Ihan tosi? Ymmärsitköhän nyt mitä tarkoitin?
Olet tuonut asian kohtalaisen selvästi esille, ymmärsin En tosin vieläkään ymmärrä miten tämä konsepti ratkaisisi näkyvissä olevan työvoimapulan.
Afrikasta vai Venäjältäkö ajattelit tuoda niitä oppipoikia lisää? ;)
Miksipä ei. Meillä on duunissa venäläisiä. Oppipoika, kisälli ja mestaritasoisia.
Loistavaa argumentointia:D . Rasistikortti heiluu . Ksenofobia ei ole sama asia kuin rasismi. Eikä myöskään religionismi - patriotimista puhumattakaan.
Oliko olettamuksesi Andrej:n ja Muhammedin käyttäytymisestä tulevaisuudessa sitten jotenkin pätevämpi argumentti tässä yhteydessä kuin rasistikortti?
Jos minä en halua tähän maahan vierasta enkä kotimaista alkuperää olevia ihmisiä suomalaisen sosiaaliturvan varaan elämään, kyse on tuskin rasismista. En minä halua pienessä mittakaavassa sinuakaan jääkaapilleni syömään, lompakolleni käymään tai sohvalleni löhöämään. ;)
Psst: Se oli muuten vastaus nimimerkille Joona. ;)
Jos Suomeen tulee ulkomailta ihmisiä työn perässä, he eivät elä sosiaaliturvan varassa, vaan päinvastoin he maksavat veroja.
Ja joo, keskustelupalstalla saa varmaan kommentoida ihan kaikkia vastauksia? Joonakin taisi vastata muutamaan kohtaan minun puolestani.
Tarkkana: Tuotantovälineiden sosialisointi.
Ok, korjataan. Kansantaloudellisesta näkökulmasta ihmisiä voidaan pitää myös tuotantovälineinä.
Noinko luulet veteraanien suhtautuneen hommiinsa, silloin kun Suomi-äiti repi heitä puolustamaan itseään? Sosialisointia...
En. En pitänyt asepalvelustakaan sosialisointina. Tosin jos Suomella olisi varaa palkka-armeijaan niin sitä kautta puolet jokaisesta ikäluokasta pääsisi 6-12kk aikaisemmin työelämään, ja tätä kautta helpotettaisiin tulevaa työvoimapulaa. Uskottava puolustus nyt vaan vaatii asevelvollisuuden. Yleisellä yhteiskuntapalvelulla ei ratkaista työvoimapulaa, koska se ei toisi lisää työvoimaa, vaan päinvastoin käyttäisi tehottomammin olemassaolevia työvoimavaroja.
Missähän minä olin pistämässä insinööriä siivoamaan? Lue tarkemmin, kiitos. Voit myös kysyä, jos en osaa kirjoittaa niin että ymmärrät.;)
Tuo oli ns kärjistetty esimerkki "yhteiskunnan tukitoiminnoista ja sosiaalialaan liittyvistä tehtävistä". Insinöörin paikalle voit laittaa vaikka kukkakauppiaan ja siivoamisen tilalle sairaanhoidon.
Tuota laulua kuulee usein totaalikieltäytyjien suusta. Hyvinvointiyhteiskunnan edut kelpaavat - velvollisuudet eivät.
En ole totaalikieltätyjä, ja kun huoltosuhdetta katsotaan niin olen selkeästi siellä maksajien puolella.
Minulla ei ole tarvetta lukea kansantaloutta sinun vuoksesi. ;) Vastasin kysymykseesi. Piste.
Lue sitten vaikka yleissivistyksen vuoksi ;)