Turhaa höseltämistäkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jada79
  • Aloitettu Aloitettu
Ikää kohta 33v. ja 2 jo kouluikäistä lasta puserrettuna..ja nyt olen kulkenut puolisen vuotta 1-3krt puntilla. Lähtökohdat oli ihan jees, ylipainoa ei ollut vaan mitat olivat silloin n.160cm ja 50kg. Liikuntaa olin harrastanut työssäkäynnin ja lasten ohella lähinnä lenkkeillen ja rullaluistellen, pyöräillen tms..
Puoli vuotta sitten kuitenkin sain itseni liikkeelle punttisalia kohti. Lähdin varovaisesti, "mutu"-tuntumalla liikkeelle ja katsoin mitä jaksan.. :)
Sali"treenini" on muotoutunut pikkuhiljaa seuraavanlaiseksi: 2-3krt viikossa teen suurinpiirtein samaa sarjaa eli:
lämmittelynä 15min juoksumattoa
selkäpenkki 4x8, painona yleensä 45kg
Rintaprässi 4x8, painona 20kg
ylätalja taakse 4x8, painona 30kg
jalkaprässi 4x8, painona 40kg
pohkeet 4x10, painona 45kg
reisien loitontaja 4x8, painona 30kg
-"- lähentäjä 4x8, painona 55kg
reisien ojentaja 4x8, painona 15kg
ylätalja eteen 4x8, painona 30kg
jalkojen koukistus 4x10, painona 15kg

..joku tuosta sarjasta (1, max. 2) saattaa jollain kerralla jäädä välistä mutta yleensä vedän kaikki.. onko tuossa jotain ihan "turhaa" vai minkänäköistä muutosta mulla kannattais tuohon ohjelmaan tehdä? Painoja oli alussa vähemmän, toistoja yleensä sen 10, mutta lisäsin jossain vaiheessa painoja ja vähensin toistoja.. onko tuokin virhe :wtf: ?Tavoitteenani olisi saada enemmän lihasta vaikka KUULEMMA timmissä kunnossa jo olenkin.. Täällä iivan tiirassa vaan kun ei ole mitään PT-palveluita tms saatavilla:(

Hoikissa mitoissa olet :) En todellakaan ole paras asiantuntija kommentoimaan, mutta kommentoin silti ;) Tosi paljon jalkaosaston liikkeitä ohjelmassasi on. Muokkaisin ohjelmaasi esim. seuraavaan tapaan: jalkojen hinkkausliikkeet pois, tilalle vain prässi (isommilla painoilla!), kyykky ja maastaveto. Ja rintaprässin sijaan penkki ja lisäks yläkropalle vielä hauiskäännöt ja ojentajat. Ja vatsalihakset!

Lisäisin myös pystypunnerruksen tai jonkun muun liikeen olkapäille. Niiden treenaamatta jättäminen on syntiä.

Ota tuolta Aloittelijoiden osastolta joku valmis 1-jakoinen ohjelma (ketjusta treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen tai aloittelijan ohjelmat arvosteluun) ja ala tekemään tiukkoja treenejä sen mukaisesti. Tuo ohjelmasi ei ole missään nimessä tehokas ja jos tulosta haluaa, kannattaa heti alusta asti treenata järkevästi :) Lihas myös ns. tottuu nopeasti treeneihin, joten vaihtelu kannattaa. Toistomäärät lihaksen kasvatukseen on hyvä olla siellä 6-15 välissä.

M-Nutrition OsmoPure 1 kg -35%
Samaa mieltä kuin edeltäjät; kovin yksipuoliselta vaikuttaa ohjelma nyt; suosittelen lämpimästi lukemaan aloittelijoiden osiota ja siellä olevia treeniohjelma-vinkkejä, itse olen sieltä onkinut hyviä neuvoja salitreenin kokoamiseen silloin alkuvaiheessa :)

Samaa mieltä ku muutkin siskot ja ehdottomasti lisää painoja, jos lihasta haluat kasvattaa!
Sillä viisiin, että vikat toistot menee irvistellen ja ähisten :) tai huutaen.

Yhdyn minäkin edellisiin. Ota valmis, 1-jakoinen raskaisiin perusliikkeisiin keskittyvä ohjelma, treeniaikasikin lyhenee, mutta saat silti enemmän tuloksia :)
Ja sitten myös roteiinia lautaselle tarpeeksi!

Ideaali toistomäärä ois ~10, johon pyrit. Painoja kuitenkin sen verran, että jokaisessa sarjassa se 10 vain ei mene. Heti kun alkaa mennä, painoja lisää. Ja esimerkiksi äkkiseltään huomaa että olkapäille tuossa ei ole mitään.. Noi lähentäjä-loitontaja-nylpytykset voi suosiolla jättää pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom