Turvallisuusalan koulutusohjelma, liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto, tradenomi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaRaXz
  • Aloitettu Aloitettu
Koulutuksen laajuus/kesto: 140 ov. / 3,5 v.
Pohjakoulutus: Ylioppilastutkinto tai toisen asteen ammatillinen tutkinto
Muut pääsyvaatimukset: Valintakoe

http://www.laurea.fi/net/fi/01_Koul...en_ja_hallinnon_ala/Turvallisuusala/index.jsp

Tälläiseen kouluun olisi tarkoitus tuossa ensi vuoden aikana hakea ja toivottavasti myös päästä sisään. Onko kenelläkään tietoa enempää tästä koulutuksesta mihin kaikkeen se antaa valmiudet mennä töihin ja miten paljon työnantajapuoli arvostaa koulutusta?

Onko pakkiksella ketään joka olisi jo tuon käynnyt / käymässä niin voisi kertoa vähän enemmän opiskelusta lauerassa yleensä ja pääsykokeista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo taitaa olla se juuri mistä meillä koulussa opettajat puhuu, jos haluamme jatkaa opiskelua vielä näiden 3v jälkeen. Itse juuri nyt ensimmäistä vuotta VAKES:ssa turvallisuuspuolella. Kehuvat kyllä laureaa kovasti ja tuollakin koulussa jo vaaditaan meidän linjalla aika paljon ja meidän pitäisi kuulemma olla esimerkkejä muille käyttäytymisellämme. Itse asiassa on meillä yksi sijainen tuolta laureasta ja hän on esitellyt kyseistä koulua. Valitettavasti en osaa vastata noihin pääsykoe asioihin, mutta ehkä sitten kerrot itse jos sinne menet :rock:

HaRaXz sanoi:
Onko pakkiksella ketään joka olisi jo tuon käynnyt / käymässä niin voisi kertoa vähän enemmän opiskelusta lauerassa yleensä ja pääsykokeista?

Toinen vuosi alko just. Pirun hyvä koulu, itse olen ainakin tykänny, tosin olen kyllä täysin sitä mieltä, että ala sopii ihan 100%sesti mulle. Suosittelen kyllä jos veri alalle vetää.

Kannattaa vaan muistaa että turvallisuusala on huomattavasti enemmän kuin yksityinen vartiointiala... :)

WastingTime sanoi:
Kannattaa vaan muistaa että turvallisuusala on huomattavasti enemmän kuin yksityinen vartiointiala... :)

Totta. Mutta toisaalta esim. vartiointiliikkeissä on kaikenmaailman pikkupomoina esim. yo-automaalareita sun muita ihmeellisyyksiä. Eli sieltäkin ALALLE koulutetuille löytyy varmasti järkeviä töitä, ja paljon.

Grosskopf sanoi:
Totta. Mutta toisaalta esim. vartiointiliikkeissä on kaikenmaailman pikkupomoina esim. yo-automaalareita sun muita ihmeellisyyksiä. Eli sieltäkin ALALLE koulutetuille löytyy varmasti järkeviä töitä, ja paljon.

Juu, näin on. Eikä turvallisuusalalta ihan heti hommat lopu muutenkaan :)

Hain vaan selvennystä, kun 80% ihmisistä yhdistää turvallisuusalan suoraan ja vain vartiointiliikkeisiin. Vaikka alalla on huomattavasti enemmän skaalaa. Varsinkin Laurean tutkinnolla, loppujen lopuksi valmistuneista aika pieni osa päätyy vartiointifirmoihin töihin. Tosin opiskelujen aikana huolestuttavan suuri osa ajautuu vartijaksi opintojen ohella, myös allekirjoittanut ;)

Heitä HaRaXz vaikka privaa nii voin vastailla tarkempiin kysymyksiin, viiti ruveta romaania vääntää tähän pääsykokeista ja opiskelusta

Ite oon kans kiinnostunu samaisesta paikasta. Harmi vain, että sinne on niin vaikea päästä. Hakijoita taisi olla yli kolme sataa(?) ja paikkoja vain parisenkymmentä. Eli aika harva pääsee sisään.

Pullahiiri sanoi:
Ite oon kans kiinnostunu samaisesta paikasta. Harmi vain, että sinne on niin vaikea päästä. Hakijoita taisi olla yli kolme sataa(?) ja paikkoja vain parisenkymmentä. Eli aika harva pääsee sisään.

Näinhän se on, mutta aina kannattaa yrittää... varsinkin jos on työkokemusta maksimi määrä, se auttaa aika paljon. Jos pääsykokeisiin pääsee niin sit on hyvät mahdollisuudet omalla persoonallaan paikkailla mahd. huonompaa yo-todistusta. Eli yrittänyttä ei panna... eiku laiteta.

WastingTime sanoi:
Näinhän se on, mutta aina kannattaa yrittää... varsinkin jos on työkokemusta maksimi määrä, se auttaa aika paljon. Jos pääsykokeisiin pääsee niin sit on hyvät mahdollisuudet omalla persoonallaan paikkailla mahd. huonompaa yo-todistusta. Eli yrittänyttä ei panna... eiku laiteta.

Onko sillä väliä miltä alalta tuota työkokemusta on? Itekin oon hakemassa tuonne mutta yo-todistus nyt ei kauhean hyvä ole... :rolleyes:

Lilboi sanoi:
Onko sillä väliä miltä alalta tuota työkokemusta on? Itekin oon hakemassa tuonne mutta yo-todistus nyt ei kauhean hyvä ole... :rolleyes:

ei ole väliä, kahdesta vuodesta taitaa saada jo täyden työkokemus pisteet, eli se kannattais olla täynnä tsemmppamassa tota yo-todistusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom