Turvasuojaaja. Mikä ammattiliitto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Löytyiskö tietoutta asiasta? Mihin liittoon vartiointifirmoissa työskentelevät turvalaiteasentajat kuuluu? Minkä tessin mukaan palkat maksetaan? Ei kai vaan vartiointialan :(...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm...Valitettavasti tietoa ei tällä hetkellä minulta löydy. Itse olen juuri ensimmäistä vuotta Turvallisuus puolella ammattillisessa, jossa tulee tuota turvasuojausta tulee joskus tässä 3v sisällä. Kyllä meille on jaettu jo materiaalia asiasta, mutta oikestaan vain turvasuojauksen työnäytteen suorittamisesta. Varmaan joku kuitenkin ehtii vastata ennen minua, toivottavasti.

Mulla on nyt tässä tämä PAMin alainen vartiointialan työehtosopimus kätösessä eikä tässä mainita sanallakaan turvasuojaustoimintaa, esim. mihin palkkaluokkaan kuuluu jne.. Löytyiskö keltään tietoa? Täällä on varmasti turvallisuusalalla työskenteleviä joilla on hajua asiasta..

Kokemusta ei ole, mutta noin periaatetasolla sen ammatin mukaan menee tes ja liittoasiat.

Turvasuojaajahan on nimike siinä kortissa ei varsinainen ammatti, eli turvasuojaaja voi olla yhtähyvin niin lukkoseppä kuin sähköasentajakin.

Jos ei ole ammattikoulutusta ja työskentelee vartija-nimikkeen alla, silloin PAM.
Silloinkin palkka on tietysti neuvoteltavissa jos ammattitaitoa löytyy, joten eikun ässät pöytään ja pysy tiukkana... ;o)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom