Tutkimus: Musiikkimaku vaikuttaa hasiskokeiluun

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Musiikkimaku vaikuttaa siihen, kokeileeko nuori hasista vai ei. Tuoreen norjalaistutkimuksen mukaan puolet räppiä, hiphopia ja heviä kuuntelevista nuorista ovat kokeilleet hasista.

Klassista musiikkia, humppaa ja klassikkoiskelmiä suosivat nuoret eivät tutkimuksen mukaan juuri piittaa huumeista.

Apollon-tiedelehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan hasiksen käyttö on yllättävän yleistä. Yli 40 prosenttia alle 30-vuotiaista norjalaisista on kokeillut hasista.

Huumeet ovat selvästi myös kaupunkilaisilmiö, sillä Oslossa asuvista alle 30-vuotiaista hasista oli kokeillut 60 prosenttia. Tutkimuksessa oli mukana 3 000 ihmistä, joiden elämäntapoja on seurattu vuosia.

Tutkimuksen mukaan koulutetuissa piireissä kokeilut jäävät kuitenkin kokeiluiksi.

Akateemisesti koulutetuista vain kymmenen prosenttia 28-vuotiasta oli käyttänyt hasista kuluneen vuoden aikana. Peruskoulun käyneistä hasiksen käyttäjiä oli 44 prosenttia.

Terhi Width
Helsingin Sanomat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä tuo tutkimustulos on mielestäni ihan järkeenkäypä.
Oliko tämä siis pelkästään Norjassa tehty suomessa ei varmaan prosentti vielä oo noin suuri!

Mitä vi**ua? Siis melkeen puolet amiksista vetää huumeita? :eek:
Onneksi olen kiltti lukiolaispoika. :D

Roskatutkimus, se on mun valistunut ja arvovaltainen mielipide.

Eikös tossa ole logiikka vähän hanurista?

huume sitä, huume tätä. Viina on suht. kovan luokan huume, tupakka riippuvuudessaan myös (nikotiini taulukoiden mukaan kaikista eniten riippuvuutta aiheuttava aine! Toisena heroiini), muttei niistä puhuta "huumeina", päihteinä tosin joskus. Hasista ei todellakaan voi verrata piriin, herskaan ym.

Nyt olisi kuitenkin paikallaan tietaa, onko kyseessa vain korrelaatio vai oikea kausaatio, siis syy-seuraussuhde. Muutenhan voisi todeta esimerkiksi etta porkkanansyonti yli satavuotiaana altistaa kuolemalle enemman kuin porkkanansyonti 60-vuotiaana.

Kyllä tää niiltä perus korrelaatio-jostakin-hankittava-ja-todistettava-mikä-vaikuttaa-mihin -tutkimuksilta vaikuttaa.

Onhan tuo nyt aika itsestään selvää, että räppiä, hip hoppia ja heviä kuuntelevat liikkuvat vähän erilaisissa piireissä kuin humppaa ja klassista kuuntelevat. Siellä liikkuu aineita paljon enemmän ja houkutus kokeilla on varmasti suurempi.

Olen kyllä JerryS:n kanssa samoilla linjoilla sen suhteen, että hasista ei todellakaan voi verrata koviin aineisiin. Alkoholi on paljon vahvempaa kamaa, mutta silti laillista. Tupakka aiheuttaa riippuvuutta ja tappaa, mutta sekin on laillista. Silti pilveä ja pilven polttoa pidetään tosi pahoina asioina, vain koska se on luokiteltu huumeeksi. En tajua. Sallisin mieluummin pilven polttelun kuin ryyppäämisen.

Pitäsköhän sitä huolestua, tässähän kuuluu riskiryhmään. Porttiteoria ja sillee. Nyt lentää Iron Maidenit roskiin!

No kyllähän se räppi nyt siihen vaikuttaa ku jokatoisessa gängstäräp biisissä toitotetaan miten hienoo on polttaa pilvee kuten myös valitettavasti monissa suomiräp biiseissä nykyään. Tästä hevimusiikista en osaa juuri sanoa koska en ole juuri sitä kuunnellut.

Mä voisin hakea avustusta tutkimukseen, jossa tarkastelisin, onko hiustyylillä vaikutusta pilvenpolttoon. Kukaan ei varmaan arvaisi, että esim. rastapäät polttaisivat pilveä tavallista useammin?

Lööppiketjussa naureskelin muuten samaa uutista.. johan on johtopäätökset!

Ihmettelen kyllä tuota juttua minkä itsekkin oon lukenut että nikotiini olisi addektoivampi aine kuin heroiini. Kuulostaa aika epäilyttävälle. Vaikkaan kuitenkin että vieroitus oireet esim 10v päivittäisen käytön jälkeen vähän eriluokkaa.

Kyllä se on ihan ne piirit missä liikkuu, eikä mikään musiikkimaku:david: tutkimus.

Mitä vi**ua? Siis melkeen puolet amiksista vetää huumeita? :eek:
Onneksi olen kiltti lukiolaispoika. :D

No ois kannattunut mennä amikseen kun jos et tiedä peruskoulun ja amiksen eroa.... :david: :P

Melko suurelta nuo lukemat kuulostaa, luulisi että perus kannabis on suositumpaa ja helpommin saatavilla kuin hasis. Jokainen kukkahattutäti voi metsän reunalla kasvattaa helpostiviljeltäviä lajikkeita, hasiksen tekemiseen tarvitaan vissiin vähän enemmän kemiaa.

Voi jessus. Mä luulin et noi klassisen fanittajat ampuu aina heroiinia vapaa-ajallaan.. Onneks ei ole sentään suomessa tehty tutkimus.

Mä voisin hakea avustusta tutkimukseen, jossa tarkastelisin, onko hiustyylillä vaikutusta pilvenpolttoon. Kukaan ei varmaan arvaisi, että esim. rastapäät polttaisivat pilveä tavallista useammin?

Lööppiketjussa naureskelin muuten samaa uutista.. johan on johtopäätökset!

Tää kiteyttää ton koko :david:-tutkimuksen

Tälläsiä tutkimuksia on pilvin pimein ja samanlaisia "tutkimuksia" tullaan tekemään jatkossakin. Ja mitä sitten vaikka nuoret kokeilevat tätä? Onhan kyseessä kuitenkin melko turvallinen huume. Turvallisempi kuin nykyiset lailliset. Nämä on näitä propagandatutkimuksia... Ihmettelen miksei suoraan lue "Jo ensimmäinen hasispiikki voi aiheuttaa voimakkaan riippuvuuden ja tuskallisen kuoleman"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom