Työhaastattelut Securitaksella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaista tilaisuutta on syytä odotella haastatteluiden suhteen tuossa firmassa, lähinnä lentoaseman ja arvokuljetuksen saroilla?

Onko jotain erikoisia tapoja millä yritetään laittaa hakijaa ahtaalle tai jotain..tai yleensäkin jotain pieniä "vinkkejä" tulevaan koitokseen yleisien hyvien tapojen ja käytöksen lisäksi..?

..alko jo jännittään.. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä turhaan jännittele. Kaikkein vaikein osuus tuossa haastattelussa on se sun sijoitus. Arvokuljetus ja lentoasema ei varmastikaan ole niitä kaikkein kiireisimpiä rekrytointipaikkoja securitasilla, joten luultavasti sulle tarjotaan töitä myös kauppa/järjestyksenpito(metro)-osastolta. Tuonne arvokuljetuspuolelle on aika vahva plussa jos sulla on c-kortti. Se on melkeinpä edellytys (uskoisin) jos uusia kavereita otetaan sille osastolle. Suhteista ei tietenkään ole haittaa, mutta viestistäsi päätellen niitä ei taida olla. Kannattaa kuitenkin kysellä jos on tuttuja seculaisia. Itse työskentelen kilpailevassa yrityksessä, joten jos jollain Securitasin tt:llä on erilaisia mielipiteitä asian suhteen, niin hän on hyvin tod. näk. myös enemmän oikeassa.

Niin ja onnea kuitenkin nyt kutsumustyöhön hakemisessa. :thumbs: Ei noita vartijan hommia nääs rahasta tehdä.

Mulla oli vuosia sitten työhaastattelu tonne ja eipä ollut kummoinenkaan, odotin jopa enemmän. Tunnin verran juttelin niitä näitä jonkun pikkupomon kanssa, samalla täyttelin psykologisen testin paprua. Juu ja hommiin päästiin ja onneksi myös sieltä pois...

2 vuotta sitten itse hain. Työhaastattelu kesti noin kaksi tuntia joka koostui lappujen täyttelemisestä tyyliin älykkyystestit ja luonnetestit, vähän niinkuin intissä. Ja jos intissä veteli vastaavista hyvät pongot niin sama pätee täälläkin, uskoisin. Välillä psykologin kanssa käytiin läpi vastauksia ja se kyseli suullisia kysymyksiä ja tuijotti ilkeästi silmiin heh. Niin ja joku aluepäällikkö haastatteli jossain vaiheessa, se olikin se rennoin osuus oli meinaan mukava mies.

Viimeinen kysymys: "minkälainen henkilö on vartija?" Tiesin siinä kohtaa että mut valitaan kun särmästi silmää räpäyttämättä esitin että vartija on henkilö joka toimii silloinkin kun muut seisahtuvat.
Joo siis suoraan joltain secun koulutusvideolta napattu mutta kummiskin :D

Heh kutsumusammatti tosiaan, itse sain karvaasti kokea että eipä ole minusta seisoskelemaan kauppakeskuksiin ja kyttäämään ympäristöä tekemättä mitään.. Työ oli siis mulle järjettömän tylsän tuntusta mutta varmasti monet pitää siitä.

Oho, psykologisia testejä! :)

Itse kun hain respaksi juttelin vaan yhden ihmisen kaa. Sitten odotin päivän, kun kutsuttiin juttelee toisen ihmisen kaa. Se sitten ilmoittikin, että mut otetaan töihin.

Ei testejä, ei erikoisten lappujen täyttämistä. Kuntotesti ja lääkärintarkastus piti läpäistä kyllä ennen kuin pääsi aloittamaan työt.

Securitaksen työhaastattelutilaisuus sisälsi seuraavat asiat viime syksynä:

- rekrytointipsykologin tekemä haastattelu (kysymyksiä sinusta itsestä ja sinun kuvastasi liittyen vartiointialaan, mikä tekee sinusta hyvän vartijan, mitä tiedät securitaksesta yrityksenä jne...)
- laaja-alainen psykologinen testi, jossa mitattiin henkilön loogista päättelykykyä sekä luonteen-ominaisuuksia

Kuntotesti suoritetaan vasta sisäänpääsemisen jälkeen.

Mä oon varmaan niin äärettömän fiksu ja filmaattinen, ettei mun tarvinnut sen takia käydä mitään psykologin haastattelua ja älykkyystestejä :)

Tai sitten oon niin tyhmä, etten tajunnut, että mua haastatteli psykologi ja mun täyttämät laput oli psykologisia testejä.. ;)

Vähän reilu vuosi sitten kun hain respaksi seculle, niin täyttelin ne tietolomakkeet ja sen jälkeen juteltiin joku tunti 15 minuuttia haastattelijan kanssa, joka oli aika rento ukko. Sanoi, että eiköhän sulle joku paikka löydetä ja soittavat muutaman päivän päästä. Viikko haastattelusta menin uudestaan konttorille ja käytiin sitten vaan yläkerrassa ensin palveluesimiehen ja sen jälkeen palvelupäällikön juttusilla ja katsottiin vain sitten, että milloin kurssit alkavat.

ps. Kahden viikon päästä seculta pois :rock:

Omakaan haastattelu ei kummoinen ollut.Pulistiin haastattelijan kanssa tunnin verran niitä näitä. Ei siellä mitään psy.testejä ainakaan silloin tehty. Respassa istuskelen, en siis tiedä miten muihin tehtäviin pyrkijöitä testataan. Tuskinpa hirveän tarkasti seulivat kun tuntuu kaiken maailman viheltäjiä tässäkin firmassa olevan.

Kuntotesti..mitähän mahtaa sisältää?

Seulotaanko noita hakemuksia kovinkin kovalla kädellä vai kutsuuko ne melkein kaikki lapun täyttäneet haastatteluihin? Tuntuu vaan olevan kovakin pula työntekijöistä.
Onnistuuko helposti järkkäillä työvuoroja jos opiskelee samalla (päivät koulussa) ?

..niin ja ei varmaankaan ole sit odotettavissa mitään englanninkielisiä haastatteluita..lentokentällä esim.?

Jii82 sanoi:
Kuntotesti..mitähän mahtaa sisältää?

Seulotaanko noita hakemuksia kovinkin kovalla kädellä vai kutsuuko ne melkein kaikki lapun täyttäneet haastatteluihin? Tuntuu vaan olevan kovakin pula työntekijöistä.
Onnistuuko helposti järkkäillä työvuoroja jos opiskelee samalla (päivät koulussa) ?

..niin ja ei varmaankaan ole sit odotettavissa mitään englanninkielisiä haastatteluita..lentokentällä esim.?

Kuntotestissä punnerretaan, kyykätään ilman painoja, istumaannoustaan ja tehdään selkiä sekä testataan hapenotto kyky kuntopyörällä. Testin läpäisee jos omistaa kädet ja jalat. Hakemuksia ei seulota kovalla kädellä juurikaan tuon työvoima pulan takia.

Hippa sanoi:
Mä oon varmaan niin äärettömän fiksu ja filmaattinen, ettei mun tarvinnut sen takia käydä mitään psykologin haastattelua ja älykkyystestejä :)

Tai sitten oon niin tyhmä, etten tajunnut, että mua haastatteli psykologi ja mun täyttämät laput oli psykologisia testejä.. ;)

Ei kyllä sä oot ihan oikee menninkäinen, kuvasta päätellen... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom