TV -ulostulo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietääkö kukaan mistä sais ton TV -out toiminnon kytkettyä pois päältä? Näytönohjain on PNY Geforce 4 Ti 4200. Uusilla (44.03) ajureilla PowerDVD ei suostu toimimaan vaan valittaa että DVD:tä ei voida toistaa jos TV -out on päällä :curs: Eli mistä helvetistä sen sais pois päältä? Pitää aina vaihtaa vanhat 30.XX -ajurit et sais katottua leffaa. Jos jollain ois ratkaisu ongelmaan niin olisin helvetin tyytyväinen.

Eikö löydy täältä:

oikealla napilla työpöytään - properties - settings - advanced -
Geforce 4 Ti 4200 - vasemmalle tulevasta pikku ikkunasta nview ja rasti (pallo) kohtaan standardi

edit: ja jos tota pikku ikkunaa ei näy niin siinä vasemmalla keskellä on vihreä nappula, josta sen saa esille

Originally posted by VahvaJussi
Tietääkö kukaan mistä sais ton TV -out toiminnon kytkettyä pois päältä? Näytönohjain on PNY Geforce 4 Ti 4200. Uusilla (44.03) ajureilla PowerDVD ei suostu toimimaan vaan valittaa että DVD:tä ei voida toistaa jos TV -out on päällä :curs: Eli mistä helvetistä sen sais pois päältä? Pitää aina vaihtaa vanhat 30.XX -ajurit et sais katottua leffaa. Jos jollain ois ratkaisu ongelmaan niin olisin helvetin tyytyväinen.

Jos haluaa nviewin ja tv-outin kokonaan pois päältä niin hiiren oikee nappi työpöydällä - ominaisuudet - asetukset.

Siinä valikossa painat oikeeta nappia tv-kuvan kohalla ja klikkaat sen pois käytöstä ja pistät "käytä" tms alareunasta. Jos muuten vain mahdollista niin vedä kaapeli telkkariin tai videoihin ja kato avit telkkarista. Ei voi edes verrata sitä kuvanlaadun eroa mikä on monitori vs telkkari. Kahden ceedeen xvidit on joskus niin mielettömän hyvälaatusia ettei eroa dvd:hen huomaa oikein ollenkaan ja dvd:t näyttää telkkarissa ihan erilaisilta kun mitä ne näyttää monitorilla. Ja tietenkin kokokin merkkaa potenssiin 77777 joku 15", 17", 19" tai 21" vs telkkari 25", 28", 32" laajakuva tai peräti 36" laajakuva :worship: .

Toki tää on vähän mielipidekysymyskin.

Joo siis mulla ei valitettavasti ole TV:tä tääl omas huonees et sais kuvan siihen. Ja nView sekä TV -out pitäis olla pois päältä mut ei vain ilmeisesti ole! ja nview asetukset on standardissa. Kun yrittää soittaa DVD:tä PowerDVD:llä niin virheilmoitus on tämä: "TheTV Out port of your display card is not working properly." ja "This copy protected disc can not be played when the TV out function is enabled." Ja käytössä on vain yksi näyttö.

Sakkeus: Mikä TV:n kuva? Mainitsemassasi valikossa näkyy kaksi monitorin kuvaa, joista toinen on pois päältä.

Vituttaa melkein yhtä paljon ku silloin kun en päässyt eräisiin asetuksiin käsin ku en muka ollut koneen administrator :curs: Vaikka ainoa henkilö joka tätä konetta käyttää on minä. :rolleyes:

Joo siis mulla ei valitettavasti ole TV:tä tääl omas huonees et sais kuvan siihen. Ja nView sekä TV -out pitäis olla pois päältä mut ei vain ilmeisesti ole! ja nview asetukset on standardissa. Kun yrittää soittaa DVD:tä PowerDVD:llä niin virheilmoitus on tämä: "TheTV Out port of your display card is not working properly." ja "This copy protected disc can not be played when the TV out function is enabled." Ja käytössä on vain yksi näyttö.

Sakkeus: Mikä TV:n kuva? Mainitsemassasi valikossa näkyy kaksi monitorin kuvaa, joista toinen on pois päältä.

Vituttaa melkein yhtä paljon ku silloin kun en päässyt eräisiin asetuksiin käsin ku en muka ollut koneen administrator :curs: Vaikka ainoa henkilö joka tätä konetta käyttää on minä. :rolleyes:

Joo eli tv-out ei oo päällä. Aika kumma juttu, mulla on kyllä PowerDVD ja WinDVD aina toiminu vaikken käytäkkään niitä ollenkaan vaan käytän Zoom Playeriä. Muistaakseni joku Dvd-kodekki tarvitaan jotta Zoom Playerillä toimii Dvd; kun sulla on asennettuna toi PowerDVD niin sen pitäs jyllätä sinne se codekki.

Kokeilepa siis Zoom Playerillä Dvd toistoa:

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Originally posted by Sakkeus
Joo eli tv-out ei oo päällä. Aika kumma juttu, mulla on kyllä PowerDVD ja WinDVD aina toiminu vaikken käytäkkään niitä ollenkaan vaan käytän Zoom Playeriä. Muistaakseni joku Dvd-kodekki tarvitaan jotta Zoom Playerillä toimii Dvd; kun sulla on asennettuna toi PowerDVD niin sen pitäs jyllätä sinne se codekki.

Kokeilepa siis Zoom Playerillä Dvd toistoa:

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

On kumma juttu joo, pitäis varmaan kokeilla ens töikseen uudelleenasentamista :rolleyes: Mä oon kyl niin tottunut tohon PowerDVD -ohjelmaan etten mielellään siitä luopuis :itku: Mut kai se on pakko jos ei kerta toimi kunnolla. Jos täs nyt ei muu auta niin se on sit ohjelma vaihtoon.:rolleyes:

On kumma juttu joo, pitäis varmaan kokeilla ens töikseen uudelleenasentamista :rolleyes: Mä oon kyl niin tottunut tohon PowerDVD -ohjelmaan etten mielellään siitä luopuis :itku: Mut kai se on pakko jos ei kerta toimi kunnolla. Jos täs nyt ei muu auta niin se on sit ohjelma vaihtoon.:rolleyes:

Niin ja siis detoissa voi olla vaikka millasia pyllyprobleemia, itellänikin on ehkä 10% detoista toiminu kaikilla osa-alueilla hyvin.
http://www.guru3d.com/ <- imuta tuolta esim jotkut 42.xx detot muistaakseni 42.01 on aika vitun hyvät. 30.x sarjakin on ok, peleissä vaan niin pirun hitaat.

Niin ja siis detoissa voi olla vaikka millasia pyllyprobleemia, itellänikin on ehkä 10% detoista toiminu kaikilla osa-alueilla hyvin.
http://www.guru3d.com/ <- imuta tuolta esim jotkut 42.xx detot muistaakseni 42.01 on aika vitun hyvät. 30.x sarjakin on ok, peleissä vaan niin pirun hitaat.

Joo pitää kokeilla eri detoi. Tosta pelinopeudesta oon huomannut, että jos peli ei käytä hyväkseen dx8 -jippoja (mm. gta3, vice city ja hieman vanhemmat pelit) niin 30.xx -ajurit on parhaat mutta uusilla peleillä on 40 -sarja paras. nois gta -peleissä 40 -ajurit oli jotain 20-30% hitaammat.

-edit- Noi 42.30:t näyttäis olevan WHQL certified joten testaanpa nyt niitä sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: TV -ulostulo

Jos haluaa nviewin ja tv-outin kokonaan pois päältä niin hiiren oikee nappi työpöydällä - ominaisuudet - asetukset.

Siinä valikossa painat oikeeta nappia tv-kuvan kohalla ja klikkaat sen pois käytöstä ja pistät "käytä" tms alareunasta. Jos muuten vain mahdollista niin vedä kaapeli telkkariin tai videoihin ja kato avit telkkarista. Ei voi edes verrata sitä kuvanlaadun eroa mikä on monitori vs telkkari. Kahden ceedeen xvidit on joskus niin mielettömän hyvälaatusia ettei eroa dvd:hen huomaa oikein ollenkaan ja dvd:t näyttää telkkarissa ihan erilaisilta kun mitä ne näyttää monitorilla. Ja tietenkin kokokin merkkaa potenssiin 77777 joku 15", 17", 19" tai 21" vs telkkari 25", 28", 32" laajakuva tai peräti 36" laajakuva :worship: .

Toki tää on vähän mielipidekysymyskin.

No kyllähän se on kuva erilainen telkkarissa ja monitorilla. PAL-järjestelmässä on 720x576 pikseliä ja taajuus 50/100Hz, monitorilla taas montaa luokkaa terävämpi ja tarkempi kuva. Kun nuo leffat on koodattu tuohon PAL järjestelmään niin tokihan se telkkarille tahdistuu nätist ja heikompi tarkkuus pehmentää pakkauksen puutteellisuuden virheitä. Monitorilla pakatun kuvan pikselöityminen ja muut virheet näkyvät helpommin. Sitten jos jotain muuta kuvaa yrittää koneelta telkkarille puskea, niin aika kökköä on jos ei ole laadukkaalla vga-muuntimella varustettu telkkari tai rgb-liitäntää.

Oletteko muuten huomanneet DVD:ltä leffoja katsellessanne niiden olevan hieman nopeampitempoisia kuin teatterissa? Syynä sovitus PALiin. PAL:ssa tuo 25 puolikuvaa sekunnissa lomiteltuna kahdeksi kentäksi = periaatteessa 50 Hz:n kuvataajuus, kun taas DVD-elokuvassa 24 kuvaa = 48Hz kuvataajuus joka tahdistetaan PAL-telkkariin nopeuttamalla leffaa 4%. Audioraidat nopeutetaan jo masterointivaiheessa tuolla 4%:lla että saadaan synkkaan kuvan kanssa. Eli ei ne autot niin kovaa oikeesti ajakaan ;) (Sama homma televisiokanavien näyttämissä leffoissa, jotka eivät ole tehty nimenomaan tv-leffoiksi vaan teatterihin.)

Re: Re: Re: TV -ulostulo

Originally posted by Ohut
kun taas DVD-elokuvassa 24 kuvaa = 48Hz kuvataajuus joka tahdistetaan PAL-telkkariin nopeuttamalla leffaa 4%.

Tätä en ole tiennytkään. Olen luullut, että jos DVD on tehty PAL versioksi, sen FPS on 25 valmiiksi. NTSC levyillä taas omansa (29,97 tai jotain).
Analogisessa elokuvateatterissahan kuva rullaa periaatteessa 24 (joka ruutu taidetaan välkyttää kahteen kertaan häiritsevän välkkymisen vähentämiseksi)

Toihan siis tarkoittaa siis sitä, että jos katsoo PAL levyn tietsin ruudulta niin leffasta saa nauttia muutaman hetken piteempään kuin tavallisella soittimella ja telkkarilla...:D

Kyllä se taitaa siinäkin tulla nopeutettuna, tuo audio kun on jo valmiiksi nopeutettu levylle, sitä ei siis säädetä erikseen purkuvaiheessa leffaa katsottaessa. Jos ei tietokoneen soitin sitten hidasta myös ääntä takaisin normaaliksi :)

Videomateriaali (ei-elokuvakameralla kuvattu) tallennetaan kyllä DVD:lle 25Hz/30Hz (PAL/NTSC) normaalilla videokuvan nopeudella, mutta muuten tuo säätö hoidetaan todellakin soittimella. NTSC:hen kuva on helpompi tahdistaa kuvataajuuteen näyttämällä puolikuvia eri pituisina jaksoina (2 ruutua, 3 ruutua, 2 ruutua) tämä tosin lisää nykimistä tasaiseen liikkeeseen (kuten 100Hz televisio). NTSC kuvaa siis hidastetaan 0.01% ja kuva tahdistuu 23.98 Hz:iin.

Tässä on yks syy käydä useammin leffassa. DVD:ltä tai telkkarista tulevat leffat eivät ole sellaisia kuin niiden pitäisi olla. Eivätkä kestä yhtä kauan, ellei sitten käytössä ole NTSC systeemiä.

Re: Re: PNY

On mul vielä PNY, kuin nii?
No kun ne on paukkunu järjestään kaikki.Se on otettu pois
markkinoilta.Mulla kesti n.6 kk.Muropaketissa on aikalailla
juttua PNY:stä.

Re: Re: Re: PNY

Originally posted by nysse
No kun ne on paukkunu järjestään kaikki.Se on otettu pois
markkinoilta.Mulla kesti n.6 kk.Muropaketissa on aikalailla
juttua PNY:stä.

Vai niin, no kyllä tää on aivan erinomaisesti toiminut viimeiset 14kk. Voitko laittaa linkkiä suoraan noihin muropaketin juttuhin? ei jaksais lähteä kahlaamaan.

PNY

Enpä taida osata laittaa linkkiä(tyhmä mikä tyhmä).
Jos se kerran on kestänyt noin kauan se varmaan on
priimatavaraa.Ne kortit jotka paloi,kesti aikalailla tarkkaan
puoli vuotta.

Re: PNY

Originally posted by nysse
Enpä taida osata laittaa linkkiä(tyhmä mikä tyhmä).
Jos se kerran on kestänyt noin kauan se varmaan on
priimatavaraa.Ne kortit jotka paloi,kesti aikalailla tarkkaan
puoli vuotta.

joo, mä löysin jo ainakin yhden aika pitkän threadin noista palaneista PNY:istä. Panin merkille, että lähes kaikki, joilla oli palanut kortti, oli ostanut sen joskus vuoden vaihtumisen aikoihin. Mä ostin tän sillon kun oli just tullut markkinoille yli vuos sitten. Eikä toi linkin laitto nyt niin kummonen temppu ole. Maalaa osoite, paina ctrl-c:tä ja sitten ctrl-v:tä postaukseen.

Re: Re: PNY

joo, mä löysin jo ainakin yhden aika pitkän threadin noista palaneista PNY:istä. Panin merkille, että lähes kaikki, joilla oli palanut kortti, oli ostanut sen joskus vuoden vaihtumisen aikoihin. Mä ostin tän sillon kun oli just tullut markkinoille yli vuos sitten. Eikä toi linkin laitto nyt niin kummonen temppu ole. Maalaa osoite, paina ctrl-c:tä ja sitten ctrl-v:tä postaukseen.
http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=2&thread=225443
Näinkö?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom