Katselin tuossa kuvia Turusta ja nyt vasta tuli oikeastaan vertailtua fysiikoita tarkemmin. En todellakaan väitä olevani mikään tuomari, saati että itse poseeraisin täydellisesti, vaan nämä ovat lähinnä tällaista amatööripohdiskelua. Ajattelin nyt kirjoittaa kuitenkin näitä ajatuksia... olisi kiva kuulla mitä muut on mieltä.
Varsinkin pitkässä sarjassa tosi monella tytöllä mielestäni asentoja ja fysiikan näyttävyyttä huononsi kaksi asiaa: biksujen alaosa jätetty sivuilta liian alas (se pitää nostaa sinne navan viereen jotta sitä jalkaa tulee lisää, varsinkin jos reiden kaaret on puutteelliset suhteessa yläkertaan) ja lähes kaikissa asennoissa kädet liian korkealla + hartiat korvissa. Sivuasennoissa myös aika monilla oli jostain syystä polvet koukussa... miksi? Koko fysiikka on enemmän sellainen "flowing" kun asennoista otetaan pois terävyys eli polvet suoraksi, kädet hartioista alas, sormet lähelle reisiä jne. Rennot asennot rokkaa, lyhyessä sarjassa näytti tuhat kertaa vaivattomammalta koko posetus. Siis suurimmalla osalla. Silloin fysiikkaan ei tule mitään häiriötekijöitä, jotka vie pois huomiota itse siltä fysiikalta. Ja olihan pitkässä sarjassa tietysti niitäkin joilla asennot meni nappiin.
En jaksa kirjoittaa Jyväskylän threadiin erikseen, mutta - miksi ihmeessä sekä tulokkaissa että masterseissa niin moni tyttö jännittää pakarat yhteen taka-asennossa? Ainakaan mun silmään se ei todellakaan paranna sitä fysiikkaa, päin vastoin. Ei sieltä perseestä tarvitse näkyä säikeitä (vaikka ne näkyvissä oliskin) - eikä mielellään myöskään sitä epätasaisuutta, mikä tosi monella kuitenkin sieltä paistaa vaikka muuten oltaisiin suht tiukassa kunnossa. Eikö pyöreät pepun muodot kuitenkin lavalla(kin) ole parempi asia kuin kulmikas lattaperse, jolta se usein sitten näyttää kun pakarat jännitetään? Tai ehkä mun silmissä on vaan jotain vikaa. Dunno... Jos joku osaa selittää niin oisin kiitollinen tiedosta.
edit: Niin ja vielä yksi kysymys - jos pakaralihas on olematon, niin minkä vuoksi sivuasennossa lantio työnnetään eteen? Eikö olisi loogisempaa työntää alaselästä peppua taakse ja jännittää pakara, jolloin sinne muodostuisi edes pikkuruinen hyppyri?
Nämä mietteet kaikella ystävyydellä, vaikka ehkä vähän kärkevästi kirjoitinkin. :haart: