Tutkitusti toimivat ravinteet vuonna 2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huukka
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin tässä aloittaa topicin, josta löytyisi lyhyesti lisäravinteet, joihin rahoja kannattaa upottaa tutkitusti. Myynnissä on satoja tuotteita irrallisista aminohapoista testo buustereihin, mutta käytännössä kourallinen, joilla on tähän asti hyötyjä voitu oikeasti näyttää. Jos löytyy tietoa tai omia kokemuksia näistä tuotteista niin laitetaan alle, jolloin jokainen voi miettiä omia ravinteitaan ja mitä kannattaa käyttää mitä ehkä ei.

Seuraavista olen itse huomannut olevan hyötyä ja pitäisi olla perussettiä, joilla tutkittua näyttöä löytyy:

1. Hyvä hiilari esim osmo carbs, vitargo tai itsellä uutena nutriworksin sekoitus jossa myös dextroosia jne..
2. Puhdasta Bcaa:ta ilman mitään makuaineita lisäaineita.. Eaa olisi vielä parempi, mutta mennään tällä.
3. Heraisolaatti.
4. Kreatiini jaksotetusti muutama kuukausi kerrallaan
5. Beta-alaniini, yhdessä kreatiinin kanssa.
6. Msm jauhe.
8. Suola.

Onkos tietoa mitä satsiin kannattaisi mahdollisesti lisätä? Esim vapaa HMB on mielenkiintoinen, mutta löytyykö selviä näyttöjä vieläkään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
9. kofeiini
10.vihreä tee
11. magnesiumi
12. tauriini

Eilen just kippasin vanhoja treenibuustereita ja muita avattuja ja kosteutta reilusti ottaneita jauhopurkkeja roskiin ja mietin myös että mitä seuraavaksi ostaisin. Kaapissa on vielä helvetisti kaikkea, alkaa vaan purkit tyhjentyä.

Jos olen erityisen väsynyt ja salille pitäisi mennä, oon käyttänyt synefriini+kofeiinikomboa. Ei tule mitään hullua pärinää, mutta antaa mukavan tasaisesti energiaa ja hiki lentää. 120 kapselia synefriiniä maksaa vajaan kympin, joten ei ole edes kalleimmasta päästä.

examine.com , tuolta löytyy paljon tietoa. On myös kätevästi esitetty tutkimukset.
Ei ole muuten tarvetta syklitellä kreatiinia. Mielummin vaan jatkuvassa käytössä 5g/pvä, ei se edes maksa kuin n. kympin / kilo.

Jos tarkoitus oli listata vain tutkitusti toimivat tuotteet/aineet, niin voitaisiinko aloitusviestistä jättää pois / selkeästi erotella mutut ja omakohtaiset kokemukset? Ketjun aihe on mitä loistavin, mutta jos avaan ketjun tällä tämän hetkisellä otsikolla "Tutkitusti toimivat ravinteet vuonna 2017", niin oletan löytäväni listauksen tutkitusti toimivista ravinteista, mielellään lähteineen, enkä mitään mutuilua.

Olisi mielenkiintoinen ketju, jos näin tehtäisiin. Ja mielestäni voisi jättää kokonaan "mutta mun mielestä toimii"-jutut.

Tuossa olis ainakin uusi ja mojova analyysi HMB:stä: https://www.haataja.eu/hmb-kaytto/

Mielenkiintoinen artikkeli tosiaan! On toi vaan vaikeeta saada tehtyä sellanen tutkimus lisäravinteesta, joka olis selkeä ja mutkaton tuloksiltaan. Aina joku tutkii ja saa eri tuloksen tai sit joku muu tutkijaryhmä haukkuu tehdyt tutkimusmetodit suohon. Eikös kreatiinistakin ole tutkimuksia suuntaan ja toiseen vaikka yleisesti jo hyödyt ovat kuitenkin osoitettu. Ne tiedä sitten tuosta hmb:stä joskus olen sitä vedellyt ja samaan aikaan tulokset kohenivat, mutta mistä johtuen, sitä ei voi sanoa. Huonosti tuota ollut saatavanakin toistaiseksi, ainakin vapaassa muodossa. Liekkö sitten toimiva vai ei, mutta varmasti tulevaisuuden lisäravinne, jos vaan hyviä tutkimustuloksia saadaan lisää...

Suositut

Back
Ylös Bottom