Turhat gallupit osa 357: milloin "egosi" on musertunut treenatessasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
ego_meter_final.gif

Eli koska egosi on musertunut treenatessasi? Oikokaa itse mitä yritän tässä kysellä. Tässä on ylivoimainen esimerkkitilanne itseltäni sen kaiken "voi voi, mulla on narukädet" peilailun lisäksi:

salilla kun en aikoihin ollut käynyt, olin kotona tankoa nostellut penkistä ja olin ihan omg, viimeeksi juuri ja juuri nousi 40 kg, nyt meneepi parhaillaan 20 toistoa!!!111 50 kg nousee kerran, joten ennätykset tehty.

Nyt sitten menin salille tänään ja kokeilin penkata siellä. Kylläpäs tanko on painava, kotona se ei näin hapokasta ole. 40 kg, 5 toistoa. Kaamea epäilys heräsi...

Kotona sitten testattiin ja kas kas: kotona oleva tanko on 10 kg painava ja se kunnon tanko eli mikä salilla on painaa 20 kg -> juhlimiset olivat lähes turhia. Eli kaikista tokakappaleessa mainituista tavoitetuista suorituksista painosta -10kg. Ei ihme kun tuntui niin kevyiltä. Ajattelin, että oujee, nyt on voimaa kasvatettu ja kyllä sitä 30 kg pumpatessakin rintaan lihaa kasvoi. Vitutti tuossa tunti kaksi sitten kovasti.

Kaksi huomautusta:
1) juttu ei ole haudanvakava
2) olen tässä vaiheessa surkea penkkaamaan, kuten saattoi päätellä.

Kertokaa kokemuksianne.

Ei se ego ole päässyt näillä painoilla treenatessa vielä edes kasvamaan, niin ei ole vaaraa romahduksista. :jahas:

Ei se ego ole päässyt näillä painoilla treenatessa vielä edes kasvamaan, niin ei ole vaaraa romahduksista. :jahas:

veit jalat suustani

eilen romahti aika lailla, ku mittasin tumpun, sama ku vuosi sitten. kieltämätä kolahti

2001 vuonna silloin parhaassa murrosiässä ,kun kaverin kans luultiin että oltiin kovia ja lihaksikkaita ,niin 38:lla treenatessa itse supermassa savolainen rupeaa poseraamaan peilin edessä meidän tehdessä vinopenkkiä 80kg:llä!Ei oltu enää kovia:D

Olin joskus vuosia sitten mielestäni kovassa kunnossa ja voimani tunnossa olin sitten pumppailemassa haboja selkätreenin jälkeen jollain Tamperelaisella salilla.

No semmonen tyttö sitten tuli siihen, en nyt muista, että kysyikö, että sopiiko tehdä välissä, vai olinko justiin lopettamassa, mutta joka tapauksessa nappasi ne samat kässärit millä olin habatreenini vääntänyt ja alkoi tehdä vipareita. :whip:

Siinä vaiheessa mun treenini oli viimeistään reenattu ja olikin aika luikkia hätäseen pukukoppiin palarille. :thumbs:

Kyllähän se aina vähän noloa on, jos sattuu tapahtumaan niin ettei ne nolot pikkupainot nousekaan siihen malliin, kuin pitäisi, mutta eipä tuo ego mitään kolauksia noista sattumuksista ole saanut. Lähinnä vaan rupeaa v*tuttamaan: "Kyllä mää sitten seuraavalla kerralla tuon nostan PRKL." No joo, ja ajoittain tekisi mieli valistaa pällistelijöitä siitä että olen vasta aloittelija :D
Ei sitä enää osaa hävetä mitään tyrimisiä ja epäonnistumisia, eikä edes omaa ajoittaista tyhmyyttään.

Olin joskus vuosia sitten mielestäni kovassa kunnossa ja voimani tunnossa olin sitten pumppailemassa haboja selkätreenin jälkeen jollain Tamperelaisella salilla.

No semmonen tyttö sitten tuli siihen, en nyt muista, että kysyikö, että sopiiko tehdä välissä, vai olinko justiin lopettamassa, mutta joka tapauksessa nappasi ne samat kässärit millä olin habatreenini vääntänyt ja alkoi tehdä vipareita. :whip:

huhhuh.. tuo on jo liikaa:eek: :itku:

ei tartte kun omalla salilla kattoa kyykkysarjaa 200 kilolla tai löysällä paidalla yli 200 kilon penkkiä.. tai sit vaan kun erehtyy aattelemaan että ite on kehittyny hyvin ja viereen tulee podari reenailemaan ja huomaa että ite ei oo kukkakeppiä kummempi

Käsipainopunnerruksia tehdessä ego kolisee mukavasti alas kun 5kg korotus saattaa joissain tilanteissa tuntua yllättävän suurelle.

PS. 1. sarja 14*26kg 2. sarja 3*31kg

Tommosen kauniin "kolmosen" jälkeen vähän aina punastuttaa "eikö se kymppi nyt tullutkaan?"

Hauisliikkeissä kyllä tulee usein epämukavia tilanteita. Yleensä teen 2-3 sarjaa kulmatangolla mahdollisimman puhtaasti ja siinä se, mutta joskus lisään siihen perään vielä käsipainoilla pumppailua. Treenipäivästä riippuen olen joutunut palauttamaan telineeseen 18,16 ja jopa 14 kilon kässäreitä kun ei toistot lähteneet toivottuun malliin ts. huijaamalla saa yhden toiston.

Oli sitten vielä sellainenkin, että tasapenkkiä piti tehdä ne pari kutosta. Saatavilla oli vain suunnilleen samannäköisiä epästandardeja metallikiekkoja ja niitä tuli sitten lastattua vahingossa liikaa 10+ kiloa. Varmistajalle tuli toki etukäteen todettua, että ota heti ylös jos tuntuu ettei enää kuudes mene...

"Oho tulikin laitettua vähän liikaa painoa"
"Joo, huomasin..."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom