Työkomennus Venäjälle (Moskova-Pietari)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eicca
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Tällainen visiitti (kesto ainakin 6-8kk) olisi siis tiedossa ja nyt olisi mukava tietää käytännön kokemuksia varsinkin kyseisistä kaupungeista eli kaikki neuvot,vinkit, tarvittavat ennakkovalmistautumiset yms. ovat tervetulleita. Aikaisempi kokemus Venäjästä siis nolla ja kielitaito lähinnä aakkoset :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin Moskovassa kiinnittää huomion lähes kaikkialla puhumalla englantia. Ihmiset ovat fiiliksissä asiasta ja monet hyödyntävät tilaisuuden harjoittaa omaa englannin kieltä. Asiassa vituttaa lähinnä se, että etenkin n. 40v ukot saattaa tulla tunkemaan samaan pöytään ravintolassa vodkapullon kanssa (ja tarjota mikä voi olla hyvä tai huono asia :D ) ja juttelemaan paskaa hirveässä kännissä.

Käytännössä venäjän osaamattomuus tietää lisämenoja lähes jokaisessa asiassa. Monet hankkivat paikan päältä pitkätukkaisen sanakirjan, mikä on varmasti suositeltavaa kunhan pysyt kaukana eukoista, jotka oikeasti kelaavat vain sun kuukaustuloja.

Itse suosittelen hankkimaan paikan päällä jotain harrastuksia - kuten salilla käymisen - oli reissun pituus kk tai 2v. Muuten hajoat. Vaikka Moskovassa ja Pietarissa on todella hyvät päivärahat, ne ei riitä pitämään järjissään aina.

Viimeksi muokattu:
Pietari on mukava paikka, varsin länsimainen. Ihmiset mukavia. Käsittääkseni venäläisetkin pitää itse pietaria ja pietarilaisia mukavina ihmisinä. Moskovasta olen kuullut vähän vähemmän hyvää, siellä en itse ole tosin käynyt..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom