Nyt on ongelma joka raastaa hermoja. Olen 32v 173cm ja tämän aamun paino 66.2kg. Tiedän etten ole ylipainoinen, mutta rasva on kerääntynyt lähinnä takamukseen ja reisiin, jotka ovat suorastaan ÄLLÖTTÄVÄT!! Viime kesän lopussa painoin 68kg. Olen tehny kovasti töitä viime syksystä lähtien saadakseni persusta ja jalkoja pienemmiksi.
Olen aina liikkunut paljon ja käynyt salillakin mutta viime syksynä aloin liikkua enemmän ja säännöllisemmin: 3x/vko salilla (2-jakoisella) ja aerobista 3-5x/vko ”kesäkeleillä” lähinnä juoksua, nyt talvella myös runsaasti hiihtoa. Joskus parikin treeniä päivässä. Lisäksi rukkasin ruokavaliota terveellisemmäksi. Keskivertopäivä on tällä hetkellä seuraavanlainen:
n. klo 7.20
kaurapuuro (40g hiutaleita) + 50g marjoja + 10g becel pro active
70g raejuustoa
kalaöljykapselit
10.45
Kouluruoka (olen ope..) suurinpiirtein 500-600kcal
12.00
tee + keksi
Salipäivinä tässä välissä sali ja palkkari (n.120kcal)
n. 15.15 (salipäivinä 16.15)
Ehrman + mehukeitto + mysliä 10g
Ruisleipä kalkkunalla, juustolla)(9%) ja kasviksilla TAI pirkka-nuudelia TAI pinaattikeitto TAI n. kerran viikossa isompi ruoka
Lenkkipäivinä tässä välissä noin tunnin juoksu tai hiihto.
Jos nälkä, kasviksia, esim. kaali-porkkanaraastetta ja vähän kastiketta
Becel pro active -juoma
20.30
Kevytjogurttia 2dl + mysliä 10g
Jos kova nälkä tai jos pää muuten pettää, lisäksi hapankorppu tms.
Tiedän että esim hyviä rasvoja ja proteiinia saan aika vähän, mutta en uskalla lisätä niitä..
Kaloreita yritän kovasti laskea ja keskivertopäivänä saan niitä laskujeni mukaan n. 1600.
Lauantaisin on karkkipäivä ja silloin karkkia menee PALJON (jopa 500g...).
Becel pro-activet kolesterolin vuoksi (viime keväänä 5).
Syksyn aikana sain painon 63:een. Helmikuu oli kuitenkin hieman lepsumpi ja sorruin herkkuihin ja paino nousi takaisin 66 ja siinä ollaan. Eniten ihmetyttää se, että juuri mitään en ole muuttanut verrattuna syksyyn jolloin laihduin. Paino nousi eikä enää laske. Ilmeisesti teen jotein väärin, mutta mitä? Syönkä vieläkin liikaa? Vai liian vähän? Treenaanko liian vähän? Vai onko tuo lauantai tuhoisa? Söin kyllä syksylläkin ainakin melkein yhtä paljon karkkia...
Voisiko joku ystävällinen mimmi auttaa. Tuntuu niin turhalta kun tekee kovasti töitä eikä mitään tapahdu.
Olen aina liikkunut paljon ja käynyt salillakin mutta viime syksynä aloin liikkua enemmän ja säännöllisemmin: 3x/vko salilla (2-jakoisella) ja aerobista 3-5x/vko ”kesäkeleillä” lähinnä juoksua, nyt talvella myös runsaasti hiihtoa. Joskus parikin treeniä päivässä. Lisäksi rukkasin ruokavaliota terveellisemmäksi. Keskivertopäivä on tällä hetkellä seuraavanlainen:
n. klo 7.20
kaurapuuro (40g hiutaleita) + 50g marjoja + 10g becel pro active
70g raejuustoa
kalaöljykapselit
10.45
Kouluruoka (olen ope..) suurinpiirtein 500-600kcal
12.00
tee + keksi
Salipäivinä tässä välissä sali ja palkkari (n.120kcal)
n. 15.15 (salipäivinä 16.15)
Ehrman + mehukeitto + mysliä 10g
Ruisleipä kalkkunalla, juustolla)(9%) ja kasviksilla TAI pirkka-nuudelia TAI pinaattikeitto TAI n. kerran viikossa isompi ruoka
Lenkkipäivinä tässä välissä noin tunnin juoksu tai hiihto.
Jos nälkä, kasviksia, esim. kaali-porkkanaraastetta ja vähän kastiketta
Becel pro active -juoma
20.30
Kevytjogurttia 2dl + mysliä 10g
Jos kova nälkä tai jos pää muuten pettää, lisäksi hapankorppu tms.
Tiedän että esim hyviä rasvoja ja proteiinia saan aika vähän, mutta en uskalla lisätä niitä..
Kaloreita yritän kovasti laskea ja keskivertopäivänä saan niitä laskujeni mukaan n. 1600.
Lauantaisin on karkkipäivä ja silloin karkkia menee PALJON (jopa 500g...).
Becel pro-activet kolesterolin vuoksi (viime keväänä 5).
Syksyn aikana sain painon 63:een. Helmikuu oli kuitenkin hieman lepsumpi ja sorruin herkkuihin ja paino nousi takaisin 66 ja siinä ollaan. Eniten ihmetyttää se, että juuri mitään en ole muuttanut verrattuna syksyyn jolloin laihduin. Paino nousi eikä enää laske. Ilmeisesti teen jotein väärin, mutta mitä? Syönkä vieläkin liikaa? Vai liian vähän? Treenaanko liian vähän? Vai onko tuo lauantai tuhoisa? Söin kyllä syksylläkin ainakin melkein yhtä paljon karkkia...
Voisiko joku ystävällinen mimmi auttaa. Tuntuu niin turhalta kun tekee kovasti töitä eikä mitään tapahdu.