ei Kannata!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Varoitus! Sisältää vakavan laatuista avautumista ja tiettyjen kansanryhmien tahallista herjaamista sekä kansankiihdyttämistä niitä vastaan.

Suomi, kommunisti valtio jossa työnteko ei kannata. Kateelliset ja laiskat paskiaiset rokottavat niitä jotka jaksavat yrittää ja tehdä työtä oman menestyksensä eteen.

Itse olen joutunut oikeasti tekemään oikeita töitä lapsesta asti kun maalla asun. Minulle on opetettu että mitään ei saa ilmaiseksi ja olen aina itse tekemällä töitä tienannut rahat aina karkkipussista kannettavaan asti. Eli ei mitään "isi-leasingiä", koskaan!! Yläasteen suoritin 9 keskiarvolla ja lukionkin hyvin arvosanoin vaikka työt kotona hieman haittasivat koulunkäyntiä. Armeijan suoritin parhain mahdollisin arvosteluin, passissa lukee "kiitettävä - kiitettävä" ja arvo on oleskelu aikaan nähden korkein mahdollinen. Ammattikorkeaa on käyty pari vuotta, keskiarvolla 4,3/5.

No nyt sitten pääsin hyvään kesätyöpaikkaan missä palkka on kova, ja hakijoita paljon. Minä pääsin sinne toisin kuin moni muu kaljaa kittaava vasemmistolainen läskiperse!!

Mutta tietysti niitä rangaistaan jotka jotain tekevät oman menestyksensä eteen, kun kommunisti suomessa ollaan. Nimittäin opintotuki jää ensi vuodelta saamatta, eli opiskelun ajalta n.2600€/lukukausi, mikä on opiskelijalle paljon. Nyt kun olen töissä vieraspaikkakunnalla, täytyy minun tietysti maksaa itse kaikki asumiskulut jne. Jos olisin jäänyt vain kotiin kittaamaan kaljaa, kuten moni kaveri, en tienaisi yhtään mitään mutta en myöskään menettäisi opintotukea ensi talvelta. summarumsummarum: +-0!!! Eli koko kesä töissäkäynti: "LÄHES" TÄYSIN HYÖDYTÖNTÄ!!!! VOI V***U P*****E!!!!

Tämä s******n kommunisti riistovaltio tekee kaiken työn turhaksi, varmaan niillä multa "säästetyiltä" opintuelta maksetaan niiden v***n kaljankittaajien ensi talven tuet!!!! Eli kiitos teille kaikille, jotka vaaleissa aina äänestätte SDP:tä, Vasemmistoliittoa, Vihreitä yms. vasemmistolaisia kommunisti puolueita! Niiden tarkoitusperät näyttävät olevan vain pummien ja patalaiskojen vätysten elättäminen. Ja tiedän, toimeentulotuen varassa pärjää paremmin kuin tekemällä matalapalkkaista työtä!! KIITOS tästäkin teille, jotka Halosta äänestivät!!! Ja siitä progressiivisesta verotuksesta... Onko se oikein että ne, jotka tekevät töitä menestyksensä eteen joutuvat maksamaan muun yhteiskunnan elatuksen. TYÖMIES ON PALKKANSA ANSAINNUT, jokainen on oman onnensa seppä!!!

Mun suunnitelma tästä eteenpäin: Musta bemari pihaan, ja sitten syksyllä itkemään sossun luukulle nollaa näyttävän tiliotteen kanssa!!!

Sun ehkä kannattais hankkiutua kansanedustajaksi ajamaan omaa asiaa, ainakin tekstin perusteella vaikutat niin vitun täydelliseltä :)

Nimim. Syö isän rahoilla ostettua ruokaa + selaa pakkista isän koneella.

Ihan kun olis itse kirjoittanut tuon, paitsi että en ole maalta ja annetaan sulle kovemman duunarin titteli kuitenkin :)

Mutta mutta näinhän se menee pitkälti. Demokratiassa kun kaikki saa äänestää, niin ketä sitten joukolla äänestetään, niiden syvistä riveistä joilla on perse sohvalla ja käsi koffilla? Ei varmasti äänestetä sitä joka sanoo että koffit pois ja sohva kanssa. Äänestetään niitä hyssyköitä jotka lupaa korottaa tukia.

Mennään eräänlaisen heikoimman lenkin ehdoilla siis. Sehän tässä vielä on, että jos tienaa hieman enemmän, itsekin tienaan kesätöissä nyt enemmän joku suurin osa kyseisessä paikassa vakituisena, niin kateellisuuttahan se herättää. Monet itkevät sitä että he ovat mielestään ansainneet vähintään saman tai enemmänkin. Totuus lienee kuitenkin se, että työstä ja suoritteesta maksetaan (ainakin periaatteessa), joten se palkka on sama kuka siinä sitten onkin. Jos ei kiinnosta tai ole motivaatiota yrittää noihin paikkoihin, ei niitä tule koskaan saamaan. Niistä pitää tapella. Se on pitkänajan vaivan hedelmä. Kannukset pitää ansaita joka tasolla ennenkun seuraavaan pääsee.

Työstä pitää maksaa palkkaa kaikille. Ja kun ylität tietyn rajan, niin ei se tilipussissa näy kun pienenä lisänä, siitä pitää huolen valtio :)

Mutta jatka taistelua, kyllä se siitä. Joko sun pitää tuplata vielä tulot jotta se näkyy siellä tilissä verojenkin jälkeen, tai sitten mennä ulkomaille kun olet valmis siihen.

Hmm? Miten se opintotuki jää ENSIvuodelta saamatta, jos nyt tienaat kesätöissä? Saman kalenterivuoden tukiinhan sen vaikuttaa. Ja jos pelkän kesätyön teet (3,5kk ajan), niin aika perhanan kovat tulot (4900e/kk) saa olla, ettei koko vuodelta jäisi lainkaan tukia.

Jos taas paiskit töitä täyttä päivää samalla kun opiskelet niin kyllähän siinä silloin tuet lähtee, mikä nyt on nykyisillä tulorajoilla tosiaan aika hanurista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luuletko että olet ainoa ja jotenkin poikkeuksellinen tuossa asiassa tässä maassa? Tee enemmän ja valita vähemmän jos niin ahdistaa. Wellcome to the real world..

Tosta kirjoituksesta ei käynyt täysin ilmi, onko tukea nostettu jo tänä keväänä. Saa tosiaan olla helvetin kova kesätyöpalkka, ettei saisi yhtään tukea koko vuonna.

Yleisesti ottaen pidän opintotuen rajoja ihan hyvinä.

Niih täs ois kanssa kyssäri.
Että saanko opinto ja asumistukea jos pääsen syksyllä opiskelemaan.
Vaikka olen ollut töissä nyt pari vuotta.:rolleyes:
Tyhmäkysymys.

Vaikkakaan en äänestä SDP:tä, niin lasken heidän saavutuksiinsa tuon opintotuen olemassaolon. Jos SDP:tä ei olisi niin tietystikään ei tarvitsisi valittaa siitä, että opintotuki menee kun työtä tekee. Silloin opiskelut hoidettaisiin kokonaan duunista saadulla liksalla tahi lainalla.

Hyvän pointin tredin aloittaja toi kyllä esille, mutta kirves ei nyt ihan löytänyt maaliaan.

Suomi on siitä kiva maa, että voi valita työnteon ja istuskelun väliltä suht' vapaasti. Entä jos kaikki valitsisivat istuskelun? Olen ymmärtänyt, että jollainlailla kaikki hyvä tässä maassa on saatu aikaan kovalla työteolla. Tämän ymmärtämisessä on monella viisaallakin vielä tekemistä.

ASIAA!! :rock:

Vaikka opintotukikeskustelu on jo olemassa kerron oman tarinani lyhyesti:

Kevätlukukaudella opiskelin ja nostin opintotukea koska minulla oli vaadittava määrä opintoviikkoja. Keväällä kesäduuniin jota päätin sitten jatkaa vuoden putkeen, koska TUTKINTOSÄÄNNÖN mukaan voi pitää ns. välivuoden poissaolevana opiskelijana.

Loppuvuoden aikana tienasin sitten niin paljon, että minulla ei sitten KELAN mukaan ollutkaan oikeutta opintotukeen koko vuonna!!!

Nyt maksan sen kevään opintotukia takaisin, 1900 egeä korkoineen. Jos olisin silloin keväällä eronnut koulusta, en joutuisi maksamaan takaisin. 2 valituskierrosta takana ja bumerangina takaisin. Kela ei halua tukea rikkaita opiskelijoita kuulemma!!! Olinkin tosi rikas silloin tammi - huhtikuussa opiskellessani.

Ja joo, nyt tienaan ihan törkeästi ja maksan myös veroa vielä törkeämmin. Vitun jees. :kippis1:

Hgu sanoi:
ASIAA!! :rock:

Vaikka opintotukikeskustelu on jo olemassa kerron oman tarinani lyhyesti:

Kevätlukukaudella opiskelin ja nostin opintotukea koska minulla oli vaadittava määrä opintoviikkoja. Keväällä kesäduuniin jota päätin sitten jatkaa vuoden putkeen, koska TUTKINTOSÄÄNNÖN mukaan voi pitää ns. välivuoden poissaolevana opiskelijana.

Loppuvuoden aikana tienasin sitten niin paljon, että minulla ei sitten KELAN mukaan ollutkaan oikeutta opintotukeen koko vuonna!!!

Nyt maksan sen kevään opintotukia takaisin, 1900 egeä korkoineen. Jos olisin silloin keväällä eronnut koulusta, en joutuisi maksamaan takaisin. 2 valituskierrosta takana ja bumerangina takaisin. Kela ei halua tukea rikkaita opiskelijoita kuulemma!!! Olinkin tosi rikas silloin tammi - huhtikuussa opiskellessani.

Ja joo, nyt tienaan ihan törkeästi ja maksan myös veroa vielä törkeämmin. Vitun jees. :kippis1:

Miten olen näyttänyt Kelalle toteen, että et ole nostanut opintotukea syksyllä etkä ole ollut päätoiminen opiskelija ja että tulot on saatu syksyllä?

Mikäli Kela ei meinaa uskoa hyvällä, tee kantelu oikeusasiamiehelle.

Tuo on sinänsä mielenkiintoinen juttu, että miten Kela suhtautuu välivuoteen.. Ethän sä ole mitenkään voinut ennustaa keväällä, että olet syksyllä töissä. Tai että saat kesällä työpaikan, jota jatkat syksyllä.

Joo, vitun riistoa.

Suomessa opiskelu on sentään "ilmaista". Kyllähän se vituttaa itteäkin ku tulorajat paukkuu, mut näillä mennään.

Olisiko lääke sitten se, että tulorajat pois ja opintotukea laskettaisiin sen verran, mitä kela menettää tulorajat poistamalla?

haha, oot äärimmäisen huvittava. käyt vuosia koulua valtion piikkiin ja sitten pillastut, kun menetät jotain opintotukirahoja ensimmäisen kunnollisen kesätyöpaikan takia. urheasti oot käynyt yläasteen :D, lukion ja vielä armeijankin ja sitten ku saat kesätyöpaikan, niin heti muut on kaljaa kittaavia luusereita? LOL

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom